Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Ne možeš se odreći kave? Evo kako je možeš učiniti boljom za želudac

Ne možeš se odreći kave? Evo kako je možeš učiniti boljom za želudac

Voliš je piti, ali...

Kava je omiljeni napitak diljem cijelog svijeta, a čak ima i nekih zdravstvenih dobrobiti. Bogata je antioksidansima, a mogla bi umanjiti i rizike od dijabetesa te Alzheimerove bolesti. Također može poboljšati mentalni fokus, ali ne treba nam znanost da bi nam to potvrdila (vjerojatno je samo zbog toga i piješ).

Koji je problem s kavom? Mnogo ljudi imaju osjetljiv želudac a kava im tada više nije najbolji prijatelj. Kava sadrži prirodne kiseline koje mogu nadražiti želučanu ovojnicu čak i kod zdravih ljudi.  Osim toga, ona može pretjerano opustiti jednjak, te uzrokovati prodor kiseline iz želuca u jednjak, to jest izazvati žgaravicu. Za ljude koji pate od gastritisa ili čireva na želucu ovo je veliki problem, a oni uopće ne bi smjeli piti kavu.

No, ako ti liječnik nije strogo zabranio kavu a ipak nekad osjećaš da ti malo smeta, postoje načini na koje ju možeš učiniti boljom za želudac.

 
 
Traži kavu koja sadrži manje kiseline

Neke kave mogu imati manje kiseline od nekih drugih. Ovo najviše ovisi o njenom zemljopisnom porijeklu i dužini prženja. Kava koja raste na manjim nadmorskim visinama obično ima manje kiseline od kave koja raste više. To su najčešće Brazilska, Meksička, Peruanska, Venezuelanska, Guatemalska I indonezijska kava, pa probaj potražiti te vrste.

Osim toga, kava koja se duže prži također ima manje kiseline. Proces prženja miče dio kiseline iz kave, pa probaj potražiti jače prženu kavu, poput one pržene na talijanski ili francuski način.

Probaj kavu koja ima smanjen udio kofeina

Jedan od sastojaka u kavi koji može nadražiti želudac je i kofein. On povećava proizvodnju želučane kiseline. Ako kava bez kofeina za tebe ne dolazi u obzir, probaj potražiti kavu koja ima smanjeni udio kofeina, ili miješaj beskofeinsku kavu s onom kofeinskom.
 
1/2
 
Komentari
+2
 
tikica-
  • 7.5.2019 13:42:43
  • Bodova: 46801
  • Prijavi
Ljusku od jajeta staviti u kavu,koja ideja. Ja ne bih,hvala.Meni je najslađa slatka kava,niti slaba niti jaka.
sneki2
  • 7.5.2019 12:45:08
  • Bodova: 60699
  • Prijavi
Nescafe bez šećera i s malo mlijeka... Ne mijenjam kombinaciju ni za kakvog stručnjaka!