Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Brazilska dijeta za vitku liniju

Brazilska dijeta za vitku liniju© Depositphotos

Ovaj način prehrane bazira se na puno sirovog povrća i voća

Brazilska dijeta je vrhunac svoje popularnosti doživjela u 2017. godini, no i dalje intrigira korisnike koji vole isprobavati razne načine mršljavljenja preko dijeta.

Ova dijeta je dobila naziv "brazilska" jer u prvom planu predlaže konzumiranje svježih namirnica poput voća i povrća koji su u velikoj mjeri prisutni na brazilskom području. To su nekoliko vrsta bundeve, krumpir, patlidžan, repa, luk, češnjak, mrkva, grašak, đumbir, krastavac, juka, manioka, jiló, paprika, kukuruz, bamija, rajčica, grah i ostale mahunarke, gljive, menta, origano, rukola, peršin, celer, mladi luk, brokula, špinat, poriluk, cikorija, blitva...

Nutricionisti koji su je proučavali zaključili su da predlaže upotrebu niskokaloričnih namirnica i striktno kontroliranje porcija pri čemu se može izgubiti zaista velik broj kilograma u klasičnom razdoblju od mjesec do dva. Dakle, jedno od njenih najvažnijih pravila je restrikcija porcija pri čemu se one u danu trebaju podijeliti na tri obroka dnevno uz klasično posluživanje dvaju međuobroka. Temelji se na pravilu da se porcija mora sastojati od proteina i ugljikohidrata koji ne bi smjeli biti veći od vašeg dlana, a uz to dolazi i obavezno povrće.

Obzirom da se ova dijeta bazira na sirovom voću i povrću i neobrađenoj hrani i puno manjim porcijama od onih na koje ste najvjerojatnije navikli, pa biste u početku mogli osjećati glad. To je faktor na koji posebno trebate obratiti pozornost. Naime, glad nije uvijek prava glad jer se osjećaj gladi može pojaviti kada vam nedostaje zaokupiranosti ili ako vam padne šećer, pa čak i ako ste žedni ili žudite za nekom od emocija poput one koja dolazi sa zagrljajima i pažnjom koja vam možda nedostaje. Često mislimo da smo gladni jer smo navikli jesti u određeno doba dana ili nismo popili dovoljno tekućine. To možete prepoznati na način da je pravi osjećaj gladi javlja u slučaju ako baš ništa niste jeli više od 4 ili 5 sati.

Autori ove dijete također ističu da se uz njeno prakticiranje obavezno treba uključiti tjelesna aktivnost koja će trajati barem pola sata. Najviše preporučuju aerobne aktivnosti poput trčanja, plivanja, vožnje biciklom, pa čak i planinarenja. U slučaju da niste sportski tip, a zaista želite uspjeti skinuti višak kilograma prakticirajući ovu dijetu, može vam pomoći i brzo hodanje. Šetnja u jutarnjim satima sjajno će vas razbuditi prije odlaska na posao, pomoći će vam napuniti vaše tijelo energijom i spriječit će depresivne misli i stres.
 

Primjer jelovnika unutar brazilske dijete:

Za doručak pojedite jedno kuhano jaje uz sok od svježe cjeđene naranče ili jabuke.

Kao idealan međuobrok pripremite šaku grožđica ili badema.

Za ručak ćete morati odvojiti kuhano bijelo, pileće meso veličine vaše šake i naravno, povrće poput svježeg kupusa ili kuhane mrkve. U slučaju da ne jedete meso, možete skuhati bilo koju ribu koju volite, a umjesto mesa možete iskoristiti i sojine zamjene. Kao prilog, osim povrća možete odabrati i jedan veći kuhani krumpir ili dva manja, kao i neko drugo povrće, poput zelene salate, brokule, cvjetače ili prokulica.

Za sljedeći međuobrok predlaže se isto kao i za prvi, orašasti plodovi ili jedan tost samo sa sirom.

Večera mora biti lagana poput juhe od povrća, kuhane ribe, voća ili ako ste baš jako gladni, možete jesti isto kao i za ručak, samo obavezno pripazite na količinu.

Deserta naravno nema, a ako vaša želja za šećerom baš jako bude izražena u pojedine dane, predlažemo da za međuobrok napravite voćnu salatu od jabuke, naranče i banane i da količinu rasporedite na jednu šaku, kako nalaže pravilo u brazilskoj dijeti.

Prije nego započnete s prakticiranjem ove dijete, obavezno se savjetujte sa svojim liječnikom opće prakse i napravite kontrolu kako biste vidjeli jeste li zdravi i možete li podnijeti restrikcije koje brazilska dijeta zahtijeva. Također, pripazite na namirnice poput orašastih plodova koji su vrlo veliki alergeni. Pođite na alergo test i uvjerite se da niti jedna od predloženih namirnica neće loše utjecati na vaš organizam.
 
Komentari
+2