Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Kako povećati zdravlje jajnih stanica? (I. dio)

Kako povećati zdravlje jajnih stanica? (I. dio)

Ciklus sazrijevanja jajne stanice traje oko 90 dana, a u tom vremenu treba se pobrinuti da ona budu zdravija…

Žene koje u skorije vrijeme planiraju trudnoću, posebno one koje imaju problema sa začećem i planiraju podvrgavanje nekim od metoda umjetne oplodnje, bez obzira na dob moraju razmišljati o zdravlju svojih jajnih stanica, o čemu svakako ovisi uspješnost oplodnje, pa time i uspješna trudnoća.

Poznato je već da mnoge stvari mogu utjecati na zdravlje jajnika i proizvedenih jajašaca – dobra cirkulacija, hormonalna ravnoteža, redoviti ciklusi, razina stresa… No, danas je sve više istraživanja koja upućuju da zdravlje jajnika i proizvedenih jajašaca ne ovisi samo o navedenim stvarima nego i o hrani koju žene konzumiraju, zdravim biljkama i biljni pripravcima, te drugim dodatcima prehrani.

Povećanje zdravlja proizvedenih jajašaca može se postići u 90 dana, koliko traje prirodni ciklus proizvodnje jednog jajašca.  U ovom i sljedećem tekstu koji će izaći na našem portalu saznajte kako je moguće povećati kvalitetu jajnih stanica, koje će biti spremne za oplodnju. Dakle, svi na početku nabrojani faktori utječu na zdravlje jajnih stanica ne samo od ciklusa do ciklusa, nego čak tri ciklusa unatrag, što je vrlo važna činjenica. Nije dovoljno paziti na zdravlje organizma, prehranu i druge stvari samo tjedan ili dva prije ovulacije, nego i do tri mjeseca unatrag.

Evo stvari o kojima svakako morate voditi brigu ako želite da dođe do začeća i uspješne trudnoće.

Dobra cirkulacija

Loša cirkulacija u jajnicima dovodi do smanjene opskrbe kisikom i hranjivim tvarima, što utječe na njihovo normalno funkcioniranje, odnosno proizvodnju zdravih jajnih stanica sposobnih za oplodnju. Važna je redovita tjelesna aktivnost kako biste održali cirkulaciju na normalnoj razini. Također, važna je redovita i dovoljna hidratizacija organizma, koja također potiče cirkulaciju. U slučaju poteškoća sa začećem potrebno obaviti pretrage vezane za trombofiliju, pa svakako o tome razgovarajte sa svojim ginekologom, koji će vas uputiti na pretrage prema indikaciji.

Abdominalna masaža

Jedan od najboljih načina za povećanje cirkulacije u jajnicima i maternici jest masaža tog predjela abdomena.Tu vrstu masaže može raditi osoba koja je specijalizirana za masaže abdomena, pa čak možda i specifične za masaže koje pomažu u cirkulaciji spolnih organa. Naravno, možete i naučiti kako izvoditi masažu kod kuće. Najbolje ju je početi izvoditi dan nakon prestanka menstruacije, pa sve do druge menstruacije i to barem četiri puta na tjedan.

Hormonalna ravnoteža

Ona svakako igra najvažniju ulogu u zdravlju jajne stanice. Sve više žena zbog raznih razloga ima problema s hormonalnom neravnotežom, koja je najčešće posljedica stresa, konzumacije nezdrave hrane i dijeta koje nisu uravnotežene. No, dobra je vijest da je uspostavljanje hormonalne ravnoteže moguće i bez hormonalnih terapija, no to ovisi od slučaja do slučaja.

Ono što možete učiniti jest očistiti svoj organima od viška hormona, smanjiti unos ksenohormona (hrane tretirane hormonima), te uzimati određene prirodne pripravke koji vam mogu pomoći u uspostavljanju hormonalne ravnoteže.

Zdrava prehrana

Svakako je potrebno obratiti pozornost na zdravu i uravnoteženu prehranu, no postoji hrana koja može utjecati na povećanje kvalitete jajne stranice zbog određenih nutrijenata koje te namirnice imaju, a ključne su za razvoj zdrave jajne stanice.
Namirnice koje bi trebali konzumirati: matična mliječ, maca prah, brokula, bobičasto voće, zeleno povrće, losos, koštice od bundeve, sezam, kurkuma i đumbir.

Namirnice koje biste trebali izbjegavati ili barem smanjiti u najvećoj mogućoj mjeri: kofein, alkohol, šećere, neorgansko meso i mliječne proizvode, gazirane sokove, drastične dijete za smanjenje tjelesne težine, procesuiranu hranu (polugotova i gotova jela, konzerve itd.), hranu bogatu transmastima (brza hrana i grickalice, hrana pečena u dubokom ulju) i GMO hranu.
Svakako je vrlo važno uzimanje dodataka prehrani, a neke od njih smo spomenuli, koji osiguravaju uravnotežene dnevne doze vitamina, minerala i drugih važnih sastojaka, koji će ne samo omogućiti proizvodnju zdravih jajnih stanica, nego i spremnost maternice, pa tako i cijelog organizma na trudnoću.


Više o dodatcima prehrani i tromjesečnom planu povećanja kvalitete jajne stanice pročitajte u sljedećem nastavku koji će uskoro biti objavljen.
 
Komentari
+2
 
osjelena
  • 26.11.2016 7:49:56
  • Bodova: 16303
  • Prijavi
Zanimljiv clanak i nadasve koristan. No, pitam se, zasto se spominje samo zdravlje zene i jajne stanice, zar muska spolna stanica, odnosno spermij, nije jednako vazan u procesu oplodnje?? Bilo bi lijepo procitati tekst koji obasnjava kako bi se muskarci trebali pripremiti za "trudnocu'' ,odnosno, koje navike bi muskarci trebali usvojiti kako bi proizveli zdravu spolnu stanicu.
simren
  • 15.10.2016 16:28:10
  • Bodova: 4275
  • Prijavi
Lijepo rečeno,sviđa mi se tema
elaeje
  • 25.9.2016 14:42:46
  • Bodova: 28095
  • Prijavi
Super tema ali vise posvetiti trudnoci u 40oj godini ili maloo kasnije bilo bi jos ljepse.
neposlusnacura
  • 13.9.2016 9:27:51
  • Bodova: 1058
  • Prijavi
Kvaliteta zivota svakako utjece na trudnocu. Izbaciti lose navike i obavi5i pregled i lagano.
teeea
  • 12.9.2016 20:21:08
  • Bodova: 29556
  • Prijavi
Pohvale za odabir teme!
astoria
  • 12.9.2016 12:04:47
  • Bodova: 25748
  • Prijavi
Redovan pregled,utopljavanje stomacnog dijela. . Ljeti češće mijenjanje kostima. . Ima tu dosta toga pretpostavljam,generalno treba paziti zdravlje