Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Ove namirnice u sebi sadrže iznenađujuće količine ugljikohidrata

Ove namirnice u sebi sadrže iznenađujuće količine ugljikohidrata

Obratite pažnju na ove namirnice ako izbjegavate ugljikohidrate u svojoj prehrani

U posljednje vrijeme vrlo su popularne dijete i režimi prehrane koji u sebi sadrže nisku razinu ugljikohidrata, a većina takvih dijeta zapravo donosi vrlo uspješne rezultate.
 
Mnogi su se tako okrenuli LCHF prehrani koja je mnogima pomogla kod gubitka kilograma, ali i kod borbe s raznim bolestima kao što je primjerice dijabetes.
 
Iako su ugljikohidrati nužni u prehrani, s njima se ne smije pretjerivati. Također, valja razlikovati dobre i loše ugljikohidrate. Mnoge namirnice ih sadrže u sebi, a da toga nismo ni svjesni.
 
Najpoznatije namirnice koje u sebi imaju mnoštvo ugljikohidrata svakako su kruh, tjestenina i krumpir, no postoje i mnoge druge namirnice za koje možda i niste znali da u sebi imaju sakrivene ugljikohidrate. U nastavku vam otkrivamo koje su.

Suho voće
 
Nemojte mislite da je suho voće jednako zdravo kao i svježe jer nije tako. Naime, suho voće sadrži puno više šećera, ali i ugljikohidrata stoga nemojte pretjerivati s ovom poslasticom ako ste na dijeti.
 
Mahunarke
 
Iako su mahunarke odličan izvor biljnih bjelančevina i vlakana, one također sadrže i prilično visoke razine ugljikohidrata pa imajte to na umu.

 
Jogurt
 
Još jedna iznenađujuća namirnica koja u sebi sadrži ugljikohidrate je i jogurt, osobito voćni. No čak i obični jogurt sadrži određenu razinu ugljikohidrata i to zbog prirodnog šećera koji se nalazi u mlijeku.
 
Voćni sok
 
Baš kao i suho voće, i voćni sok u sebi sadrži koncentriranu razinu voćnog šećera. Osim vitamina i antioksidanasa, samo jedna čaša soka u sebi ima sakriveno mnoštvo ugljikohidrata.

 
Kvinoja
 
Jedna od popularnijih namirnica među ljubiteljima zdravog života svakako je kvinoja koja se zbog svojih zdravstvenih prednosti uistinu može nazvati super-hranom. Međutim, samo pola šalice kuhane kvinoje u sebi sadrži jednaku razinu ugljikohidrata kao i pola šalice kuhanih špageta.
 
Banane
 
Tko ne voli banane? Svi ih obožavamo, međutim ako ste na prehrani koja predviđa nisku razinu ugljikohidrata onda biste definitivno trebali preskočiti banane. Naime, jedna banana srednje veličine u sebi sadrži čak 27 g ugljikohidrata, što je otprilike jednako kao i dvije kriške kruha.

 
Kruh bez glutena
 
Kruh bez glutena također u sebi može sadržavati određenu razinu ugljikohidrata, osobito ako je napravljen od tapioke ili pak krumpira. Stoga prije kupnje uvijek provjerite sastav želite li jesti kruh bez ugljikohidrata.
 
Integralne tortilje
 
I integralne tortilje, iako napravljene od cjelovitog brašna, u sebi sadrže ugljikohidrate i to čak više nego integralni kruh, primjerice.
 
Proteinski prah
 
Proteinski prah u sebi sadrži mnoge dodatke, između ostalog i sirutku koja se nalazi u mlijeku i u sebi sadrži ugljikohidrate. Ukoliko pak proteinski prah ima i dodate zaslađivače, razina ugljikohidrata je još veća.
 
Slatki krumpir
 
Poznatiji kao batat, slatki krumpir često se koristi kao zdravija alternativa običnom krumpiru. Sadrži mnoge vitamine i minerale, ali i ugljikohidrate.

 
Mango
 
Banane nisu jedino voće koje u sebi sakrivaju ugljikohidrate. Mango, primjerice, također ima puno ugljikohidrata jer je vrlo sladak. Volite li jesti voće, ali izbjegavate ugljikohidrate onda izaberite maline. Samo 1 šalica malina sadrži samo 15 g ugljikohidrata i vrlo puno vlakana.
 
 

Foto: Unsplash
 
Komentari
+2
 
piccola
  • 9.9.2018 12:04:41
  • Bodova: 7447
  • Prijavi
Odavno nisam procitala gluplji clanak na temu ugljikohidrata!
anatela
  • 8.9.2018 12:58:01
  • Bodova: 59472
  • Prijavi
Hoće li itko shvatiti više da nisu ugljikohidrati nikakvo zlo. Uravnotežena i umjerena prehrana i fizička aktivnost su put do zdravlja, a ako se želi smršaviti - jednostavno unosite manje kalorija nego ih potrošite.Naporni ste više s tim keto i LCHF budalaštinama.
vmarina
  • 8.9.2018 12:10:20
  • Bodova: 43712
  • Prijavi
Jest cemo vodu i zrak.
missana
  • 8.9.2018 11:22:39
  • Bodova: 2928
  • Prijavi
Ma zamsli opet otkrivamo toplu vodu , da voće ima ugljikohidrata . Ko bi rekao ?! Ima milion i jedna aplikacija za praćenje kalorija koje daju i udio ugljikohidrata / proteina i masti u namirnicama . Zašto ne napravite članak o njima i pokušate koristiti koju i dati svoj uvid umjesto ovih generičkih budalaština