Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Vrtiš se i ne možeš zaspati? Saznaj kako menstrualni ciklus može utjecati na san

Vrtiš se i ne možeš zaspati? Saznaj kako menstrualni ciklus može utjecati na san© Unsplash

Ponekad ne možemo spavati cijelu noć, a nekada zaspemo kao bebe. Ako nisi sigurna koji je uzrok ovakvih varijacija, možda je odgovor u tvom menstrualnom ciklusu

Menstrualni ciklus nam diktira mnogo životnih funkcija, potreba pa čak i emocije, ali nikada do sada nismo pomislile da bi nam mogao diktirati i količinu sna. Možda si već primijetila da ti se u određenom periodu mjeseca više spava ili da imaš manje energije, ali možda to nisi pripisala ciklusu.
  
Umor koji nije izazvan teškim naporom obično vežemo uz godišnje doba pa tako imamo primjerice proljetni umor ili uz manjak nekog vitamina ili minerala, no nedavna istraživanja pokazuju da nam menstrualni ciklus uvelike može promijeniti navike spavanja. Vjerojatno i sama kroz dan, tjedan ili mjesec ponekad prolaziš mehanički i ne osluškuješ što ti tijelo govori pa nisi sigurna što je uzrok nemirnoj noći. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by NEW-MAH (@pneuma.official) on


Istražile smo kako se kvaliteta sna mijenja prije, tijekom i nakon menstruacije te što se događa ako su tvoji ciklusi neredoviti. Također smo pronašle i nekoliko rješenja kako si pomoći lakše zaspati, ali i dobiti više energije. 

Nakon što se upoznaš s ovom temom pokušaj osluškivati svoje tijelo i pratiti ga iduća dva do tri ciklusa. Kako je svako tijelo drugačije, možda nećeš pratiti uzorak spavanja većine žena, ali jednom kada se upoznaš sa svojim ciklusom moći ćeš na vrijeme reagirati i ne gubiti noći sna. 

  
San prije menstruacije

Vrijeme prije menstruacije gledat ćemo kao vrijeme od ovulacije do pojave krvarenja. U prvom dijelu ove faze san može biti značajno ugrožen ako boluješ od PMS-a jer te grčevi u trbuhu, bolne grudi i nagle promjene raspoloženja mogu držati budnom cijelu noć. Još ako imaš bolne ovulacije, kvalitetna sna drastično opada.
 
Dobra je vijest da nekoliko dana prije početka krvarenja kvaliteta sna naglo raste. Kako se naše tijelo svakom novom ovulacijom priprema na moguću trudnoću želi sve pripremiti kako bi uvjeti za oplodnju bili idealni. Zato ćeš se uvijek najljepše naspavati nekoliko dana prije same menstruacije. No i to može imati neke loše posljedice, primjerice prevelik umor. Produktivnost na poslu, ali i u društvenom životu može biti narušena zbog konstantnog umora. 
1/5
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2