Kako znati da si dosegla vrhunac iscrpljenost i kako to možeš riješiti?

Kako znati da si dosegla vrhunac iscrpljenost i kako to možeš riješiti?© Depositphotos

Stres i nesanica samo su neki od znakova da ti treba odmor

Ako se svako jutro boriš sama sa sobom da ustaneš iz kreveta i uz to imaš prekomjeran osjećaj umora, to znači da si iscrpljena i da bi uskoro mogla doživjeti vrhunac umora.  To nije ništa čudno, stručnjaci sa sveučilišta Royal College of Psychiatrists kažu: "Svaki peti čovjek na svijetu se svakodnevno osjeća neobično umorno, a svaki deseti je iscrpljen." 

No, kako uočiti znakove iscrpljenosti?

"Iscrpljenost nije poput uobičajenog umora. To je kao da se pokušavaš kretati kroz gusto blato. Sve što želiš učiniti je leći i spavati. Nakon toga ne možeš funkcionirati", kaže nutricionistica Jennie Gough za Harper's Bazaar.

Liječnica Sarah Brewer kaže da viđa sve više i više žena sa simptomima iscrpljenosti jer imaju previše zadataka i obaveza u životu te žongliraju između karijere i obitelji te zaboravljaju na svoje zdravlje. 
   
 
via Giphy 

 

Koji su simptomi iscrpljenosti?

  • Pod velikim si stresom 
  • Zdravu hranu si zamijenila čokoladom i sokovima 
  • Patiš od nesanice 
  • Usne su ti stalno napukle i suhe 
  • Nemaš snage za tjelovježbu 
  • Stalno ti se mijenja raspoloženje 
  • Umorna si čak i kad ništa ne radiš 
  • Stalno ti je hladno 
  • Na kauču provodiš više vremena nego inače 

 

Kada iscrpljenost postaje medicinska dijagnoza?

Ako tvoja iscrpljenost traje više od četiri mjeseca, tada ti može biti dijagnosticiran sindrom kroničnog umora. Iscrpljenost je zapravo dugotrajna bolest sa širokim rasponom simptoma, uključujući ekstremni umor. Ne postoji određeni test  pa se dijagnoza temelji na simptomima koje sama opišeš liječniku.  

Iscrpljenost može uhvatiti bilo koga, uključujući djecu, ali je najčešća kod žena između sredine 20-ih i sredine 40-ih. Uobičajeni simptomi uključuju bolove u mišićima ili zglobovima, glavobolju, vrtoglavicu i ubrzane ili nepravilne otkucaje srca.

"Sindrom kroničnog umora nastaje kada su mehanizmi za isporuku energije u tijelu isključeni ili ako imunološki sustav koristi energiju da bi se, recimo, borio protiv kronične infekcije", kaže je dr. Sarah Myhill, autorica knjige "Dijagnoza i liječenje kroničnog umora". 

"Simptomi stresa pojavljuju se kad mozak zna da nema energije da se nosi sa svakodnevnim obavezama. Ako pokušavamo tome doskočiti šećerom, alkoholom ili kofeinom, samo će postati još gore", nastavlja dr. Myhill.


(FOTO: Pixabay) 
 

Što može izazvati iscrpljenost? 

  • virusne infekcije
  • bakterijske infekcije, poput upale pluća
  • slabost imunološkog sustava
  • neravnoteža hormona
  • problemi s mentalnim zdravljem
  • genetika

 

Što napraviti kad primijetiš simptome?

Ako već imaš neke simptome iscrpljenosti, vrijeme je da posjetiš svog liječnika opće prakse.

"Kad netko iznese znakove iscrpljenosti, liječnik opće prakse trebao bi postavljati pitanja koja će ti pomoći u otkrivanju uzroka. Također, bi te trebao provjeriti krvni tlak, srčani ritam, temperaturu, veličinu štitnjače, jetru", kaže dr. Myhill. 


(FOTO: Pixabay) 

 

Kako se nositi sa simptomima umora?

Iako simptomi iscrpljenosti mogu ukazivati na potrebu da uzmeš tjedan odmora, postoje još neke stvari koje ti mogu pomoći. 

1. Jedi manje, ali regularnije obroke 

Jedenje svaka tri do četiri sata može pomoći u smanjenju žudnje za šećerom i spriječiti pad šećera u krvi koji nastaje usred umora. 

2. Spavaj 7 - 8 sati svaku noć 

Važno je stvoriti dobre navike spavanja i redovnu rutinu odlaska u krevet. Navečer izbjegavaj stimulanse poput kofeina i alkohola, isključi elektroniku i rashladi spavaću sobu. 

3. Pokušaj smanjiti stres

Kortizol je glavni hormon stresa u tvome tijelu. Kronični umor može biti povezan s poremećajem u normalnom ritmu kortizola i zbog toga moraš probati smanjiti stres i više se opuštati. 

Što jesti kada si umorna? 

Sva hrana koja sadrži veliku količinu proteina, poput jaja, piletine i ribe je savršena u ovom slučaju. Također, iscrpljenost može rezultirati smanjenjem razine željeza u krvi pa bi trebala jesti špinat jer on sadrži željezo. Kako bi povećala razinu energije potrebne su ti masti i zbog toga namaži na kruh malo maslaca i marmelade, a vitamine B, B2 I B12, koji nestaju tijekom umora, vrati u tijelo jedući puretinu. Magnezij također pada u tijelu i trebala bi ga nadoknaditi sa što više orašastih plodova. Umjesto kave radije pij zeleni čaj i izbjegavaj slatkiše. Svome organizmu možeš pomoći i ako meditiraš i radiš yogu. 


(FOTO: Pixabay) 

 

 
Komentari
+2
 
oprezna
  • 15.12.2019 8:50:49
  • Bodova: 145780
  • Prijavi
Pohvaljujem članak , pogotovo formu , sve je stalo na jednu stranicu ....
vmarina
  • 14.12.2019 14:43:26
  • Bodova: 50905
  • Prijavi
Najteže je smanjiti stres.