Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

'Ti, a ne ja': Greške koje radiš kad se svađaš s partnerom i kako ih izbjeći

'Ti, a ne ja': Greške koje radiš kad se svađaš s partnerom i kako ih izbjeći© Profimedia.hr

Ove uobičajene pogreške samo privremeno gase vatru, a kako bi se došlo do rješenja trebaš slušati i što druga strana ima za reći

Nije važno tko je preko puta tebe - najbolji prijatelj, roditelj, kolega, rodbina ili partner - svađe se uvijek mogu dogoditi. Nemoguće je spriječiti da se nesuglasice pojave, ali moguće ih je usmjeriti na način koji omogućava da se odnos poboljša. U tom smislu, svađe se mogu smatrati prilikama da zaista čuješ što druga osoba ima za reći, da kaže svoju verziju događaja i da joj ti kažeš što točno misliš.
 
Problem je naravno što emocije i već postojeće frustracije mogu zakomplicirati stvari. Posebno kada se svađa sa supružnikom ili partnerom usredotoči na sitnice kao što je neoprano posuđe u sudoperu. Da stvar bude još gora, mnogi od nas ni ne znaju kako izgledaju zdrave rasprave jer ne slušamo što nam druga strana ima za reći i neprestano se optužujemo.

U nastavku pročitaj koje su najčešće pogreške koje činimo tijekom različitih rasprava i svađa. Uz ove male promjene život nam može biti puno jednostavniji.

1. Usredotočenost na pritužbe umjesto na rješenja

"Naravno da se svađa neće dogoditi ako ne postoje neke pritužbe, ali kako bi se dogodio napredak, najbolje je reći što ti stvara problem, objasniti kako se osjećaš, a zatim pokušati pronaći rješenje", objašnjava dr. Judy Ho, prof. psihologije sa Sveučilišta Pepperdine. "Jednom kada dođete do faze rješavanje problema, koristite zajednički pristup. Provedite neko vrijeme razmišljajući o načinima rješavanja problema i ne osuđujte međusobno svoje ideje. Zatim zajednički odaberite rješenje koje zvuči kao dobar kompromis za oboje i obvežite se da ćete ga isprobati", kaže dalje dr. Ho za NBCNews.

2. Koriste se riječi kao 'uvijek' i 'nikada'

Izjave poput "ti uvijek radiš ovo!" ili "nikada to ne radiš" nisu samo dramatične, nego vjerojatno nisu istinite. Također, osoba zatim zauzima obrambeni stav i umjesto da čuje što joj želiš reći, fokusirat će se na pronalaženje primjera koji negiraju te optužbe. Umjesto toga mogu se koristiti riječi kao što su "ponekad" ili "često" koje ostavljaju prostor za iskrenu raspravu. 

(Foto: Pixabay)
 
3. Korištenje riječi 'ti' umjesto da se fokusiraš na 'ja'

Često naglašavanje da je druga osoba nešto učinila stavit će opet tu osobu u stanje obrane. Na primjer, "ti si uništio..." ili "zbog tebe sam učinila..." pokreću emocionalna stanja druge osobe zbog kojih će rasprava krenuti nizbrdo. Umjesto toga, mogu se koristiti rečenice poput "osjećam se frustrirano..." ili "trebam...". "Ove izjave omogućuju da izraziš osjećaje u određenoj situaciji, ne prebacuju krivnju na drugu osobu i stavljaju fokus na tebe", kaže savjetnik Mark Mayfield. Nadalje, druga osoba ne može negirati izjave o osjećajima i lakše će joj biti suosjećati s tobom kada zna kako se osjećaš.
1/4
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2