Kako vam grah pomaže kod gubitka kilograma

Kako vam grah pomaže kod gubitka kilograma

Grah je prava supernamirnica

Grah je jedna od najpopularnijih superhrana na svijetu, i to s razlogom. Naime, sadrži mnoge vrijedne sastojke poput proteina, vlakana, vitamina i minerala koji su dobri za ljudsko zdravlje i odlični su u borbi protiv mnogih bolesti. 

Bezbroj je razloga zašto bismo trebali grah što češće uključiti u svoj jelovnik. Odličan je i saveznik u mršavljenju jer je bogat bjelančevinama, a sadrži malo kalorija. Također, smanjuje rizik od dijabetesa i srčanih bolesti i odlična je zamjena za meso. 

Ipak, nemojte misliti da ćete smršaviti samo ako jedete grah. Ova namirnica mora biti samo dio vašeg plana mršavljenja, uz pravilnu prehranu i vježbanje. 

Evo nekoliko razloga zbog kojih biste trebali jesti grah što češće: 

1. Bogat je vlaknima

Grah je bogat vlaknima koja snižavaju kolesterol te ubrzavaju probavne procese. U kombinaciji sa zdravom prehranom i vježbanjem, to može biti izuzetno korisno. Dakle, želite li smršaviti jedite grah barem nekoliko puta tjedno. 

2. Sporo se probavlja

Jedan od mnogih razloga zašto biste trebali jesti grah je taj da se on prilično sporo probavlja, što znači da je zasitan te da nećete ubrzo nakon obroka željeti nešto prigristi. To znači da nećete unositi nepotrebne kalorije pa vam na taj način grah pomaže kod mršavljenja. Grah će vas zasititi na dulje vrijeme i spriječiti vas da tražite nezdrave namirnice poput slatkiša i grickalica. 

3. Sadrži malo kalorija

Grah ima izuzetnu nutritivnu vrijednost, a sadrži jako malo kalorija. Šalica graha, ovisno o vrsti, sadrži otprilike između 200 i 250 kalorija. 

4. Bogat je proteinima

Grah je vrijedan izvor kvalitetnih bjelančevina, no sadrži malo kalorija i masnoća što znači da je odličan za vaš struk. Zbog takvog je sastava grah izuzetno hranjiva namirnica koja će vas napuniti energijom. 

5. Odlična je zamjena za meso 

Ako ne jedete meso ili ga barem pokušavate izbjegavati, grah je odlična namirnica koju biste trebali uvrstiti u svoj jelovnik jer sadrži proteine i ostale hranjive vrijednosti koje će vas napuniti energijom. Odličan je odabir za vegetarijance ali i za mesojede koji imaju problema s nadutošću i letargijom koje meso može izazvati. 

6. Dobar je za stabilizaciju šećera u krvi 

Jeste li znali da dijetalna vlakna u grahu mogu stabilizirati razinu šećera u krvi? Ako bolujete od dijabetesa ili hipoglikemije, svakako biste trebali jesti što više ove supernamirnice koja je odlična za kontrolu razine šećera u krvi. 

7. Dobar je izvor energije

Želite li hranu koja će vas napuniti energijom za cijeli dan onda je grah prava namirnica za vas. Naime, grah sadrži pravu kombinaciju ugljikohidrata i proteina koji će vas satima držati sitima i punima energije. Također, grah sadrži i visok postotak vlakana a to usporava otpuštanje energije u organizam. 

Volite li jesti grah? Na koje ga sve načine pripremate? 
 

Izvor: weightloss.allwomenstalk.com
Foto: zole4/Freedigitalphotos.net 
 
Komentari
+2
 
ruzica1
  • 6.10.2014 16:15:03
  • Bodova: 585
  • Prijavi
obožavam grah, no radim ga s garam masalom radi bolje probavljivosti
anna-herman
  • 2.10.2014 9:26:54
  • Bodova: 56299
  • Prijavi
[QUOTE=snow]Anna zar bez mesa?? [/QUOTE] Da, uglavnom bez mesa (meni je to najdraže), a znam ubaciti i pokoju kobasicu (po želji moje bolje polovice :)).
neko-san
  • 1.10.2014 10:23:47
  • Bodova: 22378
  • Prijavi
Volim grah i dosta često ga koristim u prehrani. Radim ga kao varivo ili salatu pa ni ne primjećujem koliko često ga zapravo konzumiram. Ovako razmišljajući dosta često, dva put tjedno minimalno.
didona
  • 30.9.2014 20:00:23
  • Bodova: 19170
  • Prijavi
Volim grah, ali moj želudac ne baš pa ga konzumiram jednom, možda dva puta mjesečno.
duda_27
  • 30.9.2014 17:56:48
  • Bodova: 8821
  • Prijavi
volim grah, jedem ga par puta mjesecno, a na salatu bi mogla par puta tjedno :)
otilija19
  • 30.9.2014 16:51:59
  • Bodova: 28889
  • Prijavi
volim grah, naročito gravče na tavče, mljac
snow
  • 30.9.2014 14:49:28
  • Bodova: 90944
  • Prijavi
tko ima neprilike sa hemoroidima treba izbjegavati grah,nažalost
snow
  • 30.9.2014 14:48:45
  • Bodova: 90944
  • Prijavi
Anna zar bez mesa??
anna-herman
  • 30.9.2014 13:24:23
  • Bodova: 56299
  • Prijavi
Volim grah i pripremam ga na sljedeći način; namočim ga večer ranije, ujutro isperem, prokuham u jednoj vodi koju bacim, opet isperem i stavim u ekspres - lonac, zajedno s izrezanom mrkvom, jednim krumpirom (cijelim), začinim Vegetom, mljevenim i paprom u zrnu i nekoliko listova lovora. Sve prekrijem vodom, zatvorim i kuhan je za 15 - ak minuta. Kad ga otklopim, izvadim kuhani krumpir, zgnječim ga i vratim u lonac, jer mi on zgusne grah umjesto zaprške. Bude lagan i prefin. Puno ljudi je probalo grahić na moj način i svi su bili oduševljeni; mada ja nisam baš neka velika kuharica :), u grahu sam se usavršila. :)
jopyplavusa
  • 30.9.2014 10:57:21
  • Bodova: 56741
  • Prijavi
Volim grah :) jedem ga dosta često, ali mi teško sjeda na želudac, valjda ovisi kako se pripremi i koliko dugo se namače.. ako jedem domaći nije mi problem jako, ali onaj iz konzervi izbjegavam.