Istraživanje: Hrvatice sve više kupuju online i prije kupovine čitaju recenzije drugih korisnika

Istraživanje: Hrvatice sve više kupuju online i prije kupovine čitaju recenzije drugih korisnika

Online istraživanje kojem su se odazvale 843 ispitanice, otkriva kupovne navike žena u Hrvatskoj

Na koji način se najčešće informirate o proizvodima koje kupujete? Utječu li on-line recenzije proizvoda na vašu oduku kod kupovine? Koliko često kupujete proizvode putem interneta?

Ovo su neka od pitanja koja su postavljena u istraživanju provedenom u sklopu projekta Proizvod godine kojeg četvrtu godinu za redom organizira portal žena.hr. Izbor za proizvode godine održava se s ciljem slušanja glasova isključivo čitateljica koje tom prilikom otkrivaju koje brendove u Hrvatskoj smatraju najpopularnijima i najpoželjnijima. Proizvodi su podijeljeni u dvadeset i sedam kategorija koje pokrivaju većinu robe široke potrošnje.

Online istraživanju su se odazvale 843 ispitanice, a njihovi odgovori daju uvid u kupovne navike većinom ženske populacije. Istraživanje je pokazalo nastavak trenda sve veće važnosti interneta kao medija u kupovini, i kroz rast kupovine preko interneta, ali i sve više kao glavnog medija za informiranje o proizvodima prije kupovine.

Gotovo 50% žena barem jednom mjesečno kupuje on-line, 44% jednom u nekoliko mjeseci, a samo 8% ispitanica nije nikada kupovalo on-line.

Čak 80% ispitanica je odgovorilo da im je internet primarni medij putem kojeg se informiraju o proizvodima koje kupuju, a internet portali s 88% prednjače kao glavni medij putem kojeg ispitanice dobivaju informacije o novim proizvodima na tržištu. Slijede društvene mreže s 49% te TV oglasi s 41%.

Gotovo 73% ispitanica se često ili ponekad u trgovini služi mobilnim uređajem kako bi na internetu pronašle informacije o nekom proizvodu. To se u velikoj mjeri odnosi na traženje recenzija proizvoda koje imaju veliku ulogu kod kupovine. Čak 99% žena čita recenzije drugih korisnika, a kod svake druge žene recenzije utječu na odluku o kupovini. Pri tome 74% žena najvjerodostojnijima smatra recenzije drugih korisnika, 15% blogera,  a 12% novinara/stručnjaka internetskih portala.

Ispitanice se prije kupovine informiraju na internetu i čitaju on-line recenzije prvenstveno za kozmetičke proizvode (83%), zatim za potrošačku elektroniku (69%), kućanske aparate (66%), lijekove i dodatke prehrani (47%) itd.
 
 
Komentari
+2
 
laticia
  • 25.11.2015 10:55:16
  • Bodova: 1431
  • Prijavi
Tako je,uvijek volim istražiti iskustva za neki proizvod koji kupujem...tako bar znam da ću manje pogriješiti prilikom kupovine .
lejdi
  • 21.11.2015 18:51:37
  • Bodova: 23521
  • Prijavi
Pa dobro jutro. Naravno. U 21.stoljeću smo
aleksandra_s
  • 21.11.2015 17:19:14
  • Bodova: 1545
  • Prijavi
Svakako se prepoznajem u ovoj anketi :D Često kupujem online, a pogotovo za nove proizvode volim istražiti i informirati se
mcamlic
  • 21.11.2015 16:53:39
  • Bodova: 12200
  • Prijavi
Kupujem preko interneta, pratim recenzije ako me zanima neki proizvod, tražim uzorke kozmetičkih proizvoda. Uglavnom moja iskustva su pozitivna.
tynny
  • 21.11.2015 14:04:09
  • Bodova: 10972
  • Prijavi
u dućanima kupujem ugl. kad su sniženja,inače preko interneta
shopp20
  • 21.11.2015 13:19:26
  • Bodova: 2647
  • Prijavi
kupujem preko neta, i to nekoliko puta tjedno, ebay pogotovo jer ima divnih sitnica za male novce :)
teeea
  • 21.11.2015 11:56:41
  • Bodova: 29946
  • Prijavi
Kupujem preko interneta, no opreza radi, to su uglavnom jeftinije stvari jer kad kupujem nešto skuplje volim to osobno pogledati. Iako, dosada nisam imala nikakvih negativnih iskustava, izuzev toga da neke stvari na slikama izgledaju bolje nego u stvarnosti.
missana
  • 20.11.2015 22:11:00
  • Bodova: 3085
  • Prijavi
A da smo i mi ušle u 21 stoljeće
gyna
  • 20.11.2015 20:35:58
  • Bodova: 7514
  • Prijavi
Meni su recenzije i komentari gotovo nezaobilazan dio pogotovo kod kupovanja kozmetike.
igbala
  • 20.11.2015 19:59:53
  • Bodova: 1112
  • Prijavi
Iskreno,i ja kupujem putem interneta.Iskustva su mi pozitivna. Informacije prikupljam internetom.