Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Top pet namirnica za mršavljenje

Top pet namirnica za mršavljenje

Ključ uspješnog skidanja kilograma što veći unos vlakana u tijelo

Dosadno, ali istinito je da za uspješno skidanje kilograma morate više vježbati i manje jesti. Ta dobitna kombinacija nikada neće izaći iz mode jer je istinita. Srećom, uz mukotrpni rad i odricanje lakše je sve proći ako imate nekoliko zgodnih savjeta da lakše prebrodite dan i brzo zapazite rezultate

Nutricionistica Brierley Wright, koja piše za časopis Eating Well, kaže da je ključ uspješnog skidanja kilograma što veći unos vlakana u tijelo. Vlakna najviše ima u voću i povrću, za koje je poznato da bi trebali svakodnevno biti na našem meniju.

Osim iz voća i povrća, vlakna možemo dobiti i iz cjelovitih žitarica. Zato je važno da uz povećan unos vlakana pijete dovoljno tekućine kako ne biste imali problema s probavom.

Nedavno je i istraživanje objavljeno u Journal of Nutrition pokazalo da redovit unos vlakana u organizam pomaže održavanju tjelesne težine te u borbi s viškom kilograma. Kroz dvogodišnju studiju znanstvenici su došli do zaključka da osam grama vlakana na tisuću unesenih kalorija u tijelo potiče gubitak do dva kilograma. Evo nekih namirnica koje lako možete uvrstiti u svakodnevni meni, a imaju dovoljno vlakana.

Mahune
Možete ih pripremiti na različite načine, od variva do salate, a jedna šalica mahuna ima oko četiri grama vlakana. Osim što su dobre za održavanje tjelesne težine, zdrave su i za kosti jer imaju vitamin K. Dnevna preporučena doza mahuna za čvršće kosti je četvrtina šalice.

Batat (slatki krumpir)
Povrće koje stručnjaci nazivaju revolucionarnom namirnicom za mršavljenje. Ima malo kalorija, odličan je za dijabetičare i probavlja se veoma polako, što znači da ćete dulje vremena biti siti. Pečeni batat srednje veličine sadrži triput više vitamina A od preporučenih dnevnih količina te polovicu preporučenih dnevnih količina vitamina C i trećinu vitamina E. Batat je bogat dijetnim vlakanima, vitaminom B6, folnom kiselinom, vitaminom A koji je važan za zdravlje očiju te željezom, kalijem, magnezijem, karotenom i luteinom. Sadrži malo natrija, neznatne količine masti i nimalo kolesterola, a 100 grama pečenog batata ima samo 103 kcal.

Bundeva
Ovo je namirnica koju također možete pripremiti na puno načina, a u zimsko doba lijepo će vas okrijepiti juha od bundeve. U jednoj šalici ima oko tri grama vlakana, a bundeva također ima vitamine C, E i A te kalij.

Jabuke
Idealna zimska voćka koju lako možete ponijeti sa sobom i pojesti na poslu ili bilo gdje drugdje. Jabuka srednja veličine ima oko četiri grama vlakana, a ima i vitamin C koji nam dobro dođe zimi te kalij.

Slanutak
Još jedna namirnica koja je izvrsna u zimsko doba je slanutak. Možete ga raditi kao varivo, na salatu ili ga skuhajte pa napravite paštetu s malo maslaca i soli. Tako imate namaz za ukusan doručak ili večeru, a može potrajati nekoliko dana spremljen u hladnjaku. Slanutak ima čak osam grama vlakana u ¾ šalice, stoga ga probajte redovno uvrstiti u svoj meni. Osim vlakana, ima vitamin B6 i folnu kiselinu.

Preuzeto s: Dijeta.co
 
Komentari
+2
 
aquila
  • 10.4.2013 12:35:32
  • Bodova: 2828
  • Prijavi
Od svega ovog jedem samo mahune i jabuke. S tim da u mahunama baš i ne uživam. Mogla bih probati batat i slanutak. A bundevu sam već probala i nije mi fina. Moja sestra i mama obožavaju bundevu pečenu u pećnici. I meni fino zamiriše ali ne mogu je jesti. A to da se s više vlakana lakše mršavi - s time se u potpunosti slažem!No, ja dodajem u prehranu cimeta i trudim se jesti cjelovite žitarice!
Moderator
redhead
  • 3.3.2012 9:21:52
  • Bodova: 6723
  • Prijavi
Batat ne volim. Doduše, nisam ga nikad ni probala, ali sam izgled mi je odbojan. Nit je mrkva, nit je krumpir, nit je bundeva... ne ide mi to.. Isto tako ne volim ni pomikaki...nit pomidor, nit jabuka.. Za slanutak znam da je zdrav, samo mi ga se ne da kuhat. Ima li onaj iz konzerve iste nutritivne vrijednosti? To bi mi bilo puno jednostavnije...
hello_maca
  • 21.2.2012 6:54:42
  • Bodova: 700
  • Prijavi
Top 5 namirnica za mrsavljenje: voda, nista, voda, nista, voda.. I ako se svega drzite, za desert jos jedno veliko nista..:) i ja sam se mucila i izgladnjivala, al onda sam shvatila da volim jest i ne zelim potrosit zivot na izgladnjivanje i muku. Sad uzivam u svim namirnicama, prirodno sam malo oblija sto moj dragi voli, a niti meni ne smeta!
sasenjka
  • 19.2.2012 14:25:56
  • Bodova: 465
  • Prijavi
Baš sada jedem jbuku. hahaha
reki
  • 17.2.2012 12:24:03
  • Bodova: 215
  • Prijavi
volim sve osim batata i slanutka
vesnicica
  • 17.2.2012 11:52:52
  • Bodova: 18
  • Prijavi
Sorry, mozda glupo pitanje za nekog ali sto je to slanutak ili statki krompir? Nisam ni vicna kuvarica...da opravdam moja pitanja :)