Ne možete zaspati? Trik koji će vam pomoći da utonete u san u nekoliko sekundi

Ne možete zaspati? Trik koji će vam pomoći da utonete u san u nekoliko sekundi

4-7-8 tehnika disanja djeluje kao prirodno sredstvo za opuštanje živčanog sustava

Ima li išta goreg od toga kad satima ležite u krevetu, a san nikako ne dolazi. Sve što želite je odmoriti se, ali nikako da zaspite... Toplo mlijeko, ulje lavande, potpuno zamračena prostorija – sve ste isprobali, no možda ipak postoji jedan trik koji niste.

Riječ je o 4-7-8 tehnici disanja koju je osmislio dr.  Andrew Weill iz Arizone, koji ovu metodu inspiriranu jogom naziva "krajnje jednostavnom, bez uzimanja puno vremena, opreme, truda, i koja se može odraditi bilo gdje".

Dr. Weill tvrdi kako  će  4-7-8 tehnika disanja pomoći ljudima da zaspu u samo 60 sekundi jer ona djeluje kao "prirodno sredstvo za opuštanje živčanog sustava".

6 koraka do sna

1. Prije nego počnete, pomaknite vrh jezika na nepce tik iznad zubiju i držite ga ondje tijekom cijele vježbe disanja.

2. Izdahnite snažno i glasno -  dovoljno da se čuje zvuk prolaska zraka.

3. Zatvorite usta. te tiho i nježno udahnite kroz nos, udišite sve dok u sebi ne izbrojite do četiri.

4. Zadržite dah i izbrojite do sedam.

5. Ponovo izdahnite glasno kroz usta, ovog puta sporije tako da nabrojite do osam dok izdišete.

6. Sada ponovo zatvorite usta i nježno udahnite kroz nos – i cijeli ciklus ponovite još tri puta. Sveukupno ponovite četiri puta.

Zapamtite: udisanje zraka mora biti tiho i kroz nos, a izdisanje glasno i kroz usta.

Kako ova tehnika pomaže?
  • U tijelo vam ulazi puno više kisika, opušta se parasimpatički živčani sustav i potiče mir u umu i tijelu.
  • Pomaže živčani sustav dovesti u ravnotežu, jer se može dogoditi da živčani sustav od svih aktivnosti u danu i silnog stresa (čak i ako ga vi možda ne osjećate direktno) postane prestimuliran.
  • Pomaže da se povežete s tijelom, koncentrirate samo na disanje i prestanete razmišljati o mislima i brigama zbog kojih možda teže zaspite.
 
Foto: © Andrey Popov - fotolia
 
Komentari
+2
 
mamanatasha
  • 19.3.2018 8:49:08
  • Bodova: 320
  • Prijavi
nije li malo komplicirano? Treba sve prvo naučiti napamet. Nabolje je kada si svatko nađe svoj način opuštanja prije spavanja. Seks je jedan od boljih načina kako se opustiti prije spavanja, naravno, ako uz sebe imate osobu koja u tome može pomoći. :)
astoria
  • 21.4.2016 11:18:57
  • Bodova: 25884
  • Prijavi
jel pomaze?
joanne87
  • 16.9.2015 21:36:31
  • Bodova: 794
  • Prijavi
Svakako ću probati, da malo zamjenim brojanje ovčica novom tehnikom :)
nessy25
  • 12.9.2015 15:33:00
  • Bodova: 1900
  • Prijavi
Ma kad ne ide mogu je disat do jutra
kuota
  • 7.9.2015 0:08:47
  • Bodova: 20966
  • Prijavi
Spavam ko top hvala Bogu.
anjtea
  • 5.9.2015 18:38:26
  • Bodova: 4190
  • Prijavi
zanimljivo u svakom slučaju,, :)
matea34
  • 5.9.2015 8:57:32
  • Bodova: 44755
  • Prijavi
Problema sa nesanicom sam imala jedno ljeto, mislim da je to bilo 2012. godine. Cijeli srpanj nisam mogla spavati. Sjećam se da sam znala u 5 ujutro hodati po dvorištu, a inače živim u zajedničkom dvorištu, jer u jednoj kući smo roditelji i ja, a u drugoj kući baka, deda, striko i strina. Baka je već bila budna i dobro sam ju prestrašila, nije se nadala da će me vidjeti. Ne sjećam se kako je ta nesanica prošla, ali znam da sad mogu zaspati, jer sam umorna svakog dana tako da uopće ne mislim o nesanici. Ne zaspim doslovno odmah, nisam toliko umorna, već neko vrijeme ležim, a to bi bilo možda desetak minuta. U tom vremenu razmišljam o tko zna čemu, i onda se odjednom izgubim u mislima i zaspim. Ne budim se do jutra, na svu sreću. Osim kad kiša užasno pada, kao noćas, pa me probudi hahah..
mikica61
  • 4.9.2015 22:25:09
  • Bodova: 125845
  • Prijavi
meni pomaže krigla pivespavam do jutra ko beba
keroll
  • 4.9.2015 22:06:18
  • Bodova: 48977
  • Prijavi
[QUOTE=merida]Nemam problema sa snom, osim ponekad kada je puni mjesec. [/QUOTE] i ja... 
oprezna
  • 4.9.2015 21:58:53
  • Bodova: 144737
  • Prijavi
a jel se nakon toga lako i budim ...ustajem sutra u 4 i 15 , ako zaspim i ne čujem budilicu šta ću onda