Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Zeleni ponedjeljak

Zeleni ponedjeljak

Prijatelji životinja predlažu ukusan jelovnik za ponedjeljak

Zeleni ponedjeljak je kampanja grada Zagreba i udruge Prijatelji životinja za pomoć ljudima da poboljšaju svoje zdravlje i zdravlje okoliša prelaskom na prehranu namirnicama biljnoga podrijetla jedan dan u tjednu. Slične kampanje se već provode u mnogim gradovima u svijetu.





Prijedlog jelovnika za 9.4.2012.

DORUČAK

Povrtna jaja
Umak od hrena

Povrtna jaja

Sastojci: za žuti dio: 1 - 2 mrkve, 1-2 žlice škrobnog brašna ili biljnog sredstva za želiranje (pektin, želin, agar agar), 1 žličica biljnog margarina, dva prstohvata soli, 1,5 dl vode; za bijeli dio: 1 šalica prosa, 200 g cvjetače (brokula/peršin/celer), 3,5 šalice vode, 100 g svježeg tofua, muškatni oraščić, 1 žlica biljnog margarina, 3-4 prstohvata soli
 
Priprema: Mrkvu narezati na kolute te je kuhati sa sredstvom za želiranje, solju i malo vode. Kada omekša, izmiksati i smjesi dodati margarin. Od mlake smjese od mrkve oblikovati male kuglice. Kuhati proso s cvjetačom 25 minuta na laganoj vatri (nakon što zakuha). Dodati margarin, začine i miksani tofu. Dok je toplo, od dobivene smjese napraviti više ovalnih ploški. U svaku staviti jednu kuglicu napravljenu od želatinizirane mrkve te je omotati bijelom smjesom i oblikovati u formu jaja. Poslužiti na listovima zelene salate, uz umak od hrena.
 
Umak od hrena

Sastojci: pola korijena hrena, jedno sojino vrhnje (250 ml), sok pola limuna, mažuran, vlasac, sol i papar po želji

Priprema: Hren naribati, pa pomiješati s ostalim sastojcima. Ostaviti da stoji nekoliko sati.


RUČAK

Proljetna juha od mladoga graška i tjestenine
Pečenka s krumpirima
Salata od rotkvica, zelene salate i mladog luka
Pinca

Proljetna juha od mladoga graška i tjestenine

Sastojci: 4 mlade mrkvice, 1 korijen peršina, 1 manji poriluk, 1 šalica graška (svježeg ili iz staklenke), ½ šalice sitne tjestenine, maslinovo ulje, 1 kocka za juhu od povrća, 1 l vode, peršin, vlasac, sol, papar
 
Priprema: Povrće nasjeckati. Pirjati poriluk na maslinovom ulju, dodati mrkvu, korijen peršina i kocku za juhu, pa pirjati još par minuta. Dodati grašak i vodu. Kada provri, dodati tjesteninu i začiniti. Kuhati dok tjestenina ne omekša, a na kraju posuti juhu sjeckanim peršinom i vlascem.
 
Pečenka s krumpirima

Sastojci: 2 komada od 0,5 kg svježeg sejtana, umak od soje, senf, češnjak, 5 dl ulja, sol, papar; za prilog: 1 kg krumpira

Priprema: Komade sejtana prerezati po dužini na pola i marinirati preko noći u vrućoj marinadi od umaka od soje, senfa, češnjaka i ulja. Staviti ga u lim za pečenje i dodati 5 dl ulja. Zatim dodati očišćen i narezani krumpir i peći 1 sat. Po potrebi, za vrijeme pečenja može se dodati još ulja i marinade.
 
Salata od rotkvica, zelene salate i mladog luka

Sastojci: 2 vezice rotkvica, 1/2 glavice zelene salate, 2 mlada luka; za umak -  3 žlice limunova soka,  1 vezica nasjeckanog vlasca, 1 vezica nasjeckanog peršina, 1/2 žličice soli, papar, na vrhu noža paprike u prahu, 2 žlice ulja
 
Priprema: Rotkvice očistiti, oprati i osušiti. Narezati ih na tanke kriške. Zelenu salatu oprati i osušiti. Luk oprati, očistiti i narezati na kriške. Rotkvice, zelenu salatu i luk staviti u zdjelu. Pripremiti umak od limunova soka, vlasca, peršina, soli, papra i paprike. Na kraju dodati ulje. Umak preliti preko salate.
 
Pinca

Sastojci: 1 kg glatkog brašna, 40 g svježeg kvasca, 200 g margarina, 220 g šećera, 1 vanilin šećer, prstohvat soli, pola žličice kurkume, 5 dl sojinog mlijeka, korica 1 naranče, 1 čašica ruma, pola šalice grožđica, 3 žlice jabučnog sirupa
 
Priprema: U zdjelici izmrviti kvasac, dodati pola žličice šećera i 1 dl mlakog sojinog mlijeka. Ostaviti na toplome 15-ak minuta da se diže i zapjeni. Prosijati brašno, dodati šećer, vanilin šećer, sol, kurkumu, narančinu koru. U to dodati kvasac, otopljeni margarin i ostatak toplog mlijeka. Smjesu dobro izmijesiti sve dok površina ne postane glatka. Tijesto zatim prebaciti u obrašnjenu posudu, pokriti krpom i ostaviti da se diže najmanje 8-10 sati ili preko noći. Grožđice staviti da omekšaju u malo posoljene vode. Nakon dizanja, u tijesto dodati ocijeđene grožđice, razdijeliti ga na tri jednaka dijela i oblikovati kugle. Svaki komad posebno staviti na papir za pečenje i ponovno ostaviti dizati. Nakon nekoliko sati na svakoj lopti tijesta napraviti tri duboka reza s gornje strane od sredine prema dolje u tri smjera i staviti peći u pećnicu zagrijanu na 180°C, oko 45 minuta. Kad je gotovo, još vruće preliti jabučnim sirupom.

 

VEČERA

Uskrsne slane palačinke
 
Uskrsne slane palačinke

Sastojci (za 10 palačinki): 1,5 šalica sojinog mlijeka, 1/2 šalice obične ili mineralne vode, 2 šalice brašna T-850, 1/4 žličice soli, korica limuna, 3 žličice praška za pecivo, ulje za prženje; za namaz: 300 g svježeg tofua, 1/2 sojinog vrhnja, 2-3 režnja češnjaka, 1 žlica maslinovog ulja, 2 žlice sitno nasjeckanog mladog luka, 1 žlica limuna, 1/2 žlice suhe slatke i/li ljute paprike, 1/4 žličice soli

Priprema: Pomiješati mlijeko i vodu, prašak za pecivo i sol, pa postupno dodavati brašno i na kraju naribanu koricu limuna. Smjesa treba biti malo gušća nego kod palačinki s jajima. Prije pečenja smjesu ostaviti da odstoji barem 20 munuta. Ispeći palačinke. Na malo maslinovog ulja kratko propirjati češnjak i mladi luk. Dodati izmrvljeni tofu i kratko pirjati. Ostaviti da se ohladi. Pomiješati limunov sok, papriku i sojino vrhnje. Po želji dodati sol, sve sastojke dobro izmiksati i premazati palačinke.
 
Za međuobroke: voćni frape, mandarina, kivi, bademi, orasi.

 
Komentari
+2
 
lilica4921
  • 12.4.2012 8:53:45
  • Bodova: 443
  • Prijavi
Glup jelovnik- gdje je domaća hrana - ne znate nego prepisivati iz stranih članaka - kakav seitan, soja - sve je to umjetno - jedite domaću, sezonsku hranu!