Dijeta sirovom hranom

Dijeta sirovom hranom

Porast energije, emocionalna ravnoteža, normalizacija tjelesne mase samo su neki od pozitivnih rezultata ovakvog načina prehrane

Ovaj nekonvencionalan i radikalan plan prehrane sastoji se od nekuhanih namirnica biljnog podrijetla sa "živim enzimima". 

Povijest dijete

Sirove su namirnice bile prvi dostupan izvor hrane. U devetnaestom stoljeću su Pokret prirodne higijene i njegov suvremenik i promotor Herbert M. Shelton popularizirali Dijetu sirovim namirnicama (koja postoji u nekoliko varijanti) u SAD-u. Strategija prehrane je umjereno popularna  i tipično je da ju slijede vegetarijanci, osobe iz javnog života i restorani sirovom hranom.
 
Kako djeluje?

Objašnjenje ove radikalne promjene u načinu života zagovara da namirnice u sirovom stanju zadržavaju svoja prehrambena svojstva i njihova konzumacija rezultira osnovnim fiziološkim pomacima – porastom energije, emocionalnom ravnotežom, usporavanjem procesa starenja, normalizacijom tjelesne mase, poboljšavanjem probavnog sustava, detoksikacijom, potiče imunološki sustav i smanjuje trigliceride i kolesterol. 

Žitarice, orašasti plodovi, sjemenke i grahorice zahtijevaju prethodno namakanje kako bi aktivirali neaktivne enzime; voće i povrće mogu se jesti bez prethodne pripreme. Sljedbenici dijete mogu uključiti i namirnice životinjskog porijekla ili kuhane namirnice, ali dijeta zagovara da više sirove  hrane rezultira boljim zdravstvenim rezultatima. Neka znanstvena istraživanja govore u prilog tome da pojedini nutrijenti kuhanjem postižu apsorpciju u organizmu. Povećan unos voća i povrća potvrđen je u borbi s kolesterolom i razinom triglicerida. 

Prednosti i nedostaci

Sirova se hrana lako probavlja te ovakva dijeta čisti probavni sustav i povećava proporcionalni unos voća i povrća, a time i vlakana, vode i nekih vitamina i minerala. Istovremeno utječe na smanjen unos kalorija i nekih masti. Uzimajući sirovu hranu nije lako prejesti se, ali je lako osjećati se sitim bez konzumiranja velike količine kalorija. Dijeta koja se u potpunosti sastoji od unosa sirove hrane može dovesti do manjka vitamina B12, pa su potrebni dodaci prehrani. Unos proteina i kalcija također može biti smanjen. 

Je li ova dijeta za vas? 

Ovaj plan unosa sirove ili djelomično sirove hrane može se činiti prikladnim vegetarijancima ili pobornicima zdrave prehrane koji se žele hraniti neobrađenim namirnicama. Nažalost, sirova hrana sadrži pesticide, pa je nužno konzumirati organski uzgojene namirnice, što može biti skupo. 

Dostupnost

Sve namirnice mogu se nabaviti na tržnicama ili u većim trgovinama. 

Promjene u načinu života.

Dijeta zahtijeva planiranje jelovnika unaprijed, a priprema i nabavka namirnica mogu trajati duže. 

Uvažite i ovo...

Morali bi jesti barem 70% ili 100% sirove hrane da biste postali pravi "sirovi jedač". Jednostavno nabavite miješalicu (blender) i dehidrator i spremni ste za početak. 
 
U nastavku pogledajte primjer jelovnika kod ove dijete. 
1/2
 
Komentari
+2
 
lana010
  • 11.12.2015 9:30:55
  • Bodova: 17345
  • Prijavi
UH, nije mi baš obećavajuće, barem za mene
bluna
  • 16.11.2015 19:24:14
  • Bodova: 31505
  • Prijavi
Salate - sirove, veliko da. ali ne bih mogla jesti isključivo sirove namirnice ma u kojem obliku.
Moderator
-nany-
  • 8.10.2015 9:30:14
  • Bodova: 134159
  • Prijavi
Nije ni kuhano loša opcija. Jedem puno voća, puno povrća, ali većinom kuhanog, manje sirovog, ali tako živim stalno, nije to neka dijeta od mjesec, dva, pa moram i nešto "čvršće" pojesti, jer na tom sirovom si stalno gladan. Skuham varivo od domaćeg povrća (nije ničim tretirano), napravim salate od kuhanog povrća i žitarica, juhe od povrća...
orhidea76
  • 7.10.2015 23:38:50
  • Bodova: 1377
  • Prijavi
Mozda nekih tjedan dana, ali ne duze
didona
  • 7.10.2015 17:10:56
  • Bodova: 19170
  • Prijavi
Inače volim i konzumiram voce i povrce, draže mi je neobrađeno.
jopyplavusa
  • 7.10.2015 15:36:17
  • Bodova: 56741
  • Prijavi
ja to jedem i ovako, koliko mogu voće i povrće, ali da to smatram nekom dijetom, i ne baš, znam da se kuhanjem izgube vitamini i sve to važno, pa ako ne moram kuhati, ne budem :)
iveek
  • 7.10.2015 12:28:39
  • Bodova: 29765
  • Prijavi
Ja sma prosle godine malo istrazivala sirovojelstvo i prakticirala ga tjedan dana, bilo je zanimljivo iskustvo. Tu i tamo imam koji dan sirove hrane, nije loše. Ja voli sve voce i povrce sirovo ubaciti u blender i onda si to popiti.
leonalea
  • 7.10.2015 10:46:45
  • Bodova: 277
  • Prijavi
I vise nego zanimljiva tema,mada smatram da je cisto sirojedstvo tesko u praksi,al da bi se moglo svasta probati bi :)
mikica61
  • 7.10.2015 9:54:51
  • Bodova: 125756
  • Prijavi
i sir je sirovi kobase ak ih ne skuhaš....pršut i pancete se suše,znači -ne kuhaju se
xy123
  • 7.10.2015 9:31:11
  • Bodova: 60246
  • Prijavi
Moj otac se 80% hrani sirovom hranom.Izljecio je mnoge bolesti time. Uz naravno medicinsko gladovanje...kad je izbjegao operaciju prostate i pobijedio rak