Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Koliko je kalorija potrebno vašem tijelu (ako želite smršavjeti ili dobiti na težini)?

Koliko je kalorija potrebno vašem tijelu (ako želite smršavjeti ili dobiti na težini)?© Depositphotos

Naučite nešto više o osnovama bazalnog metabolizma te unosu i potrošnji kalorija

Kada većina nas misli na kalorije, mislimo na to koliko određena hrana deblja. U prehrambenim terminima, kalorije su količina energije koju hrana pruža.

Ako dosljedno konzumiramo više te kalorijske energije nego što nam treba, dobit ćemo na težini. Ako pak premalo, izgubit ćemo težini, masne naslage i na kraju mišićnu masu.

Koliko naše tijelo treba kalorija? To ovisi o mnogo stvari: vašoj dobi, spolu,visini, težini, vrsti posla koji radite, fizičkoj aktivnosti, građi tijela, sve to morate uzeti u obzir. Ne postoji jedan odgovor na ovakva pitanja. Trebamo vas upozoriti, ne vjerujemo u općenitu ideju o tome koliko kalorija osoba treba unijeti. Ako dnevno unosite 2.000 kalorija, koliko god puno to zvučalo, moguće je da se izgladnjujete.
 
Što su kalorije i koliko ih trebamo dnevno?


Kalorija je mjerna jedinica za energiju, a određuje se kao  toplina potrebna da se jedan gram vode pri tlaku od jedne atmosfere ugrije za 1 °C. Kalorije se nalaze u hrani. Dnevno moramo unijeti određenu količinu kalorija jer su potrebne tijelu za energiju. Zdrava prehrana će vam pomoći da vaše tijelo dobije dovoljno kalorija, a da količina unesenih kalorija ostane ispod razine koja bi mogla uzrokovati vaše debljanje.

Koliko kalorija trebamo dnevno?

Preporučen dnevni unos varira od čovjeka do čovjeka, no postoje neke smjernice o tome koliko kalorija vam treba.

U prosjeku, da bi održale poželjnu težinu, žene trebaju oko 2000 kalorija dnevno, a muškarci oko 2700 kalorija. No ove se brojke odnose samo na odrasle ljude koji se malo bave tjelesnom aktivnošću. Vrlo aktivna osoba ne može živjeti sa 2.000 kalorija dnevno – izgladnjivala bi se. Faktori koji utječu na vaše osobne potrebe za kalorijama uključuju vaše godine, visinu i težinu, vašu prosječnu dnevnu razinu tjelesnih aktivnosti i tjelesnu građu.

Može li mi brojanje kalorija pomoći smršavjeti?

Brojanje kalorija mnogima pomaže u mršavljenju. Postanete svjesniji kalorijske vrijednosti hrane koju jedete i držite unos kalorija na nižoj razini od onoga koliko kalorija dnevno potrošite. Ako se nezdravo hranite i ostaje vam višak kalorija koje ne sagorijevate, tada se taj višak energije pretvara u masno tkivo. A što je više kalorija, više je masnog tkiva.
1/3
 
Komentari
+2
 
vmarina
  • 24.1.2019 7:54:18
  • Bodova: 45259
  • Prijavi
Pokušala sam brojiti,ali mi ne ide.