Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Ne mršavite? 6 najčešćih grešaka na LCHF i keto dijetama

Ne mršavite? 6 najčešćih grešaka na LCHF i keto dijetama

Kilogrami na vagi samo stoje i nikako da se pokrenu? Onda možda činite nešto krivo...

Unatrag nekoliko vremena najpopularniji načini prehrane oni su koji drastično smanjuju konzumaciju ugljikohidrata i veći naglasak stavljaju na zdrave masnoće. Dijete su rezultat najnovijih znanstvenih istraživanja koja su pokazala kako masnoće (samo one zdrave) više nisu najveći krivac za pretilost i loše zdravlje već one pomažu zdravom gubitku kilograma, smanjenju žudnje za lošom hranom, poboljšanju fizičkog zdravlja, pa čak i poboljšanju mentalne jasnoće. Mnogi veliki svjetski nutricionistički stručnjaci (poput Marka Sissona, Dr. Mercole i Davea Aspreyja) preporučuju ovaj način prehrane, a neki čak i tvrde kako se njime može izliječiti i spriječiti rak.

Keto i LCHF prehrana tijelo dovode u stanje ketoze, u kojem su primarno gorivo za tijelo ketoni (da bi tijelo iskoristilo mast kao gorivo, najprije je mora razgraditi na "male komadiće". Ti se "mali komadići" nazivaju ketoni). Ketoza se postiže značajnim smanjenjem ugljikohidrata u prehrani ili postom (ili uzimanjem suplementa koji potiče proizvodnju ketona). Jetra je ta koja proizvodi ketonska tijela razgrađivanjem masnih kiselina, bilo od tjelesne masti ili masti koju jedemo.

Ovo je potpuno drugačije od tjelesnog "goriva" kada nismo u ketozi: ugljikohidrati koje tijelo razgrađuje u glukozu.

Što izgleda zdrava keto prehrana?

Ovo je zanimljivo pitanje i postoje stotine mišljenja o najboljem odgovoru.

Tipična prehrana s malo ugljikohidrata može se jednostavno usredotočiti na ograničavanje ugljikohidrata s liberalnim količinama drugih namirnica, bez posebnog naglaska na masti. Lako je jesti uglavnom meso i bilo koju drugu ne-ugljikohidratnu hranu kako biste imali nisku razinu ugljikohidrata – ali ne ulazili pritom u ketozu.

Pa što je drugačije? Ketogena prehrana ide korak dalje i ograničava proteine, kako bi se postigla ketoza. Prema dr. Danielu Pompi, ketogena dijeta se sastoji od:
  • 65 - 80% kalorija iz masti
  • 10 - 15% kalorija iz proteina (0,7 do 0.9 grama po kilogramu tijela s čistom mišićnom masom)
  • preostalih 5 do 10% kalorija iz ugljikohidrata
Ukratko, veoma je važno konzumirati dosta zdravih masnoća i ograničiti unos ugljikohidrata i proteina kako bi se postigla ketoza.

Ako vam se sviđa ovaj način prehrane i gubitka kilograma (koji nije brz ni drastičan), onda morate biti svjesni toga da će vam povremeno kilaža na vagi stati. U tom slučaju dobro bi bilo da razmislite činite li nešto krivo u svojoj prehrani.

Ovih 6 grešaka mogu usporiti ili zaustaviti gubitak kilograma u keto ili LCHF dijetama.
 
Previše mliječnih proizvoda

Nije dobro jesti puno mliječnih proizvoda u ketogenetskoj prehrani zbog toga što protein u mliječnim proizvodima može deaktivirati Sirtuin, enzim koji drži metabolizam pod kontrolom i ubrzava sagorijevanje kalorija, kao i potaknuti rast inzulina. Dok maslac i ghee (od kvalitetnih izvora) obično ne uzrokuju ovo, to, nažalost, čine masni sirevi, vrhnja i jogurti. Pored toga, mliječni proizvodi čest su uzrok upala u tijelu, čak i kada toga nismo svjesni.

Ako dobro podnosite mliječne proizvode, uživajte u njima, ali ne pretjerujte i nemojte se oslanjati sir i vrhnja kao najveći izvor masnoća.
1/5
 
Komentari
+2
 
-itka-
  • 8.2.2018 14:59:13
  • Bodova: 44098
  • Prijavi
Samo izbaciti šećer i škrob i da vidiš, naravno kretanje, kretanje, kretanje.
caprica6
  • 8.2.2018 11:28:33
  • Bodova: 6691
  • Prijavi
Iz tog razloga je paleo bolji
paloma_22
  • 8.2.2018 7:55:22
  • Bodova: 47887
  • Prijavi
Ne znam kako netko uspije ne mršaviti na LCHF dijeti (barem do svoje idealne težine, ispod toga ni ne treba). Mliječni proizvodi i LCHF ne idu zajedno. Meso, riba, jaja i puno povrća, gotovo bez voća (jedan komad voća dnevno je u redu). Žitarice nikako.