Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Voliš kavu? I mi! A sad znamo i koliko kave je previše

Voliš kavu? I mi! A sad znamo i koliko kave je previše© Pexels

Saznaj koje su prednosti i nedostaci kave te koja dnevna količina kofeina se preporučuje

Često se čini kako ne možemo preživjeti dan bez šalice kave - u bilo kojem obliku. Kava je dio svake kulture: Kao gorivo za posao i društvena okupljanja, kao obred prolaska u odrasli život i kao najrašireniji legalni oblik 'podizanja'

Uz to, kafići su svugdje oko nas i uvijek su puni - zbog druženja, poslovnih sastanaka, spojeva. Nije iznenađenje da smo narod od kave, ali jesi li se ikad zapitala koliko kave je zapravo previše kave?

Zdravstvene prednosti kave

Kada je riječ o konzumaciji kave i zdravlju, dobra vijest je da prednosti ima puno više nego nedostataka. Tvoja prosječna šalica kave dokazano je odličan izbor s obzirom da su brojna znanstvena istraživanja pokazala kako je kava povezana sa smanjenim rizikom od Alzheimerove i Parkinsonove bolesti i kardiovaskularnih bolesti.

Uz to, kava poboljšava raspoloženje, kognitivnu funkciju i pozornost - kada ne pretjerujemo u njezinom ispijanju. Kava također sadrži mnoštvo antioksidansa, poznata je po svom čišćenju, boostanju imuniteta i efektima koji djeluju protiv starenja
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jessi (@my_hyggelig_booklife) on

Koje su službene preporuke?

Kad postoji tako puno prednosti ispijanja kave, znači li to da je više kave ujedno i bolje? Znaš li koje su službene preporuke svakodnevne količine kave?

Zanimljivo, ali zapravo nema službenih preporuka. Naime, kofein u kavi - i mlijeko, šećer, šlag ili drugi dodaci - zahtijevaju parametre za zdravlje. 

Ipak, prema američkim smjernicama za prehranu od 2015. do 2020., umjerena konzumacija kofeina smatra se onom do 400 miligrama, odnosno tri do pet šalica (od 230 ml) dnevno. Općenito, jedna šalica može imati od 95 do165 miligrama, ali naravno - količina kofeina varira ovisno o napitku.

Također je važno spomenuti kako kofein ne dobivamo samo iz kave. Druga hrana i napitci poput čaja, čokolade i energetskih napitaka mogu doprinijeti našem dnevnom unosu kofeina, stoga i o tome treba voditi računa, posebno ako si i ljubiteljica određenih vrsta čajeva i čokolade. Primjerice:
  • Coca Cola 1 l: 130 mg
  • Kava espresso - standard 45 ml: 100 mg
  • Kava turska - velika šalica 170 ml: 80-135 mg
  • Kava instant - velika šalica 170 ml: 65-100 mg
  • Ledeni čaj - limenka 340 ml: 70 mg
  • Crni čaj iz vrećice - 170 ml: 40-60 mg
  • Čokoladno mlijeko - 28, 3 ml: 1-15 mg
  • Tamna čokolada - 28, 3 g: 20 mg
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @miss.ferri on

Nekoliko stvari koje treba uzeti u obzir

Za većinu ljudi, tri šalice dnevno je sasvim u redu unutar zdravstevnih okvira. Međutim, postoji nekoliko zdravstvenih stanja koja mogu utjecati na ovu preporuku. Naime, trudnicama se preporučuje da ne prelaze količinu od 200 miligrama kofeina na dan, a neki ljudi koji imaju problema sa žgaravicom izbjegavaju kavu općenito s obzirom da im iritira želudac. 

Simptomi previše kave

Uvijek prati signale koje ti tijelo šalje za previše kave. Ako osjećak kako ti srce prebrzo kuca, ako osjećaš tjeskobu, patiš od nesanice ili probavnih smetnji - vjerojatno je vrijeme da prestaneš s daljnjom dnevnom konzumacijom. 
 
Komentari
+2