Idete na put? Znate li svoja prava?

Idete na put? Znate li svoja prava?

Što poduzeti u slučaju nepredviđenih okolnosti?

Ako putujete autobusom, vlakom, avionom ili brodom, a dogodi se neočekivana situacija poput kašnjenja, otkaza polaska ili vam je izgubljena i oštećena prtljaga, imate određena prava. Znate li koja?

Za sva prijevozna sredstva za koja kupujete kartu ne smije vam se naplatiti veća cijena zbog vaše nacionalnosti ili mjesta gdje kupujete kartu. Isto tako, za putovanja bilo kojim prijevoznim sredstvom, u slučaju kašnjenja ili otkaza putovanja imate pravo na odgovarajuće i pravovremene informacije.

Kašnjenje i otkaz putovanja

U slučaju da prijevoz kojim ste odlučili ići na putovanje kasni ili je put otkazan, imate pravo na povrat novca i, ako je potrebno, besplatno putovanje natrag do početne točke s koje ste krenuli. Isto tako, možete po sličnim uvjetima dobiti prijevoz do konačnog odredišta prvom sljedećom prilikom bez dodatnih troškova.

Dobro je znati i da imate pravo na manji ili veći obrok te smještaj, ovisno o trajanju čekanja ili u slučaju da je potrebno prenoćiti.

Izgubljena prtljaga i nesreće

Za slučaj da se dogodi prometna nesreća tijekom vašeg putovanja imate pravo na odštetu, a prijevoznik treba pružiti prvu pomoć, hranu, odjeću, prijevoz i smještaj.

Odštetu možete dobiti i u slučaju da je vaša prtljaga izgubljena ili oštećena.

Ako smatrate da se vaša prava nisu poštovala, možete se žaliti prijevozniku. Prijevoznik mora reagirati u roku od jednog mjeseca i dati konačni odgovor u roku od tri mjeseca nakon primitka žalbe.

Putnici sa smanjenom pokretljivošću

Osobe sa smanjenom pokretljivošću moraju imati jednaku mogućnost putovanja svim prijevoznim sredstvima kao i svi ostali. Također, imaju pravo na besplatnu pomoć pri ulasku u autobus, vlak, avion ili brod i u slučaju presjedanja.

Zbog smanjene pokretljivosti ne smije se uskratiti ukrcavanje osim u slučaju da je prijevozno sredstvo fizički premaleno (poput malih aviona) ili iz drugih sigurnosnih razloga. No, sve informacije o pristupačnosti prijevoznog sredstva moraju biti lako dostupne.

Za dobivanje najbolje moguće pomoći, osobe sa smanjenom pokretljivošću trebaju se dovoljno na vrijeme obratiti prijevozniku ili organizatoru putovanja kako bi se na vrijeme osigurali svi potrebni uvjeti.

Prava putnika samo u malo variraju ovisno o prijevoznom sredstvu. Sve detaljne informacije o pravima putnika u autobusu, vlaku, brodu ili avionu te prava putnika sa smanjenom pokretljivošću možete pronaći na web stranicama Vaša Europa.

Preuzeto s: x-ica.com
Autorica: Ana Leko
Foto: shenamt, Foter, CC BY-NC-SA
 
Komentari
+2
 
ana82
  • 4.5.2016 17:41:12
  • Bodova: 50536
  • Prijavi
zanimljivo...pazi ovo....ako kasni, povrat novca....e sad ajmo to spojit sa npr. Hz, brzi vlak mi je kasnio 50 min.....mos mislit sto ce vratit pare...a kamoli ostala prava.no vjerujum da ipak prava vise vrijede za zracni prome, nego li za cestovni ili zeljeznicki promet
lejdi
  • 4.5.2016 12:05:55
  • Bodova: 23521
  • Prijavi
ovdje je previše toga apstrahirano. Putnik ima pravo na obrok ako je obrok dostupan i ako ga prijevoznik može osigurati. Također, sve ovisi i o vremenu kašnjenja prijevoza. Nije isto ako prijevoz kasni 45minuta i 120 minuta, a ovisi i o vremenskoj duljini putovanja.
piccola
  • 4.5.2016 11:01:40
  • Bodova: 7558
  • Prijavi
Ovo sve lijepo funkcionira na papiru, ali u stvarnosti i praksi i nije bas tako jednostavno!
kiraz
  • 4.5.2016 10:52:07
  • Bodova: 10082
  • Prijavi
Moj muž je "diplomirao" probleme na aerodromima. Prije par godina kada sam putovala sama odvezao me na aerodrom i tamo saznamo da su pomjerili let za sledeći dan. Ja sam bila obaviještena porukom koju nisam pročitala (moja greška 100%) ali umjesto da idem kući i vratim se sutra dobila sam od avio kompanije besplatno prenoćište u hotelu i prevoz do hotela i nazad, čak i dvokrevetnu sobu. I muž je ostao samom u hotelu jedno veče o njihovom trošku iako on nije putovao :)
astoria
  • 4.5.2016 10:07:42
  • Bodova: 25884
  • Prijavi
slazem se sa artica.
artica
  • 4.5.2016 9:55:26
  • Bodova: 12121
  • Prijavi
Uh ovo s prtljagom je ponekad jako teško, iz iskustva s aerodroma.
irija
  • 4.5.2016 9:46:30
  • Bodova: 51255
  • Prijavi
Korisni savjeti dobro ih je znati u slučaju ne daj Bože kakve nesreće.
canyon
  • 4.5.2016 8:57:30
  • Bodova: 16818
  • Prijavi
Dobro je znati,nisam znala ali vjerujem da većina ljudi ako i zna izbjegava natezanje s našim službenicima jer to traje u nedogled. Stranci svoja prava traže.
virensa
  • 4.5.2016 7:52:39
  • Bodova: 18807
  • Prijavi
zanimljivo, dobro je znati ova prava koja imamo.