Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Tvrde i ispucale pete - zašto nastaju i kako ih se riješiti

Tvrde i ispucale pete - zašto nastaju i kako ih se riješiti© Unsplash

Višak kilograma, nedostatak vitamina i vruća voda ispod tuša samo su neki od krivaca za tvrde i ispucale pete

Ako te suha koža prati i na stopalima te imaš problema s tvrdim i ispucalim petama, vjerojatno pretpostavljaš da je to zbog dehidracije ili nedostatka vlage u koži


I dok to može biti točno, često postoje i drugi, pomalo neočekivani razlozi zbog kojih je koža suha i ljušti se na petama.

Višak kilograma

Zašto: Tvoja stopala nose težinu cijelog tijela. Dakle, kada imaš višak kilograma, povećava se pritisak ispod pete. U tom slučaju, pete su prisiljene proširiti se bočno kako bi podržale veću težinu. A ako tvojoj koži uz to nedostaje vlage, pete ne stopalima postaju tvrde i ispucale.

Kako to riješiti: Hrani se zdravije i težinu drži unutar 'normalnog' raspona. Također, uzmi u obzir da dijabetičari imaju problem s ispucalim petama, pa redovito provjeravaj razinu šećera u krvi.

Nedostatak vitamina

Zašto: Bez nekih vitalnih vitamina, minerala i drugih nutrijenata, koža ne može funkcionirati pravilno i stoga postaje suha i tvrda. 

Kako to riješiti: Dodaj u svoju prehranu više namirnica bogatih vitaminima A, B3, C, E, cinkom i omega-3 masnim kiselinama.

Krive cipele


(Foto: Unsplash)
 
Zašto: Popularne 'slingback' cipele iliti cipele otvorenih peta, kao i japanke te natikače i sandale obično dopuštaju masnoći ispod pete da se širi bočno i povećava mogućnost ispucalih peta. Cipele koje ti ne pristaju dobro i tanki potplati također mogu stvoriti ispucale pete, ali i bolove u peti.

Kako to riješiti: Nosi cipele sa zatvorenom petom koje pružaju odgovarajuću potporu. Također možeš potražiti pomoć i savjet ortopeda kako bi bila sigurna da su tvoje cipele odgovarajuće veličine.

Menopauza

Zašto: Nakon menopauze, neke žene mogu steći keratodermiju - žarišno ili difuzno zadebljavanje kože na dlanovima i tabanima.  

Kako to riješiti: Da bi se riješila 'pukotina' na petama i ovog stanja, možeš pokušati lokalno primijeniti masti s ureom, keratolitičke masti na bazi salicilne kiseline ili masti na bazi kortikosteroida estrogenske masti, ali ne zaboravi se prije toga posavjetovati s liječnikom.

Predugo stajanje

Zašto: Dugo stajanje, posebno na tvrdim ili drvenim podovima, može stvoriti dodatni pritisak na pete i uzrokovati stres na koži na ovom području.

Kako to riješiti: Pokušaj izbjeći predugo stajanje. Ako to nije moguće zbog prirode tvog posla, svakako se trudi napraviti nekoliko jednostavnih vježbi tijekom dana kako bi povremeno raspodijelila pritisak s peta.

Kriva rutina tuširanja


(Foto: Unsplash)

Zašto: Duge i vruće kupke ili tuširanja nisu dobre ideje, jer voda na nogama može odstraniti prirodna ulja s kože i ostaviti je grubom i suhom. Uz to, određeni sapuni i deterdženti mogu oštetiti prirodnu barijeru kože.

Kako to riješiti: Prilikom tuširanja uvijek koristi toplu umjesto vruće vode, ograniči vrijeme ispod tuša na 5 do najviše 10 minuta kako bi izbjegla veći gubitak vlage, a nakon pranja obriši noge ručnikom i obavezno nanesi hidratantnu kremu. Također je bolje izbjegavati agresivne sapune i intenzivno parfumirane proizvode za njegu kože.
 
Komentari
+2