Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Muke po mršavljenju: ovo će biti najpopularnije dijete u godini pred nama

Muke po mršavljenju: ovo će biti najpopularnije dijete u godini pred nama

Svaka ima svoje prednosti i mane, na vama je da odaberete onu kojoj ćete se najlakše prilagoditi

Početak godine idealno je vrijeme za promjenu loših životnih navika, a mnogima od nas hrana je jedan od najvećih poroka. Upravo zato neki od nas vječito kreću na dijetu, nekima je dijeta promijenila život, nekima je ona nešto čega se nikako ne mogu držati, a neki pak smatraju da su dijete nešto što nema previše smisla.

Ako razmišljate o promjeni svoje prehrane, ali ne znade odakle uopće krenuti i koji način prehrane ili dijetu odabrati, možda možete u obzir uzeti neke od dijeta koje će biti najpopularnije u idućoj godini.

Svaka od njih ima svoj pobornike i protivnike, pozitivne i negativne strane, a na vama je da odaberete nešto čega ćete se moći pridržavati dugo (ili cjeloživotno) – jer mršavljenje na zdrav način je maraton, a ne sprint.

No da dalje ne duljimo, ovo su dijete koje će biti najpopularnije i najspominjanije u 2019. godini...

 
Keto/LCHF


Ovo su možda najspominjanije dijete, odnosno načini prehrane iz prošle godine, a popularnost im neće jenjavati niti ove godine i uopće ne sumnjamo da će brojne slavne (ali i obične) osobe zagovarati ovakvu prehranu - jer ona zaista funkcionira i pomaže smršavjeti bez izgladnjivanja. U pravilu se sastoji od 60-75% masnoća, 15-30% proteina te samo 5-10% ugljikohidrata.

Ova dva načina prehrane zapravo su isto - baziraju se na smanjenju unosa ugljikohidrata i povećanja unosa zdravih masnoća. Razlika je u tome što je keto dijeta stroža - i tijelo se dovodi u stanje ketoze, metaboličko stanje tijela kada nema dovoljno ugljikohidrata koje može sagorijevati, pa umjesto toga sagorijeva masnoće. Za keto dijetu potreban je unos do otprilike 20 UH dnevno, dok je LCHF nešto opušteniji pa osim strogog LCHF-a (koji je također ograničen na 20 UH) postoji i umjereni LCHF gdje je dozvoljeno od 20 do 50 ugljikohidrata dnevno (ali je mršavljenje sporije) te liberalni koji dozvoljava i do 100 UH dnevno (za osobe koje su postigle idealnu težinu i žele je održavati).

Keto i LCHF veoma su efikasni načini mršavljenja, međutim imaju svoje mane - mnogi ne mogu izdržati bez tjestenine, riže, krumpira, mahunarki, voća i šećera, a i neki stručnjaci tvrde kako ovakvo rezanje važne skupine hrane nije dobro.

Uz to tu je i proces prilagodbe na ovaj način prehrane koji može izazvati neugodnosti. Poznata je "keto gripa" koja se javlja u procesu kada se tijelo "odvikava" od ugljikohidrata, odnosno počinje koristiti ketone kao gorivo pa se javljaju glavobolja, umor, bolovi u tijelu, vrtoglavica i mučnina – koji mogu potrajati i nekoliko dana. To je moguće izbjeći postupnim smanjivanjem i izbacivanjem ugljikohidrata.
1/7
 
Komentari
+2
 
canyon
  • 11.1.2019 10:25:38
  • Bodova: 11515
  • Prijavi
Ovaj lchf pokazao se izuzetno dobro . Osobno sam zadovoljna sa tom prehranom, od ponedjeljka do subote drzim se pravila ali u nedjelju malo zabrljam...pojedem koji krumpir i naravno kremasti kolac..mislim nekoliko komada. Meni ne smeta i ne nastavljam drugi dan sa slatkim tako da si to mogu priustiti a i figurica je tip top. Zadovoljna sam.