Kada početi vježbati nakon poroda

Kada početi vježbati nakon poroda

Krenite s laganim vježbama

U trudnoći neke žene nagomilaju dosta kilograma i žele što prije nakon poroda smršaviti i izgubiti taj višak. No, nikako se ne preporučuje da s vježbanjem počinjete prije negoli prođe šest tjedana od poroda.

Neke žene se nakon poroda vrlo brzo oporave i osjećaju se spremnom za početak vježbanja, no prije negoli počnete svakako posjetite liječnika i napravite prvi pregled kako bi ginekolog potvrdio da je s vama sve u redu i da možete započeti s vježbama.

Ženama koje su rodile prirodnim putem oporavak traje puno kraće te se njima savjetuje da i prije krenu s vježbanjem, u odnosu na žene koje su rodile carskim rezom. Carski rez je operacija i vrijeme oporavka je puno duže nego kod prirodnog poroda.

Na početku započnite s laganim vježbama pa onda postepeno kroz mjesece pojačavajte tempo. Bez obzira jeste li rodile prirodnim putem ili carskim rezom, hodajte što više. Šetnje na svježem zraku godit će vama, a i vašem djetetu. Hodajte što više, krećite se i tako će vam nakupljeni kilogrami što brže otići i osjećat ćete se svježije, poletnije i zdravije.

Na početku vježbanja izbjegavajte trbušnjake sve dok vam se razdvojeni trbušni mišići ne vrate na svoje mjesto. S vježbanjem pričekajte sve do osmog tjedna nakon poroda kako bi bili sigurni da se sve polako počelo vraćati na svoje mjesto. Doktor će detaljnim pregledom najbolje moći ustanoviti u kojem su stanju mišići, odnosno jesu li se vratili na početni položaj.

Vježbanje će vašem tijelu pogodovati i omogućiti da se lakše vratite u formu. Pokušajte se što zdravije hraniti i piti što više tekućine, a posebno vodu. Ako ste dojilja, vježbanje se također savjetuje, no nemojte izvoditi vježbe koje vam stvaraju bol pri dojenju. Prije svakog vježbanja dojite svoje dijete kako vam grudi ne bi bile teške i napete pa pritom otežale vježbanje.

Kod vježbanja se preporučuje sportski grudnjak koji vas neće stezati i s kojim ćete nesmetano vježbati. Osluškujte svoje tijelo i ako počnete krvariti neposredno nakon vježbanja, obratite se svom liječniku. Postoji vjerojatnost da niste još spremni za početak vježbanja. Izbjegavajte jak tempo i nemojte se forsirati s vježbanjem i dovesti svoje zdravlje u pitanje.
 
Preuzeto sa: Savjetnica.com
Foto: Ammentorp - Fotolia
 
Komentari
+2
 
lida0605
  • 28.4.2016 8:48:17
  • Bodova: 1121
  • Prijavi
J krenem kad dobijem motivaciju...sad sam rodila peti put prije 4 mjeseca i još uvijek nemam motivacije,hahaha.Ostalo mi je tvrdoglavih 5 kg koje ne odlaze,al sam jednostavno toliko strgana da još uvijek nemam volje...budem,ima vremena :)
anna-herman
  • 27.4.2016 19:48:53
  • Bodova: 56282
  • Prijavi
Čudno, nije odmah po izlasku iz bolnice... Po mogućnosti s bebom u naručju. Tko šljivi oporavak i bebina bljuckanja, treba odmah stati u prošlogodišnje traperice. ;P
irija
  • 27.4.2016 16:12:11
  • Bodova: 49648
  • Prijavi
ne treba žurit s vježbama polako otiči če kile več,samo treba redovito vježbati ili se kretati,a kad su mala djeca tu i mora se oko njih trčkarati odu kile brzo.
flygirl
  • 27.4.2016 15:06:52
  • Bodova: 1242
  • Prijavi
Ja sam počela tek nakon nekih 6 mjeseci od poroda. Prije toga se nisam osjećala dovoljno motiviranom. Kombinacija hormona, nespavanja, stres oko novog člana obitelji....vježbanje mi nije bilo na pameti.
astoria
  • 27.4.2016 13:46:50
  • Bodova: 25884
  • Prijavi
Pocela sam lagano,vrlo lagano i sporo posle dva mjeseca posle porodjaja,jer me jos stomak bolio.
xy123
  • 27.4.2016 13:45:02
  • Bodova: 60246
  • Prijavi
ponekad nema snage za ništa kamoli vježbati...no srećom jako puno smo vanka i šetamo pa mi je to za početak jedina aktivnost