Jedite prije i poslije vježbanja!

Jedite prije i poslije vježbanja!

Prije i poslije vježbanja preporučaju se lagani obroci, koji će vam omogućiti bolje vježbanje i veću potrošnju masnih zaliha

Vježbati ne smijete kada ste gladni, niti previše siti, savjet je koji će vam dati bilo koji trener ili pak nutricionista. Naime, ako pojedete veliki obrok prije vježbanja, vjerojatno ćete osjetiti mučninu, vrtoglavicu, ponestat će vam daha, a veća je vjerojatnost da ćete dobiti grčeve u mišićima. Tu reakciju u organizmu izazvat će manjak krvi u mišićima i ostalim dijelovima tijela, jer će mnogo krvi upravo otići u probavni sustav, a što će značiti manje energije mišićima.

S druge strane, preskakanje obroka prije vježbanja nije preporučljivo, jer manjak šećera u organizmu može uzrokovati manjak energije i malaksalost. Zbog toga, obroke prije, ali i poslije vježbanja potrebno je kontrolirati! Prije i poslije vježbanja preporučaju se lagani obroci, koji će vam omogućiti bolje vježbanje i veću potrošnju masnih zaliha.

Jelo prije i poslije vježbanja

Ukoliko jedete velike proteinske i masne obroke, potrebno je pričekati najmanje četiri sata prije vježbanja. Ako pak jedete lagane obroke, za probavu je potrebno samo dva sata. Najbolje je ako ćete prije intenzivnije vježbe jesti hranu bogatu ugljikohidratima, kao što je kruh, tjestenina, voće i povrće. To ne znači da trebate izbjegavati proteinske i masne obroke, ali ne smijete nikako pretjerati s njima. Ukoliko nemate dovoljno vremena da pojedete obrok i probavite ga, dakle minimalno dva sata, najbolje je da ga onda ne jedete, nego radije uzmite voće ili spravite voćni sok da vas zasiti i dati snagu za vježbanje.
Jelo poslije vježbanja također je vrlo važno. Vaši mišići trebaju snage da se oporave nakon vježbanja. Lagano jelo do dva sata nakon vježbanja su savršeni. Najbolje je da uzmete hranu s proteinima, složenim ugljikohidratima i zdravim masnoćama. Primjerice napravite sendvič od piletine ili puretine.

Što pojesti...?

Dakle, cilj je da za vrijeme vježbanja imate dovoljno energije, ali da zbog previše ili prejakog jela nemate poteškoće. Pravilnom prehranom, vaš organizam će imati snage za vježbanje i trošit ćete višak masnoća u organizmu, što je na kraju i vaš cilj.

Evo nekoliko ideja što možete pojesti prije vježbanja:

Bademi – Ukoliko osjećate manjak energije, pojedite šaku badema. Oni su puni proteina i dati će vam potrebnu energiju.
Maslac od kikirikija – možda ćete pomisliti kako se radi o nezdravom obroku, no maslac je pun proteina, pa će vam isto dati potrebnu energiju. Naravno, to ne znači da trebate pojesti cijelu bočicu kako biste se osjećali bolje i dobili snagu. Biti će dovoljna jedna žlica, koju ćete namazati na kruh. Tom obroku možete dodati kuhanu rižu, mlijeko od soje i bananu. Osjećat ćete se vrlo lagano i poletno!
Sojini oraščići – ukoliko volite okus soje, ona je savršena hrana prije vježbanja. Naime, ona je puna zdravih omega 3 masnim kiselinama koje su važne i zdrave za krvožilni sustav, odnosno cirkulaciju.
Čaša svježe iscijeđenog voća – Voće je puno nutritivnim sastojcima i antioksidansima koji će vam olakšati vježbu. Ukoliko želite malo „pojačati“ ovo piće, uz njega pojedite žlicu maslaca od kikirikija.  
Jogurt – svaki puta dok pojedemo jogurt, osjećamo ugodu u želucu i sitost. No, to je samo jedan od razloga zbog čega biste ga trebali konzumirati prije vježbe. Naime, jogurt je pun kalcija i vitamina B, pomaže ojačavanju i održavanju imuniteta, i naravno dati će vam potrebnu energiju. U njega možete dodati šaku suhog ili orašastog voća.
Tvrdo kuhana jaja – Svatko zna uzrečicu „Svako jutro jedno jaje, organizmu snagu daje“, pa zbog čega ne biste i iskoristili taj savjet. Skuhajte jaja, posolite ih i k njima možete dodati svježu papriku.
Leća – kada vam je potrebno nešto više energije i zdravi obrok prije vježbanja, leća je upravo savršena! Sadrži mnogo složenih ugljikohidrata koji sagorijevaju sporije nego jednostavni ugljikohidrati. Spravite jednostavno varivo od leće...
Mekinje – Na žalost, nema mnogo ljudi koje vole mekinje, a ni mnogo ljudi koji su ih probali. No, ukoliko ste jedan od onih koji volite mekinje, nemojte propustiti njihovu konzumaciju, jer su pune magnezija, koji je organizmu potreban za pretvaranje ugljikohidrata u energiju. Mekinje možete pronaći u žitnim pahuljicama, pecivu ili ih možete kupiti same i spravljati na različite načine.

Najvažnija je prehrana...


Budite inovativni te nađite svoju formulu lagane prehrane prije vježbanja. Ono što je najvažnije zapamtiti je da su ovi savjeti samo za hitne slučajeve kada ne stignete jesti prije vježbanja. Potrudite se da jedete kompletne i zdrave obroke. Kako postoji hrana koja će vam dati energije za vrijeme vježbanja, tako postoji ona koja će upravo rezultirati suprotnim efektom. Izbjegavajte kolače, čokoladu, gazirana pića i umjetne sokove, kofein...

(vam)
 
 
Komentari
+2
 
jubica
  • 27.7.2010 20:50:50
  • Bodova: 13483
  • Prijavi
i ja sam svašta čitala, da je bolje jesti prije vježbanja, pa da je bolje jesti poslije, pa i prije i poslije jesti! sve je to zanimljivo što piše u ovom članku, ali ja bi trebala dati otkaz da imam vremena vježbati i planirati obroke, pa da se uskladi sve, 4 sata jesti prije vježbanja, pa jsi poslije vježbanje, pa ne smije se vježbati dva tri sata prije spavanja...za mene nažalost neizvedivo jedem i vježbam kad stignem!!!
barbarella
  • 27.7.2010 14:53:15
  • Bodova: 12
  • Prijavi
pa u principu treba unijeti ugljikohidrate prije intenzivnije vježbe da ne ponestaneš bez goriva tijekom vježbanja...svaki trener će to reći, ako mu je stalo do vašeg zdravlja
kamelia
  • 27.7.2010 12:13:36
  • Bodova: 7637
  • Prijavi
u svakom članku naiđem na drugačije informacije. koliko sam samo puta pročitala da je najbolje vježbati na prazan želudac..