Patiš od nesanice uzrokovane brigama? Evo kako ublažiti anksioznost i napokon se naspavati

Patiš od nesanice uzrokovane brigama? Evo kako ublažiti anksioznost i napokon se naspavati© Unsplash

Loše vijesti te ovih dana bombardiraju sa svih strana i razumljivo je da to negativno utječe na tvoje mentalno zdravlje i san

Vijesti su prepune novih informacija o broju zaraženih i onih koji su ostali bez posla što u svima nama izaziva određenu dozu brige. Dok tvoja anksioznost neprestano raste, posljedice možeš vidjeti u svakodnevnom životu. Jedna stvar na koju anksioznost posebno utječe je san. Zbog konstantnih briga i nemogućnosti utjecanja na trenutnu situaciju, tvoj mozak se ne može u potpunosti opustiti i odmoriti. 

Nedostatak sna može imati ozbiljne posljedice na tvoje zdravlje. Osim što usporava tvoje reakcije i otežava jasno razmišljanje, kronična neispavanost može dovesti do težih bolesti poput problema sa srcem, visokim tlakom pa čak i dijabetesa. Zato je važno da se s problemom anksioznosti pozabaviš kako ne bi stvorila još više problema svom tijelu.
  
Prvo što trebaš napraviti je razumjeti problem

Nesanica uzrokovana anksioznošću i brigama nije neuobičajena u našim životima. Svatko se s vremena na vrijeme satima vrti u krevetu i razmišlja o svojim problemima. No trenutna situacija je posebna i proizlazi iz potpune promjene rutine. Većina nas svakodnevno manje ili više funkcionira na autopilotu. Autopilot se gasi trenutak kada legnemo u krevet i počnemo razmišljati u svom danu i brige koje nas tada muče su one s kojima smo se već susrele i znamo kako se s njima nositi. No sada imamo priliku biti više prisutne u danu, a naše brige postale su drugačije. Ono što je problematično je to što ne znamo kada će i kako ova situacija proći i ne možemo na ishod utjecati. Takvo stanje svijesti trenutno utječe i na one ljude koji do sada nisu imali problema s anksioznošću baš zato što se radi o potpuno novoj situaciji. 

Jednom kada si osvijestila problem, vrijeme je da kreneš na rješavanje 

Rješenje koje mnogi stručnjaci zagovaraju je rad na higijeni spavanja. To znači spavanje u zamračenoj i hladnoj prostoriji, izbjegavanje elektroničkih uređaja, tjelovježbe i alkohola barem dva sata prije sna i odlazak u krevet u otprilike isto vrijeme svaki dan.

No ako je tvoja higijena sna uredna, ali i dalje imaš problem s nesanicom uzrokovanom anksioznošću, pronašle smo nekoliko savjeta koji ti mogu pomoći.
Ustani se iz kreveta

Možda zvuči kontraintuitivno, ali velike su šanse da će ti pomoći. Ako ležiš u krevetu duže od 20-ak minuta i ne možeš zaspati, ustani se iz kreveta. Nemoj da ti prevrtanje po krevetu i razmišljanje o sto problema odjednom postane navika. Ako tvoj um juri s jedne teme na drugu, ustani se i zaokupi ga nekom opuštajućom aktivnošću koja ne zahtijeva korištenje elektroničkih uređaja. Čitaj knjigu, rješavaj križaljku, posloži čisto rublje, lagano se istegni ili zapiši svoje osjećaje u dnevnik. Jednom kada osjetiš da si se malo opustila i postala još umornija, pokušaj opet zaspati.


(Foto: Unsplash)
1/5
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2