Vrući trend u mršavljenju: Evo što je dijeta 16/8 i zašto je u svijetu obožavaju

Vrući trend u mršavljenju: Evo što je dijeta 16/8 i zašto je u svijetu obožavaju© Pexels

Ova dijeta kreirana je za periode hranjenja i periode posta, a osmislio ju je David Zinczenko, autor popularne knjige 'Eat This Not That'

Post se prakticira tisućama godina i sastavni je dio mnogih različitih religija i kultura diljem svijeta.

Danas, nove vrste posta postavljaju novi zaokret, a David Zincenko ga je čak uključio u svoju dijetu koja se u svijetu pokazala vrlo uspješnom, naročito za ljude koji nemaju uravnotežene, redovne obroke.

Dijeta 16/8 je isprekidani post te je jedan od najpopularnijih stilova posta. Zagovornici tvrde da je to jednostavan, prikladan i održiv način gubitka težine i poboljšanja cjelokupnog zdravlja.

Što je 16/8 isprekidani post?

Dijeta 16/8 ograničava hranjenje na osam sati dnevno i uzdržavanje od hrane preostalih 16 sati.

Ovaj post koji je u posljednjih nekoliko godina dobio na popularnosti, osobito među onima koji žele izgubiti težinu i sagorjeti masnoće ne postavlja stroga pravila i propise, već ga je lako slijediti i može pružiti stvarne rezultate uz minimalan napor.

Neki tvrde, da dijeta 16/8 u kombinaciji s čak 8 minuta tjelovježbe dnevno postiže vrlo učinkovite rezultate.

Općenito se smatra manje restriktivnim i fleksibilnijim od mnogih drugih dijetnih planova i lako se uklapa u bilo koji način života.

Osim povećanja gubitka težine, vjeruje se da 16/8 isprekidano gladovanje poboljšava kontrolu šećera u krvi, potiče rad mozga i povećava dugovječnost.

Ovaj se ciklus može ponoviti onoliko često koliko želiš - od samo jednom ili dvaput tjedno do svakoga dana, ovisno o tvojim osobnim željama.

Dijeta 16/8 vodi se time da možeš jesti samo tijekom osmosatnog dijela tijekom dana, a postiti preostalih 16 sati. Ostalih 16 sati tijelo bi trebalo većinom mirovati i odmarati.

Kako početi?

Dijeta 16/8 je jednostavna, sigurna i održiva.

Da bi započela, započni s izborom dijela dana od osam sati i ograniči unos hrane na taj vremenski raspon.

Mnogi ljudi više vole jesti između podneva i 8 sati, jer to znači da će trebati samo prenoćiti i preskočiti doručak, ali ako više preferiraš doručak možeš svojih osam sati podesiti ujutro, međutim tada nećeš moći jesti navečer. 

Drugi se odluče jesti između 9 i 17 sati, što omogućuje dovoljno vremena za zdrav doručak oko 9 sati, normalan ručak oko podneva i laganu ranu večeru ili užinu oko 16 sati.

Dakako, možeš eksperimentirati i odabrati vremenski okvir koji najbolj odgovara tvom rasporedu.

Bez obzira na to kada jedeš, preporučuje se da jedeš nekoliko malih obroka i zalogaja koji su ravnomjerno raspoređeni tijekom dana kako bi stabilizirala razinu šećera u krvi i zadržala glad pod kontrolom.

Osim toga, kako bi se povećale potencijalne zdravstvene prednosti tvoje prehrane, važno je da se držiš hranjivih namirnica i pića tijekom trajanja dijete.

Konzumiraj hranu bogatu hranjivim tvarima koje mogu pomoći u tvojoj ishrani i omogućiti ti da uživaš u nagradama koje nudi ova dijeta.

Pokušaj balansirati svaki obrok uz dobru raznovrsnu zdravu hranu, kao što su:

Voće: jabuke, banane, borovnice, naranče, breskve, kruške itd.
Povrće: brokula, cvjetača, krastavci, lisnato povrće, rajčica itd.
Cjelovite žitarice: kvinoja, riža, zob, ječam, heljda itd.
Zdrave masti: maslinovo ulje, avokado i kokosovo ulje
Izvori proteina: meso, perad, riba, mahunarke, jaja, orašasti plodovi, sjemenke itd.

Pijenje napitaka bez kalorija, poput vode i nezaslađenog čaja i kave, čak i tijekom posta, također mogu pomoći u kontroli apetita, a istovremeno održavati hidrataciju.

S druge strane, nemoj pretjerivati s brzom hranom jer to može negirati pozitivne učinke povezane s 16/8 povremenim postom i može na kraju učiniti više štete nego koristi vašem zdravlju.


Prednosti 16/8 isprekidanog posta

Što se tiče zdravlja, 16/8 isprekidani post povezan je s dugačkim popisom pogodnosti, uključujući:

Povećani gubitak težine: Ne samo da ograničavanje unosa na nekoliko sati dnevno pomaže smanjiti kalorije tijekom dana, ali studije također pokazuju da post može potaknuti metabolizam i povećati gubitak težine.

Poboljšana kontrola šećera u krvi: Pokazalo se da povremeno gladovanje smanjuje razinu inzulina na postu do 31% i snižava razinu šećera u krvi za 3–6%, što potencijalno smanjuje rizik od dijabetesa.

Poboljšana dugovječnost: Iako su dokazi kod ljudi ograničeni, neke studije na životinjama su otkrile da povremeno gladovanje može produljiti dugovječnost.

Naravno, prije nego započneš sa svojom dijetom 16/8 konzultiraj se sa liječnikom i uživaj u svojim rezultatima!
 
Komentari
+2
 
vmarina
  • 14.7.2019 9:32:51
  • Bodova: 50783
  • Prijavi
A šta je sa unosom tekucine?