Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Kada biste u toku dana trebali uzimati određene vitaminske suplemente?

Kada biste u toku dana trebali uzimati određene vitaminske suplemente?© Pixabay

Nije svejedno kada ćete koje vitamine "popiti", osim toga neki bolje funkcioniraju kada se piju odvojeno, a drugi baš u kombinaciji

Vitamini i minerali potrebni su organizmu kako bi moglo normalno funkcionirati na metaboličkoj razini, odnosno kako bi imalo energije za pravilan rad organa i svih sustava, te se borilo protiv raznih infekcija i bolesti…

Svaki od vitamina i minerala u organizmu ima više funkcija, pa je ponekad vrlo teško osobama koje nisu medicinski potkovane zapamtiti brojne važne funkcije vitamina i minerala. No, ono što je možda najvažnije od svega jest zapamtiti da nedostatak vitamina i minerala u organizmu može uzrokovati ozbiljne zdravstvene poremećaje, a jedan je od prvih znakova njihovog nedostatka pad energije.

Međutim, postoje neke razlike između načina na koji se određeni vitamini obrađuju u vašem tijelu, tako da je vrijeme uzimanja različitih vitamina važno. Dok vaše tijelo može apsorbirati vitamine topljive u vodi kao što su B i C, bez obzira na to jeste li ili niste jeli, drugi se suplementi uzimaju s hranom, dok se neki ne bi smjeli ne miješati s drugim vitaminima. Evo što sve trebate znati o tome kada je najbolje uzimati pojedine vitamine...
 
Vitamini topljivi u mastima: u vrijeme obroka

Vaše tijelo bolje upija vitamine topljive u mastima (A, D, E i K) kada se uzimaju s hranom koja sadrži masnoće. To je zato što konzumiranje masti potiče proizvodnju enzima i žuči koji pomažu u transportu hranjivih tvari topivih u mastima iz vašeg probavnog sustava u jetru, gdje se obrađuju. Bez te aktivacije nećete jednako učinkovito apsorbirati te vitamine.

Nemojte ovo sada shvatiti da biste baš namjerno trebali jesti nešto kalorično i masno poput pizze s tri vrste sira - jer vam je to potrebno radi bolje apsorpcije vitamina. Već samo 5 grama masti dovoljno da postignete potrebni efekt - znači dovoljan je tost kruh s malo avokada ili zobena kaša s nasjeckanim bademima.

Budući da multivitamini i prenatalni suplementi sadrže vitamine topljive u mastima, najbolje je i njih uzimati uz obrok.
1/5
 
Komentari
+2
 
malikekoserk1
  • 11.2.2019 17:39:17
  • Bodova: 12394
  • Prijavi
Genijalni savijeti , sada znam da sma radila neke greške , pa ću ih popraviti.
merida
  • 11.2.2019 13:36:52
  • Bodova: 20734
  • Prijavi
Cink navečer kada više mirujemo i nema aktivnosti kao preko dana.
irija
  • 11.2.2019 9:53:52
  • Bodova: 37878
  • Prijavi
Uzimam neke vitamine dobro je ovo znati kada i u koje vrjeme ih popiti.