Budi najbolja verzija sebe.
Zdrava probava

Tijelo upozorava: 4 znaka da ne jedeš dovoljno vlakana

Dobro je znati na koje načine nam tijelo pokazuje da bismo trebali povećati unos ovog važnog nutrijenta

Vlakna nisu baš neka uzbudljiva tema, ali posljednje vrijeme puno slušamo o njima jer su izuzetno važan dio zdrave prehrane. Kako objašnjava stručnjakinja za prehranu i autorica Frances Largeman-Roth, vlakna su neophodna za dobru probavu i održavaju crijevnu mikrofloru zdravom i sretnom. Vlakna također pomažu u smanjenju rizika od kroničnih bolesti, uključujući rak, kardiovaskularne bolesti i dijabetes tipa 2 te održavaju dobre razine kolesterola.

Kratkoročne nuspojave prehrane s malo vlakana mogu biti vrlo neugodne. "Naravno, ako se ne unosi dovoljno vlakana može se pojaviti zatvor, a to svakako nije ugodan osjećaj", kaže Largeman-Roth za Well and Good. Svakodnevno bismo trebali unositi 25-35 grama vlakana, ali stručnjaci vjeruju da većina ljudi unosi puno manje vlakana.

"Nedovoljan unos vlakana gubitak je i zbog toga što hrana s visokim udjelom vlakana također ima puno različitih zdravih mikroelemenata i fitonutrijenata", kaže dr. Martin-Biggers. No postoje dvije velike zablude vezane za hranu bogatu vlaknima - da nema dobar okus i da izgleda "vlaknasto, a sve to nije istina. "Na primjer, avokado je pun vlakana, jedna šalica sadrži 10 grama. Također se nalaze u svježem voću poput jagoda, kruškama, povrću, cjelovitim žitaricama, grahu, mahunarkama, orašastim plodovima i sjemenkama", kaže dr. Martin-Biggers.

Budi najbolja verzija sebe.

Zbog važnosti koja imaju vlakna dobro je znati na koje načine nam tijelo pokazuje da bismo trebali povećati unos, a sve možeš pronaći u nastavku.

1/3
Budi najbolja verzija sebe.
Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.