Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Nedostatak sna i njegove posljedice

Nedostatak sna i njegove posljedice

Posljedice nedostatka sna su brojne, a neke od njih su prilično zabrinjavajuće.

Spavanje možemo opisati kao gubitak svijesti o tome što se dešava oko nas. Mozak nikada ne spava, već i dalje obavlja svoje funkcije, iako se ritam moždanih valova mijenja i postepeno usporava kako ulazimo u dublje stadije sna.

Nedostatak sna se javlja kada ne spavamo koliko bi trebali. Iako se potreba za snom razlikuje od osobe do osobe, odrasla osoba treba 7 do 9 sati sna na noć, ali nekima je dovoljno i znatno manje. Djeca i tinejdžeri trebaju više sna od odraslih.

Ako se osjećate puni energije i ne osjećate pospanost u toku dana, tada vjerojatno dovoljno spavate. Javna svijest o fitnessu i prehrani je posljednjih nekoliko godina značajno porasla, ali nažalost, malo se zna o vrlo bitnoj temi – poremećajima spavanja. Ne nalaze se u sklopu općenite medicinske naobrazbe, pa se već godinama vuče nedostatak znanja o toj temi u široj javnosti. Da je pospanost jedini nedostatak manjka sna, to ne bi bilo ozbiljno stanje. Na žalost, posljedice su brojne, a neke od njih su prilično zabrinjavajuće. Posljedice mogu biti promjene u ponašanju i fizički simptomi.

Zašto patimo od nedostatka sna?

Ponekad je razlog prezaposlenost, zbog koje nemamo dovoljno vremena za odmor. Ili je možda razlog nesanica ili neki od drugih poremećaja spavanja poput apneje ili sindroma nemirnih nogu. Ili se javlja kod radnika koji rade u smjenama, pa su prisiljeni spavati po danu, kada ne mogu mirno spavati. Bez obzira na razlog, ako ne spavamo dovoljno stvaramo “dug spavanja”, koji vodi nekim ili svim simptomima koje dolje navodimo. Oni variraju od neugodnih, sve do opasnih, pa ako primjetite neki od simptoma kod sebe, potražite razloge vašeg nedostatka sna, tako da ih možete riješiti.

Stres i tjeskoba

Ovo može biti opaki ciklus, jer dok stres može zapravo biti uzrok pomanjkanja sna, javlja se i kao posljedica nedostatka spavanja. Na sreću uz primjenu pravilnih postupaka možete riješiti ovaj problem. Potražite mogućnosti i pronađite što vam uzrokuje stres, kako bi pronašli pravo rješenje za ovaj problem. 

Ljutnja, razdražljivost i depresija

Svi ovi simptomi su povezani sa stresom i mogu uzrokovati društvene probleme i probleme u vezama sa ljudima. Prema nekim istraživanjima, ljutnja uzrokovana nedostatkom sna je jedan od faktora koji doprinose nervoznoj vožnji. Depresija, iako je kompleksno stanje, može se opisati kao ljutnja okrenuta prema unutra. Odgovor na ove probleme može biti jednostavno više spavanja ili bolji san.

Nemogućnost fokusiranja i problemi sa koncentracijom

Mozak može kao rezultat pomanjkanja sna izgubiti neke funkcije. Studenti osobito ulaze u ovu kategoriju, jer učenje zahtijeva intenzivnu koncentraciju. Istraživanje je pokazalo da se od ulaska u pubertet do dostizanja zrelosti povećava potreba za snom.

Gubitak kratkoročnog pamćenja

Pamćenje je također zahvaćeno nedostatkom sna. Ovo je osobito problem za studente, te one koji žele savladati nove vještine.

Smanjena sposobnost upravljanja motornim vozilom

Dva su razloga za ovo – jedno je zato jer utječe na vašu zahvaćena koncentraciju, a druga jer je povećana vjerojatnost da zaspete za volanom. Isto vrijedi za svakog tko radi sa strojevima na radnom mjestu. Nedostatak sna može uzrokovati zamućenje perifernog vida. Sve ovo zajedno može biti smrtonosni koktel. Opasnost se dodatno pojačava ako ste konzumirali alkoholna pića!

Supresija imunološkog sustava

Ovo može biti problem jer tako postajemo podložni svakoj infekciji koja se pojavi. Ljudi kojima nedostaje sna češće obolijevaju od prehlade i gripe, od onih koji dovoljno spavaju. Od nedostatka sna možete oboliti!

Ovdje smo naveli dovoljno razloga da vas uvjerimo da poduzmete nešto u vezi svojih navika spavanja. Ako ste dugo budni jer nemate dovoljno vremena u toku dana da obavite sve poslove, morat ćete nešto žrtvovati kako bi se dovoljno odmorili. Ako vam poremećaji spavanja zagorčavaju život, nemojte očajavati! Posjetite svog obiteljskog liječnika koje će vam pomoći u rješavanju tog problema.

 
Komentari
+2
 
iziz
  • 5.5.2017 16:54:04
  • Bodova: 700
  • Prijavi
Ako spavam manje od 8 sati uvijek sam zivcana i pod stresom i svaka sitnica me ljuti..
dana-ana
  • 20.9.2016 0:03:20
  • Bodova: 15866
  • Prijavi
Ponekad ne spavam po 30 sati,kao sto je slucaj upravo sada,u 1 ujutro ce biti kako sam budna punih 30 sati,probudila sam se jucer (nedjelja) u 19 sati i od tada oka nisam sklopila.E sada idemo na moje spavanje,kontam si da cu za sat,dva spavati kao beba,iako,ponekad mi nakon tog perioda od hrpe sati ne spavanja dovoljno samo 8 sati sna,ali ponekad znam spavati i 16 sati u komadu.To mi nije niti od depresije,niti od stresa,niti imam ikakvu bolest,nego je to meni tako vec godinama,navikla sam na taj ritam,iako mi je najteze kada radim ili kada imam obaveza,onda spavala,ne spavala,obaveze trebam ispuniti.
ivankusa
  • 26.8.2009 20:54:06
  • Bodova: 5083
  • Prijavi
nikako naći dovoljno vremena za spavanjeeeeeeeeeee
federeta
  • 24.8.2009 0:39:21
  • Bodova: 4775
  • Prijavi
insomnia .........
bad_girl4291
  • 12.2.2009 16:51:43
  • Bodova: 317
  • Prijavi
dANAs mnogi nemaju vremena cak ni za spavanje