Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Problemi sa štitnjačom – koji su simptomi usporene ili ubrzane štitnjače

Problemi sa štitnjačom – koji su simptomi usporene ili ubrzane štitnjače© Depositphotos

Štitnjača je veoma važna za naše zdravlje, pa je važno da vodite brigu o tome funkcionira li pravilno

Ako se pitaš kako prepoznati probleme sa štitnjačom i čemu ona uopće služi, najbolje je da se za početak upoznaš s njenom funkcijom.

Štitna žlijezda ili štitnjača, baš kao što joj samo ime govori, predstavlja organ koji štiti naš organizam i upravlja radom svih stanica u tijelu, te proizvodi hormone trijodtironin i tiroksin. Ta dva hormona zadužena su za reguliranje normalne funkcije cijelog organizma i sudjeluju u održavanju normalnog metabolizma stanica. Ona ima utjecaj i na ras ostalih žlijezda, na naš mozak, te srce i krvožilni i dišni sustav. Također, svojim radom utječe i na naše svakodnevno funkcioniranje poput kretanja i spavanja.

Štitnjača se nalazi u prednjem dijelu vrata i obavija dušnik, a svojim izgledom podsjeća na leptira. To objašnjava činjenicu da se sastoji od dva režnja koji su međusobno spojeni. Građena je od folikula koji proizvode hormone, a da bi to bilo moguće, našem organizmu je potreban jod.

Radi li tvoja štitnjača normalno, možeš provjeriti kroz krvne nalaze i provjeru hormona u klinikama ili pokušati pratiti ponašanje svog tijela i uvidjeti neke od simptoma u slučaju da primijetiš nešto neobično.

Hipotireoza

Hipotireoza označava usporeni rad štitnjače, odnosno smanjeno izlučivanje i djelovanje njenih hormona i za to postoje lijekovi kojima se regulira njen rad, kroz dodatno uzimanje hormona levotiroksina. Za ovu bolest postoje najprije genetske predispozicije koje najčešće uvjetuju njeno pojavljivanje, a može se razviti i zbog kroničnog nedostatka joda u organizmu. Ipak, najčešći uzrok njene pojave je autoimuna upala štitnjače koju još zovemo i Hashimotov tireoiditis.

Prepoznati ju, između ostalog, možeš po simptomima poput nedostatka apetita uz koje ide neprestano debljanje, zatim glavobolje, neprestana hladnoća, opstipacija, vrlo suha koža i stanjivanje vlasi i opadanje kose.

Promjenom prehrane možeš utjecati na oboljšanje općeg stanja kod hipotireoze, osobito ako pripaziš na dodatni unos joda, cinka i selena. Dakle, pripazi i da jedeš više hrane poput špinata, ribe, tikvica, lososa i orašastih plodova.

Hipertireoza

Hipertireoza predstavlja ubrzani rad štitne žlijezde, genetski je predispozicionirana i najčešće pogađa žene u dobi između 30 i 50 godina, no može se pojaviti i neovisno o tome. Može se pojaviti uslijed prekomjernog stresa i prevelike količine joda unutar organizma. Žene su ovdje posebno na meti jer su općenito u moderno doba više opterećene obavezama nego muškarci, osobito ako imaju (stresan) posao i obitelj, pa im ubrzani način života donosi više stresa i veću mogućnost za obolijevanjem od hipertireoze.

Također postoje neki simptomi koji mogu varirati od osobe do osobe, ali većinom ukazuju na probleme s hipertireozom. Tu ubrajamo naglo mršavljenje bez gubitka apetita, stalnu vrućinu, gubitak daha i lupanje srca te nervozu.

I kod jednog i kod drugog slučaja, simptomi su vrlo individualni i netko ih može imati sve ili samo jedan, pa ih je i vrlo teško prepoznati i povezati s ovim bolestima. Ponekad ljudi sve navedene simptome pripisuju svojoj životnoj dobi ili ubrzanom načinu života, te im ne pridaju previše pozornosti, što bolesti pomaže da uznapreduje i tako onemogući pravovremene reakcije za liječenje.

Hrana u regulaciji štitnjače

Za neku hranu je znanstveno dokazano da utječe na zdravlje štitnjače, stoga, ako imaš problema s radom štitne žlijezde, preporučuje se veći unos hrane koja je bogata cinkom, omega 3 masnim kiselinama, željezom, vitaminima E i D, te kalcijem. Te nutrijente možete pronaći u crvenom mesu, ribi, jajima, mahunarkama, lososu, bademima, avokadu, špinatu, blitvi, tuni, maslinovom ulju i orašastim plodovima. Također se preporučuje promjena životnog stila tako da se što manje izlašeš stresu, vježbe opuštanja kroz tjelovježbu i meditaciju.
 
Komentari
+2