Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Učenje pomoću mentalnih mapa

Učenje pomoću mentalnih mapa

Kreativna metoda učenja za djecu i odrasle

Kako što lakše učiti, kako jednostavno zapamtiti veliku količinu podataka ili svladati preopširno gradivo? Pokušajte pomoću tehnike takozvanih mentalnih mapa, koju su odavno prihvatile zapadne zemlje. Mentalne mape namijenjene su svima, učenicima i studentima da lakše svladaju gradivo, polože ispit, onima koji studiraju uz posao, profesorima, odlične su i za učenje stranih jezika. To je tehnika za kvalitetnije učenje, pamćenje, bilježenje, pomaže da se na lakši način zapamti velika količina podataka, i to pomoću slika, crteža, simbola i boja. Umjesto da podcrtavate riječi, od knjiga radite skripte i beskonačno iščitavate tekst, koji trebate zapamtiti, na mentalnoj mapi, bijelom papiru A4 formata, napravite crtež s ključnim riječima i simbolima koji vas asociraju na pročitano gradivo.

Kreativna metoda učenja za djecu i odrasle

Kako učiti pomoću mentalnih mapa i njima se služiti, može se naučiti i na seminarima, koji traju dva ili tri dana, a pruža ih za sada tek nekoliko centara u Hrvatskoj. Za trenere Mind mapping seminara potrebna je licencija Buzan centra iz Londona, otkud su mape i krenule u  svijet, a tvorac im je Tony Buzan. Mentalne mape uključene su i u HNOS, Hrvatski nacionalni obrazovni program, upravo kao metoda koja djeci olakšava učenje i potiče ih na kreativnost.

Za stvaranje mentalne mape potreban je bijeli papir, te flomasteri ili bojice. 
Mentalna mapa sadrži središnji pojam, oblikovan kao krošnja, stablo koje se dalje grana po pojedinim područjima. Na papir ne ispisujete cijele rečenice, nego samo ključne riječi, simbole koji će vas asocirati na gradivo koje trebate zapamtiti. Te ključne pojmove prate i slike, koje također služe kao asocijacija na tekst, poglavlje knjige ili neki drugi sadržaj koji trebate naučiti. Mentalne mape su korisne i za pripremu prezentacija, predavanja, omogućuju uštedu vremena i bolju koncentraciju. 
Stručnjaci tvrde kako je njihova prednost u tome što prate mentalne procese i oslanjaju se na vizualizaciju, kojom se može lakše povezati pojmove, nego da ih se neprestano čita i ponavlja. Mentalnu mapu bi svatko trebao raditi sam, jer svatko ima svoj "sustav" simbola, slika, sličica, boja, koje ga  asociraju na određene pojmove.    

(M.G.)

 
Komentari
+2
 
aurea
  • 17.1.2011 17:04:56
  • Bodova: 926
  • Prijavi
nevjerujem da bi pomogla u učenju matematike, fizike, mehanike i ostalih tehničkih predmeta ali kod društvenih bi mogla.
tigi
  • 17.1.2011 16:57:51
  • Bodova: 9
  • Prijavi
Kako se može primjeniti kod djece osnovnoškolskog uzrasta? Nisam sigurna da bi sva djeca uzrasta 10 -12 godina bila u stanju napraviti mapu sama. Ima li netko praktičan savjet za roditelje?
eta
  • 8.1.2009 23:14:42
  • Bodova: 438
  • Prijavi
Interesantno.
tincica
  • 4.11.2008 11:24:28
  • Bodova: 25
  • Prijavi
i naravno mape se mogu raditi samo a+kad si opušten/a i koncentriran/a na učenje, a to se može postići raznim vizualizacijama.
tincica
  • 4.11.2008 11:22:22
  • Bodova: 25
  • Prijavi
bythe way: Jako se dobro pamti gradivo naučeno na taj način i učenje na taj način daje dobre rezultate!
tincica
  • 4.11.2008 11:21:04
  • Bodova: 25
  • Prijavi
Ja sam učila povijest, političku ekonomiju, sociologiju i rimsko pravo uz mape! Zapravo; čitaš u knjizi i polagano na svoj osobiti način kratko i ponekad slikovito (nacrtaš ponešto sitno sto te može posjetiti na određeni pojam) bilježiš u mapu i to određenim redoslijedom.Redoslijed stvaraš sam i svojstven je samo tebi, te na kraju kad izradiš jednu mapu znaš točno odakle si počeo, kojim redom si bilježio i gdje završava tvoja mapa.A na takav kreativan način sve lakše ulazi u glavu.Idealne su za ponavljanje i utvrđivanje gradiva.Recimo za predmet Nacionalna povijesti,knjigu od oko 300 stranica izradila sam 30ak mapa. Inače sam jako spora u učenju i učim svaku sitnicu, pa mi je za učenje 25 stranica u knjizi, na taj način, trebalo oko 4-5 sati .
aida3719
  • 28.10.2008 14:49:25
  • Bodova: 22
  • Prijavi
A vidi, kao primjer cu ti navesti ogromne lekcije iz historije i one silne ratove... Puno mi je lakse bilo sve to posloziti kad sam napravila mapu. A sad, kad sam se bacila u vode matematike i fizike, nema sanse da bi mi ikakva mapa posluzila... Opet zavisi od osobe do osobe koji ti metod ucenja najbolje odgovara. I jos nesto, ova mapa NE MOZE ZAMIJENITI KNJIGU, ali sigurno moze biti dodatno sredstvo za ucenje.. Opet, kako kome...
aida3719
  • 26.10.2008 14:13:25
  • Bodova: 22
  • Prijavi
I ja kao gimnazijalka ocajnicki trazim nacin koji bi mi ustedio vrijeme i zivce.. i dao dobre rezultate :-) tako sam pokusavala i sa ovim mapama; ponedad su bile jako korisne, a nekad nisam imala ideju kako da uopce napravim mapu...Zavisi od toga STA zapravo zelimo (citaj: moramo) uciti.Idealno za drustvene predmete,ali u svakom slucaju, bez muke nema nauke (teska srca to izjavih) :-)
nensi3482
  • 22.10.2008 10:07:40
  • Bodova: 575
  • Prijavi
MM je meni pomogao kod ponavljanja..a ponavljanje je majka znanja:-)) za prvo učenje i usvajanje ipak treba uzeti knjigu...ja sam svoju nećakinju prvo zalijepila za stolicu i knjigu, a tek kad je dva puta pročitala gradivo, onda smo uzele papire i crtale...mlađu curicu sam naučila čitati i pisati spajajući slike i slova... ipak je to korisna metoda, ali učiti se mora
nensi3482
  • 21.10.2008 14:09:10
  • Bodova: 575
  • Prijavi
tehnika MM je fenomenalna, ja sam kao vanredni student izluđena jednim ispitom od očaja upisala dvodnevni seminar...iznenađujuće lako objašnjavanje tehnike od instruktorice, zaista jedna krasna kreativna radionica uz puno šale i smijeha... toplo preporučujem prakticiranje tehnike