Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Proljetna detoksikacija organizma

Proljetna detoksikacija organizma

Dočekajte toplije dane puni energije

Na proljeće se preporuča uz veliko čišćenje doma, napraviti i veliko čišćenje organizma. Smatra se da je proljeće najbolje i najvažnije doba godine za detoksikaciju tijela. Prema kineskoj medicini, energija tijela ima svoje cikluse,  a kako se na proljeće energija aktivira puno je lakše napraviti detoksikaciju. Čim dođe toplije vrijeme, više nam prijaju voće i salate. Na tržnici možete naći svježe proljetno povrće, bogato nutrijentima, koje će vam unijeti kvalitetnu energiju u organizam.

Detoksikacija je postala vrlo važna u današnje doba kad je sve oko nas puno toksina, a čišćenjem organizma sprečavate nakupljanje toksičnih tvari u tijelu. Iako tijelo ima vlastiti sofisticirani sustav detoksikacije, količina toksina kojoj smo izloženi kroz hranu i piće koje konzumiramo, proizvode koje nanosimo na kožu i zrak koji udišemo ga preopterećuje, pa mu trebamo pomoći.

Dobrom detoksikacijom ćete smanjiti izloženost toksinima i unijeti u organizam hranjive tvari koje pomažu tijelu da samo ubrza eliminaciju toksina, te pomažu pri obnovi i njezi iznutra. Uz kvalitetnu hranu stanice lakše izbacuju štetne tvari,  umjesto kojih  u njen sastav ulaze kvalitetne tvari koja grade zdravija tjelesna tkiva.

Što trebate izbaciti iz jelovnika

Barem na tjedan dana probajte smanjiti ili sasvim eliminirati konzumaciju voćnih i cvjetnih čajava, kave, gaziranih pića, alkohola, brze, masne i pržene hrane, hrane koja sadrži hidrogenizirane masti i transmasne kiseline, šećer i slatko, procesuiranu hranu i hranu s aditivima. Također smanjite unos mliječnih i pšeničnih proizvoda. Osim što trebate paziti na prehranu pripazite da na kožu nanosite samo prirodne proizvode, te, ako je moguće, izbjegavajte izlaganje kemikalijama u kući i vrtu

Što trebate uvrstiti u jelovnik

Svježe voće i povrće, osobito brokulu, prokulicu, cvjetaču, repu, cjelovite žitarice, grah, leću, orašaste plodove i sjemenke. Hranu začinite svježim biljem, kurkumom i đumbirom.
Pijte vodu, biljni i slabiji zeleni ili bijeli čaj.
Dolje vam dajemo primjer detoksikacijske dijete, koje se možete pridržavati  7 do 14 dana. Možete promijeniti vrijeme obroka tako da odgovara vašem rasporedu.

Proljetna detoksikacijska dijeta


7:00 čaša tople vode pomiješana sa sokom pola limuna

7:30 svježe spremljen organski voćni ili povrtni sok.

8:00 – 8:30 zdjelica miješane voćne salate sa 1 žlicom raznolikih sjemenki (svakako stavitei i sjemenke lana). Pojedite koliko vam je dovoljno da budete siti.

9:30 čaša vode, biljnog (menta, kamilica, echinacea, kadulja) ili slabog zelenog ili bijelog čaja

10:30 svježe spremljen povrtni sok

12:30 velika zdjela zelene salate ili salate od sirovog povrća. Ako ste vrlo gladni pojedite zdjelicu smeđe ili crvene riže sa povrćem pripremljenim na pari, lećom i začinima. Umjeto riže možete jesti quinoju ili proso.

14:00 čaša vode, biljnog  ili slabog zelenog ili bijelog čaja

15:00 svježe spremljen povrtni sok

16:00 biljni čaj i ako ste gladni međuobrok – šaka badema

18:00 juha od povrća ili velika salata posipana klicama

20:00 ako ste gladni popijte još jedan povrtni sok ili pojedite malo voća.

Nemojte jesti nakon 21 sat, jer se hrana neće probaviti prije spavanja.

 
Komentari
+2
 
sashha
  • 22.4.2010 0:36:42
  • Bodova: 46
  • Prijavi
maloo pretjerano
bojana2811
  • 21.4.2010 14:50:28
  • Bodova: 7
  • Prijavi
stvarno ne znam tko ima vremena toliko misliti i spremati hranu i još ju i pojesti. šteta što niste napomenuli da svaki zalogaj treba prožvakati barem 30 puta jer se inače zeleno povrće ne razgradi. mislim da je doboljno na neko vrijeme izbaciti gazirano i truditi se povećati unos voća i vode. za to su idealni zeleni sokovi. brzo se pripremaju a nadoknađuju dnevnu potrebu za zelenjem i stvarno su ukusni jer se spremaju od nekoliko vrsta voća i povrćem po volji. a ako netko stvarno ima osjećaj da je bio skladište toksina tokom zime mislim da bi 1-2 dana konzumiranja vode, juhe i voća bilo i više nego dovoljno za čisščenje organizma od svega.
magnolija
  • 19.4.2010 22:17:30
  • Bodova: 32350
  • Prijavi
cijeli dan sam doma pa ne bi to mogla baš pratiti a ne da sam na poslu