Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Dejan Patrčević, vrhunski sportaš, hrvatski Ironman

Dejan Patrčević, vrhunski sportaš, hrvatski Ironman

Upornošću do uspjeha

U organizaciji Društva športske rekreacije "Aktivan život" nedavno je održano predavanje pod nazivom "Dejan Patrčević – hrvatski PRO Ironman triatlonac". Radi se o seriji predavanja „Kretanjem do zdravlja“ koja za cilj ima promicanje zdravog i aktivnog načina života koje pojedincima omogućava poboljšanje mentalnog, fizičkog i socijalnog zdravlja. Dejan Patrčević je na Ironman svjetskom prvenstvu na Havajima (2008. i 2009.)  u konkurenciji od preko 1.200 natjecatelja zauzeo 24., odnosno 29. mjesto. Ironmani su sportaši koji se natječu u jednom od najtežih sportova današnjice, dugom triatlonu, koji uključuje: 3,9 km plivanja, 185 km bicikla i maraton - 42 km trčanja.

Za portal Žena.hr naš proslavljeni triatlonac odgovorio je na nekoliko pitanja o svojoj karijeri, važnosti pravilne prehrane, zauzimanju za aktivan odmor, te planovima u idućoj godini.

Što je najvažnije za postizanje vrhunskih sportskih rezultata?

Najvažnije je postići balans u treningu i oporavku. Dobra periodizacija je najvažnija.

Čemu pripisujete svoj uspjeh, odlične rezultate na natjecanjima 2008. i 2009.godine?

Dugogodišnjem radu i upornosti na istome putu- biti brži na natjecanjima. Na tom me putu prati moj tim od kojih ovdje ističem trenera Janeza Tomšiča i menadžericu Andreju Zajec.

Kako izgleda vaš trening, trenirate li svaki dan i koliko sati?
U pravilu treniram 2 puta dnevno. Kroz dan znam izmijeniti sve tri discipline. Treniram u blokovima po 10 dana nakon kojih odmorim 1-2 dana. Stanica treninga varira, ovisno o razdoblju godine. Ne volim izlaziti s brojkama jer su one vrlo podložne krivom shvaćanju no svakako je moj rad na terenu jednak punom radnom vremenu klasično zaposlene osobe ako u to ubrojimo i razdoblje između treninga gdje trebam paziti na oporavak i prehranu.

Na kojim namirnicama temeljite prehranu, koje su obavezne u jelovniku Ironmana,  a što izbjegavate jesti?

Prije nekoliko godina sam napravio test intolerancije na hranu. Iako sam testiran na svega 100 namirnica ipak je taj test donekle odredio namirnice koje jedem ili izbjegavam. Tako redovito jedem zob, bijeli grah, skoro sve voće i povrće, krumpir i durum pšenične proizvode. Napominjem da je to individualno jer soja i primjerice ananas na koje moj organizam proizvodi antitijela samo po sebi nisu loše namirnice kao neke koje su možda jednako često u upotrebi poput npr, nuttele ili homogeniziranog kravljeg mlijeka. Pokušavam izbjegavati apsolutizaciju i potaknuti sugrađane da se educiraju o prehrani i da ne podliježu bez promišljanja na marketinške trikove prehrambeno - prerađivačke industrije. Ne treba slijepo slijediti ono što drugi jedu, ali neka pravila su univerzalna za sve nas. Smatram da nitko ne može pogriješiti ako svoju prehranu poput mene bazira na povrću i voću, potom na žitaricama i mahunarkama. Općenito  najmanje treba jesti slatkiše, meso i mliječno, te izbjegavati svu sumnjivu prerađenu hranu. Meso ne izbjegavam, iako ga jedem tek povremeno budući mi mesni obroci daju malo energije na brzi rok.

Zauzimate se za aktivan odmor, što bi trebao uključivati, treba li vježbati ili primjerice plivati barem jedanput tjedno?
Dakako, uvijek sam za aktivnosti, pogotovo fizičku. Aktivni  odmor za nekoga znači lagana šetnja po 30 minuta 3x tjedno a za nekoga gotovo svakodnevno lagano, kontrolirano vježbanje. Zaista ne postoje univerzalna pravila. Plivanje preporučam svakome. U ljetnom razdoblju može i svakodnevno, zimi je dovoljno i 2x tjedno.
 
Što biste savjetovali onima koji se sportom bave rekreativno ili žele nešto poduzeti za zdravlje, bolji izgled, te razmišljaju o fitnesu, teretani,  hodanju...
?
Neka pronađu osobu koja ih može podržati u njihovoj želji za gore navedenim namjerama. Neki od nas to mogu učiniti bez pomoći sa strane no iz moga iskustva u radu sa ljudima, većini je potrebna dodatna motivacija i konkretne upute kako i što raditi da se postigne cilj.  Od nedavno nudim ljudima da me angažiraju kao svog fit savjetnika. Zainteresirani me mogu kontaktirati e-mailom patrcevic@gmail.com.
 
Što nam možete otkriti od planova za iduća natjecanja.
Plan je da u 2010.godini postignem vrhunske rezultate. Za mene je to medalja u Ironman seriji i još jedan nastup na Havajima. Svake godine uvedem neku novinu, vjerujem a će iduća sezona za mene biti pravi novi izazov.
 
Pratite li portal Žena.hr, namijenjen je ponajprije ženskoj populaciji, no, nađete li koju temu za sebe i koliko inače pratite web portale i koristite Internet?

Kroz patrcevic.com i ostale blogove na kojima redovito pišem, već sam niz godina sam umrežen s portalima koji promiču aktivan i zdrav pristup životu. Žena.hr nudi mnogo toga i povremeno pročitam neku od tema iz brojnih rubrika. Vjerujem da nisam jedini muškarac koji to radi, a od nedavno me zanima i tema vezana za majčinstvo i trudnoću.

(M.G.)
 
Komentari
+2
 
lomic
  • 1.12.2009 0:27:15
  • Bodova: 3394
  • Prijavi
Svaka čast!