Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Zašto i kako vam spavanje pomaže u mršavljenju

Zašto i kako vam spavanje pomaže u mršavljenju

Čak i sa najboljom prehranom i fitness rutinom, ako vam je spavanje poremećeno, onda ne gubite niti približno koliko biste mogli

Ako ne spavate dovoljno (barem 7 sati svakodnevno) i nikako ne možete smršavjeti – onda je ovo definitivno članak koji morate pročitati!

Zamislite dvije žene koje poznajete: jedna je pravi primjer fitness uspjeha (ona očito zna kako ispravno smršavjeti i ima tijelo koje to dokazuje), a druga je ono čega se vi pribojavate ili ste već možda i doživjeli. Ona čini sve što može, no koliko god se trudila, svejedno veoma sporo gubi kile i nema tijelo koje bi željela. Ono što je najgore, kada popričate s obje, one imaju isti pristup mršavljenju:
  • Jedu obroke koji se fokusiraju na zdrave proteine i povrće.
  • Vježbaju barem tri puta tjedno,  vježbe s utezima i kardio.
  • One znaju koje su namirnice zdrave, a koje pak moraju ograničiti – i to i čine.
A opet... jedna od njih – ona koja se muči s gubitkom viška – ne može zadržati svoj fokus. Ima problema s kontroliranjem apetita, često ima potrebu za slatkim, i, unatoč najboljim naporima u teretani, ne može postići baš najbolje moguće rezultate.

Problem se čini očitim na prvu – znači, ta jedna više odstupa od dijete i vježbanja od one druge, uspješnije. A ako vježbanje "ne funkcionira", ona očito ne zna pravilno vježbati ili se ipak ne trudi dovoljno.

Možda je to genetika. Možda je lijena ili nema dovoljnu snagu volje. Ili možda, dijeta i vježbanje nisu pravi problem.
 
Spavanje kontrolira prehranu

Rasprava o najboljem načinu postizanja zdrave težine uvijek se vrti oko prehrane i kretanja. Ako želite bolje izgledati najčešći je prijedlog "jesti manje i kretati se više". Ali stvari nisu tako jednostavne ili čak točne. Ponekad želite manje jesti i više se kretati, ali vam se čini nemogućim to učiniti. I možete imati dobar razlog za to: između zaposlenosti u vašem svakodnevnom životu, poslu, obitelji, prijateljima i vježbanju - zaboravljate (ili namjerno ignorirate) dovoljno spavati.

Ovo je jako važno jer ne shvaćate da je kvalitetan san ključan za uspjeh vaših napora da se zdravo hranite i redovito vježbate. Prema američkim centrima za kontrolu i prevenciju bolesti, više od 35 posto ljudi je neispavano. A kad uzmete u obzir da je statistika za pretilost gotovo identična, lako je povezati točkice i otkriti da ta veza nije slučajnost.

Nedovoljno sna - manje od sedam sati spavanja svake noći - može umanjiti i poništiti djelovanje dijete i zdrave prehrane, otkrilo je istraživanje objavljeno u stručnom magazinu Annals of Internal Medicine. U studiji, ispitanici na dijeti dobili su različite rasporede spavanja. Kada su njihova tijela dobivala dovoljno sna, polovica težine koje su izgubili bila je od masnih naslaga. Kod druge grupe koja je spavala manje sati svaki dan, količina izgubljenog masnog tkiva bila je prepolovljena - iako su sve ostalo isto radili – isto se hranili i vježbali. Štoviše, osjećali su se značajno gladnijima, bili su manje siti nakon jela i manjkalo im je energije za vježbanje. Sveukupno, oni koji nisu dovoljno spavali doživjeli su za 55 posto manji gubitak masnih naslaga u usporedbi s njihovim dobro naspavanim kolegama.
1/5
 
Komentari
+2
 
jasminka2
  • 8.11.2018 9:20:16
  • Bodova: 1292
  • Prijavi
Jako dobar tekst. Sve pohvale autoru.
vmarina
  • 31.10.2018 7:55:48
  • Bodova: 44755
  • Prijavi
San liječi.