Mama Mirela i kćer Matea stoje iza slavonskog brenda MIKO, a mi smo se zaljubile u njihove torbe

Mama Mirela i kćer Matea stoje iza slavonskog brenda MIKO, a mi smo se zaljubile u njihove torbe© Diana Mataković

Domaći brend ženskih torbi MIKO predstavio je novu kolekciju, a mi smo razgovarale s Mirelom i Mateom koje su portrete svog supruga, odnosno tate pretvorile u kreativnu poslovnu ideju

Za sve one koji još ne znaju, MIKO urban ethno fashion, hrvatski je brend koji nešto više od godinu dana stvara prepoznatljive torbe s motivima Šokice i Šokca koje je naslikao umjetnik Miljen Šimunić (1964. - 2006.) prije skoro 15 godina.

Motivima Šokice i Šokca, drugi smisao dale su mama Mirela Šimunić i kćer Matea Šimunić iz Vinkovaca, te ih odlučile staviti kao glavne likove njihove modne priče. Na taj način, portreti njihovog pokojnog supruga i tate i dalje žive kroz ove posebne torbe. 

Iako su inače poznate po jarkim bojama, ovih su dana Mirela i Matea predstavile svoju novu kolekciju u kojoj su se fokusirale na crno-bijele kontraste. O novoj kolekciji, ali i o njihovoj modnoj priči otkrile su mi u razgovoru. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MIKO (@miko.urban.ethno.fashion) on


Kako je započela MIKO priča i zašto baš torbe?

Općenito priča o Šokici i Šokcu započela je prije skoro 15 godina kada je Miljen Šimunić (1964.- 2006.) naslikao ciklus radova sa minijaturnim portretima Šokica i Šokaca. Njihove portrete odlučile smo koristiti za svoj dizajn i dati im drugi kontekst prije tri godine. Puno smo isprobavale i smišljale i evo, prije godinu dana izašle smo javno sa svojim MIKO torbama. Odluka da dizajniramo torbe nikad nije konkretno pala. Čim smo došle na ideju da ćemo portrete Šokice i Šokca koristiti u smjeru modnog dizajna, nekako se znalo da će to biti torbe budući da su nam najslabija točka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MIKO (@miko.urban.ethno.fashion) on


Koliko teško je pokrenuti vlastiti brend u Hrvatskoj? Jeste li naišle na neke izazove i prepreke?

Hm, teško je, da. U svijetu, a i u Hrvatskoj nudi se jako puno sadržaja i postoji jako puno dizajnera tako da istaknuti se među njima, težak je posao, ali ne zamaramo se previše s tim. Nama su i najmanji uspjesi veliki. Ne ciljamo visoko nego k tome da smo zadovoljne s onim što stvaramo i da ponosno stojimo iza toga. Izazovi i prepreke pojavljuju se na dnevnoj bazi, ali nam je to postalo već sasvim normalno tako da nemamo velikih problema sa suočavanjem s poteškoćama.

Po čemu su vaše torbe drugačije od ostalih na hrvatskom tržištu?

To morate pitati MIKOljupke. Zašto baš od svih torbi biraju naše. Skoro pa svaki proizvod, pogotovo ako je to ženska torba ili ženske cipele, naći će svoju vlasnicu, pogotovo ako se radi o dobrom dizajnu sa dobrom pričom, što mislimo da mi imamo. Na hrvatskom tržištu puno je odličnih dizajnera koji stvaraju stvarno jaaaaaaaaako dobre proizvode i ponosni smo što možemo reći da smo dio te priče.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MIKO (@miko.urban.ethno.fashion) on


Gdje se mogu kupiti torbe i po kojim cijenama se kreću torbe?

Torbe se mogu kupiti online putem preko našeg Facebook ili Instagram profila te putem maila. Dame po dogovoru mogu doći i na našu adresu u Vinkovcima, a surađujemo sa buticima u Varaždinu, Rijeci, Zadru i Šibeniku. Cijene variraju, ovisno o dimenzijama, potrošenom materijalu, vrsti materijala itd.. 

Kako izgleda proces izrade torbi i koje materijale koristite?

Proces se razvuče na par dana, kad se sve zbroji i oduzme budući da dio materijala nabavljamo iz Njemačke, dio iz Italije, motivi Šokice i Šokca dolaze iz Osijeka, a torbe i pakiranja nastaju u Vinkovcima i sve je povezano jedno s drugim. Koristimo razne materijale; od prave kože u boji, umjetne sa uzorkom do obične jednostavne crne umjetne kože.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MIKO (@miko.urban.ethno.fashion) on


Kako ste se podijelile u poslu? Imate li kakvu pomoć ili sve radite same?

Svaka ima svoj dio posla, barem to tako volimo reći, ali na kraju krajeva, stalno uskačemo jedna drugoj koliko god možemo. Pomagača imamo puno i ne znamo što bismo bez njih, oni su također dio našeg tima i iznimno smo im zahvalne!

Nedavno ste proslavile prvi rođendan, a već ste predstavile pet kolekcija, između kojih i najnoviju - BLACK AND WHITE kolekciju. Po čemu je ova kolekcija posebna?
 

Ova kolekcija posebna je po tome što je to prva kolekcija “bez boja“. Obje obožavamo jarke boje i u prethodnim kolekcijama su bile dominantne i prisutne. Ovdje smo odskočile od sebe i svoje komforne zone i stvorile nešto jednostavno, a opet posebno.

Za ovu kolekciju karakteristične su geometrija i minimalizam. Sastoji se od tri modela torbi: Rectangle bag (pravokutna torba), Cylinder bag (valjkasta torba) te svima najčudnovatija Pyramid bag (piramidalna torba). Također, ovo je prva kolekcija s novim likovima Šokice i Šokca.
 
 

Kakvi su vam planovi u nekoj bližoj budućnosti? Što možemo očekivati od Šokice i Šokca?

Planova je puno, jako puno, ali idemo korak po korak. Ne želimo prenagliti pa polovično stvarati. Ciljamo na kvalitetu, a da bi se ona postigla, potrebno je vremena i strpljenja. Stalno stvaramo u glavi, na papiru, tijekom razgovora te reduciramo ideje i spremamo ih u mapu “za kasnije“. Sve dođe na red, samo treba vremena.
 

(Foto: Diana Mataković)
 
Pročitaj još:
 
Komentari
+2
 
dynastyanii
  • 30.10.2019 13:08:54
  • Bodova: 2214
  • Prijavi
Lajkam, torbe su super!
anna-herman
  • 29.10.2019 18:11:27
  • Bodova: 56294
  • Prijavi
Meni torbe nisu slabost, pa me niti jedna od ovih ne privlači, ali izgledaju kao da su napravljene vrlo kvalitetno. I drukčije su! Svakako pohvaljujem kreativnost i domaću proizvodnju!