Je li nedostatak joda uzrok vaše prekomjerne težine?

Je li nedostatak joda uzrok vaše prekomjerne težine?

Prehrana s premalo joda može biti uzrok pretilosti, ali i drugih zdravstvenih problema

Pokušavate smršavjeti, činite sve kako vam rečeno, jedete zdravo i umjereno, redovito vježbate, pijete zadivljujuće količine vode, a rezultati su vrlo mali, gotovo zanemarivi? Jedan od razloga, makar ne i jedini, može biti nedostatak joda u vašem organizmu. Naime, on je jedan od najvažnijih, a i često zanemaren minerala u našem tijelu koji je neophodan za normalnu funkciju štitnjače, odnosno hormona štitnjače. Iako je ozbiljan nedostatak joda, koji je kod pučanstva nekada uzrokovao gušavost i druge bolesti štitnjače, sveden na minimum, dodavanjem joda u kuhinjsku sol još uvijek postoji mogućnost nedostatka joda u organizmu, ponajprije zbog nepravilne prehrane.

Naime, određeni stilovi života i prehrane gotovo u potpunosti isključuju sol, koja je glavni izvor joda u organizmu, iako ne i jedini, što dugoročno može dovesti po poremećaja rada štitnjače, a posljedično tome i poremećaja cjelokupnog metabolizma, konkretno njegovog usporavanja, što dovodi do nakupljanja kilograma kojih se teško riješiti.

Koji su simptomi?

No, lako nakupljanje i teški gubitak kilograma može biti samo jedan od znakova poremećaja rada štitnjače uzrokovan nedostatkom joda. Nedostatak joda u organizmu manifestira se i prekomjernim opadanjem kose i lako lomljivom kosom, nezdravim izgledom kože, nedostatkom energije, problemom s prilagođavanjem temperature okoline, lošom koncentracijom, depresijom i ekstremnim umorom.

Tu se mogu pribrojati i oticanje ruku, nogu i očiju, slabi otkucaji srca, loša koncentraciju, grčeve u mišićima… Svakako treba imati na umu da nedostatak joda nije jedini uzrok pojave tih simptoma, no oni mogu biti indikator za provjeru rada štitnjače.

Kuhinjska sol – glavni izvor joda

Kao što smo već istaknuli, problem s premalom konzumacijom joda riješen je prije 40-ak godina njegovim dodavanjem u kuhinjsku sol, no s novim trendovima u režimima zdrave prehrane vrlo se često izbjegava upotreba soli ili je ona iznimno niska, što može ponovno dovesti do nedostatka joda u organizmu i spomenutih poremećaja.No, sama sol, pa tako i jod, organizmu je potrebna, posebno poslije gubitka većih količina tekućine znojenjem i konzumiranjem većih količina vode, koja osim štetnih tvari iz organizma ispire i potrebne vitamine i minerale.

Svakako, treba istaknuti da je jod vrlo važan za pravilno lučenje estrogena, što utječe na pravilan rad jajnika, te pravilnu koncentraciju u tkivu dojki. Jod općenito pomaže hormonima u njihovoj proizvodnji i regulaciji, što itekako može imati utjecaja na tjelesnu težinu.

Jod je isto tako važan za pravila razvoj mozga djeteta za vrijeme trudnoće, u suprotnom postoji mogućnost rođenja djeteta s mentalnom retardacijom, poznatom kao kretenizam.

Namirnice bogate jodom

No, vratimo se zdravoj prehrani i potrebnim količina joda. Vrlo je važno kod osoba koje konzumiraju vrlo malo soli u svojoj prehrani da dodatno uzimaju jod, u obliku tableta i kapsula kao dodatak prehrani ili da u svoju prehranu svakako uključe namirnice koje  sadržavaju veće koncentracije joda. Odličan su izvor joda kravlji mliječni proizvodi od krava iz uzgoja kojima se u prehranu stavlja sol s jodom. Također, u prehranu uvedite morske plodove, morsku ribu, morske trave i alge.

Veće koncentracije joda mogu se naći u šparogama, češnjaku, gljivama, sezamu, blitvi, lima grahu i tikvicama. Također, treba imati na umu da određena hrana konzumirana u sirovom stanju blokira jod koji treba upiti štitnjača, pa svakako u slučaju manjka joda u organizmu treba izbjegavati svježe zelje, kelj, breskve, marelice i špinat.

Svakako imajte na umu da je kuhinjska sol najbolji i najsigurniji izvor joda. Ako već otprije imate problema s usporenim radom štitnjače, konzumacija dovoljnih količina joda svakako je ključna za sveopće zdravlje organizma, pa tako i gubitak kilograma.
 
Foto: © Khorzhevska - fotolia
 
Komentari
+2
 
marcelam
  • 24.1.2016 23:31:03
  • Bodova: 201
  • Prijavi
Moderator slažem se potpunosti!
aurea
  • 22.1.2016 22:19:05
  • Bodova: 926
  • Prijavi
 Molim vas dragi moj portale, izbjegavajte ovakve članke o zdravlju. Igrate se sa životima članica. Imam smanjen rad štitnjače i hasimota cca četiri godine. Nije meni štitnjača kriva za kile, ne samo ona! Krivi su pco, štitnjača, antitijela, nadbubrežna i prolaktin hipofize, natrij i kalij. I tko nije osjetio problem sa hormonima neka se zahvali dragom Bogu. Jer mislim da sam ove četiri godine izgubila barem pol godine i oko 5000kn na preglede, nalaze i mišljenja stručnjaka. Neću ja ozdravit ako sol jedem u velikim kolicinama!  
nina_d
  • 22.1.2016 21:35:31
  • Bodova: 9360
  • Prijavi
Manje papati ...
sandy41
  • 22.1.2016 17:28:47
  • Bodova: 9760
  • Prijavi
moguće....95 kg na vagi...kupila sam si spravu za vježbanje...manje papam...ali ništa osim što me bole mišići na leđima...ti i samo ti....slabija muskulatura mišića na leđima mogla bi mi objasniti bolnu kralježnicu...a što se tiče soli ja volim umjesto bombončeka tu i tamo staviti zrno soli i cuclati kad sam u kuhinji...himalajska roza ima poseban okus..ali i krupna posluži...ali kaj znam znam...zbrčkana kemija u organizmu vodi samo do bolesti...od kad se rodimo mi žene pa dok ne klepnemo dva metra ispod vodimo borbu s hormonima i kemijom...imam i preveć iskustva s tim....žene moje ak se same ne brinemo za sebe... nitko drugi nebu......
tinalo
  • 22.1.2016 10:10:45
  • Bodova: 44876
  • Prijavi
je, jod je kriv kaj sam ja debela :D
mjuza7
  • 22.1.2016 9:32:02
  • Bodova: 12452
  • Prijavi
Još jedan svojevrstan tračak nade.
dorryy00
  • 22.1.2016 9:17:29
  • Bodova: 27464
  • Prijavi
Opće je poznato da se nažalost kod nas jede premalo ribe, čak i tu na moru.
sseljakovic
  • 22.1.2016 9:17:25
  • Bodova: 1913
  • Prijavi
Moram probati..
canyon
  • 22.1.2016 8:49:55
  • Bodova: 16130
  • Prijavi
Osim žena koje imaju zdravstvenih problema sve druge,jedu,prežderavaju se i samo im probušena žlica može pomoći.
Moderator
-nany-
  • 22.1.2016 8:30:47
  • Bodova: 134159
  • Prijavi
Jednom izbjegavajte 4 bijela zla (bijelo brašno, mast, sol i šećer), drugi puta o korisnosti joda.Toliko kontradiktornosti u zadnjih par godina što se tiče prehrane da čovjek više ne zna šta bi ili ne bi jeo.Najbolje se vratiti na selo, uzeti motiku u ruke, posaditi sam, spremiti sam i zaboraviti na velike trgovačke centre, pesticide i herbicide, GMO hranu... Doći ćemo mi još na kraju na motiku, lopatu i paljenje vatre u šumi.