Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Uživanje u ljetnim plodovima: Rajčice su pravi izvor zdravlja i okusa

Uživanje u ljetnim plodovima: Rajčice su pravi izvor zdravlja i okusa© Profimedia.hr

Ako su ljubiteljica slasnih rajčica sigurno već uživaš u ovim divnim plodovima, ali jesi li znala koliko dobrobiti ima za naše zdravlje

Rajčice, pomidore, paradajz, pome - sve su to nazivi za povrće koje obožavamo jesti tijekom cijele godine. Međutim, tijekom ljeta posebno uživamo u bogatim okusima rajčice. Sočna i slatka, svježa rajčica ukusan je dodatak salatama, dok se konzervirana koristi za pripremu ukusnih umaka za jela od tjestenine i mesa te variva. Ali jesi li znala da rajčica ima čitav niz zdravstvenih blagodati i da je zapravo voće?
 
Iako rajčicu uvijek nekako nazivamo povrćem, ona je zapravo voće i pripada obitelji Solanaceae koja između ostalih plodova uključuje i patlidžan, krumpir i papriku. Postoje različite vrste rajčica od sitnijih do velikih, najraširenija je ona u crvenoj boji, ali rajčice mogu biti žute, zelene, ljubičaste i narančaste.

Rajčice se uglavnom sastoje od ugljikohidrata s nekim vlaknima, ali najpoznatije su po količini vitamina kao što su beta-karoten (koji tijekom konzumacije postaje vitamin A), vitamina C i E, nekim vitaminima iz skupine B i vitamin K. Također sadrži i minerale poput kalcija i magnezija.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sanja Mijac - blog Domac´ica (@domacica.sanja) on


Sto grama rajčice osigurava oko 6% posto dnevne potrebe kalija. Postoje dokazi da je veći unos kalija u prehrani povezan s nižim stopama moždanog udara i manjim rizikom od srčanih bolesti. Rajčica sadrži likopen, koji joj daje crvenu boju, a sve je više istraživanja koja potvrđuju da smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti. Sočan crveni plod važan je i za zdravlje očiju jer sadrži fitokemikalije nazvane karotenoidi uključujući likopen, lutein i beta-karoten. Svi ti spojevi pomažu u zaštiti od degeneracije očiju koja je povezana s godinama, ali i drugih očnih bolesti.

Zanimljivo istraživanja sugeriraju da obrada i kuhanje rajčica mogu povećati njihovu hranjivu vrijednost, posebno njihovo antioksidacijsko djelovanje i likopenske spojeve. Zato ti nakon ovih super informacija koje će te potaknuti da što više uživaš u domaćim rajčicama, donosimo i nekoliko recepata.

 
Jednostavna salata od rajčica za vruće ljetne dane

Sastojci i priprema: 
  • 4-6 srednjih rajčica, oguljene i sitno nasjeckane
  • ½  luka, vrlo sitno sjeckan
  • 1 češanj češnjaka, nasjeckan
  • malo alkoholnog octa
  • sok jedne limete
  • korijander, nasjeckan
 
  • U zdjeli pomiješaj sve sastojke, a zatim salatu stavi u hladnjak da se lijepo ohladi prije serviranja.

(Foto: Pixabay)
1/3
Skoči direktno na:


 
Komentari
+2
 
jasminka2
  • 10.8.2020 12:36:46
  • Bodova: 1473
  • Prijavi
Za dijetu idealne.
irija
  • 1.8.2020 13:34:44
  • Bodova: 48920
  • Prijavi
Obožavam rajčice na salatu sa krastavcem,lukom,i papriku i juhu sa bosiljkom.
tikica-
  • 1.8.2020 11:15:48
  • Bodova: 46991
  • Prijavi
Nisam znala da su tolike zdrave.
tonksss
  • 1.8.2020 8:22:14
  • Bodova: 6868
  • Prijavi
Baš su mi krenule rajčice u vrtu, svaki dan punu posudicu uberem!