Uspješna poslovna godina za IKEA grupu

Uspješna poslovna godina za IKEA grupu

IKEA Grupa u poslovnoj godini 2014. ostvarila je rast tržišnog udjela na gotovo svim tržištima

U poslovnoj godini 2014., koja je zaključena s 31. kolovozom, neto dobit IKEA Grupe iznosila je 3,3 milijarde eura. Ukupni prihodi iznosili su 29,3 milijarde eura, što je porast od 2,8% u odnosu na prethodnu godinu. Prodaja IKEA Grupe povećala se za 5,9% u odnosu na prošlu poslovnu godinu i u 2014. iznosi 28,7 milijardi eura, djelomično zahvaljujući tome što su se tržišni uvjeti nastavili poboljšavati, najsnažnije u Americi i Kini, a zatim i djelomično u Europi. Najveća prodaja IKEA Grupe zabilježena je u Njemačkoj, SAD-u, Francuskoj, Rusiji i Ujedinjenom Kraljevstvu.

U poslovnoj godini 2014. IKEA je imala 716 milijuna posjeta robnim kućama te 1,5 milijarda posjeta web stranici www.IKEA.com.
“2014. je bila dobra poslovna godina za tvrtku IKEA i raduje me što smo ostvarili rast kroz sve prodajne kanale, u postojećim i novootvorenim robnim kućama te putem internetske prodaje. Imamo ambiciozan plan rasta, ali istovremeno želimo ostvariti pozitivan utjecaj na ljude i planet“, izjavio je Peter Agnefjäll, predsjednik i CEO IKEA Grupe.

IKEA Grupa u poslovnoj godini 2014. ostvarila je rast tržišnog udjela na gotovo svim tržištima, a otvaranjem robne kuće u Hrvatskoj stupila je na novo tržište. Robna kuća IKEA Zagreb je u prvih deset dana poslovanja, zaključno s 31. kolovozom, zadnjim danom poslovne godine IKEA Grupe, ostvarila promet od 26,6 milijuna kuna.

„Prvih pet mjeseci poslovanja robne kuće IKEA Zagreb, kao što smo i očekivali s obzirom na otvorenje, pokazala su visoku stopu zainteresiranosti kupaca i posjetitelja općenito, pa smo prosječno imali oko 7.000 posjetitelja dnevno. Već nakon 142 dana dobili smo i milijuntu posjetiteljicu. Također, izuzetno smo zadovoljni što se naša predviđanja o prometu na razini od oko 60 milijuna eura u prvoj godini poslovanja realiziraju prema planovima te vjerujemo kako ćemo uspješno ostvariti zadane ciljeve za prvu poslovnu godinu, ali i nastaviti unaprjeđivati svoju ponudu i usluge na zadovoljstvo naših posjetitelja", naglasio je Georg Platzer, voditelj robne kuće IKEA Zagreb.

Osim Zagrepčana i stanovnika Zagrebačke županije (65%), robnu kuću IKEA Zagreb najviše posjećuju stanovnici Splitsko-dalmatinske županije (4%) te susjedi iz Slovenije (4%), a potom iz BiH (2%) i Srbije (2%). U zagrebačkoj robnoj kući te putem internet stranice www.IKEA.com/hr u IKEA FAMILY program vjernosti do danas se učlanilo 108.000 ljudi, a na globalnoj razini IKEA FAMILY trenutno broji 75 milijuna članova.

U sklopu Izvješća o održivosti za poslovnu godinu 2014., IKEA Grupa objavila je izvještaj o provedbi strategije održivosti People & Planet Positive iz kojeg izdvaja:
  • IKEA Grupa je ugradila dodatnih 87 vjetroturbina, kojih sada ima ukupno 224, a instalirano je i 150.000 solarnih panela kojih sada ima 700.000.
  • iz obnovljivih izvora energije proizvedeno je 42% ukupne potrošnje, što je kompaniju dovelo korak bliže k proizvodnji većih količina obnovljive energije nego što iznosi ukupna potrošnja, što je cilj koji IKEA Grupa želi ostvariti do 2020. IKEA Grupa do kraja 2015. obvezala se uložiti 1,5 milijardi eura u projekte obnovljive energije, prvenstveno za izgradnju vjetroelektrana i fotonaponskih panela.
  • vrijednost prodaje proizvoda koji omogućuju održiviji život kod kuće veća je od milijarde eura što je povećanje od 58% u odnosu na prošlu poslovnu godinu. Radi se o proizvodima koji ljudima pomažu da štede ili stvaraju energiju, umanje potrošnju vode i proizvodnju otpada te vode zdraviji život.
  • 75% od ukupne količine prodanih rasvjetnih tijela su LED proizvodi ili proizvodi kompatibilni s LED žaruljama koji koriste 85% manje energije i traju 20 puta dulje od uobičajenih žarulja sa žarnom niti. Do rujna 2015. cjelokupan IKEA asortiman rasvjete postat će LED.
  • zahvaljujući naporima uloženim u energetsku učinkovitost, od poslovne godine 2010. ostvarena je ušteda u iznosu od 66 milijuna eura 
  • IKEA Grupa jedan je od najvećih kupaca FSC certificiranog drva u sektoru maloprodaje, a u poslovnoj godini 2014. 41% otkupljenog drveta je FSC certificirano ili reciklirano. IKEA otkupljuje drvo isključivo od dobavljača koji zadovoljavaju IKEA standarde o šumarstvu.
  • udio pamuka iz održivih izvora u IKEA proizvodima sada iznosi 76% što znači da poljoprivrednici koriste manje kemijskih sredstava i vode i pritom povećavaju svoje prihode.
  • 47% menadžera su žene
  • zaklada IKEA Foundation donirala je 104 milijuna eura u 2014. godini za projekte koji pomažu milijunima djece u nekima od najsiromašnijih svjetskih zajednica
U poslovnoj godini 2014. 200 milijuna eura izdvojeno je za novi program vjernosti zaposlenika Tack! što na švedskom znači hvala, a svi zaposlenici iz Hrvatske koji u tvrtki IKEA rade pet financijskih godina uzastopce, sudjeluju u ovome programu. Uz to, u One IKEA Bonus Program za zaposlenike je uloženo dodatnih 98 milijuna eura.

PG 2014. = poslovna godina 2014. obuhvaća razdoblje od 1. rujna 2013. do 31. kolovoza 2014.
Godišnji poslovni izvještaj za 2014. i Izvještaj o održivosti 2014. dostupni su na www.IKEA.com
 
Komentari
+2