Budi najbolja verzija sebe.
Ljetni problemi

Niski krvi tlak i ljeto: Kako si pomoći u ljetnim vrućinama?

Niski krvni tlak ili hipotenzija može se kontrolirati zdravom prehranom i hidratacijom tijekom cijelog dana, a ovo je posebno važno u ljetnim mjesecima

Napadi vrtoglavice, nesvjestica, zamagljen vid, loša koncentracija, umor, plitko disanje samo su neki od simptoma niskog krvnog tlaka. Niski krvni tlaka ili hipotenzija često se ne smatra velikim zdravstvenim problemom dok se visoki krvni tlak (hipertenzija) shvaća mnogo ozbiljnije. Ovo se stanje karakterizira kao naglo padanje normalne razine tlaka (120/80 mmHg).

Liječnici definiraju hipotenziju kao pad na razinu ispod 90/60 mmHg. To može biti znak ozbiljnog problema sa srcem ili nekog drugog problema. No, osobama koje imaju ovaj problem ljeto može biti izuzetno teško jer visoke temperature uzrokuju snižavanje krvnog tlaka pa treba biti jako oprezan. Nizak krvi tlak može se kontrolirati uz pomoć hrane što će svakako olakšati simptome. Ipak, u slučaju većih problema vrlo je važno obratiti se liječniku i potražiti stručnu pomoć.

Uravnotežena prehrana

Namirnice bi trebale sadržavati najmanje dva od tri minerala snage: kalcij, magnezij i kalij. Uravnotežena prehrana s ovim važnim nutrijentima može smanjiti rizik od moždanog i srčanog udara gotovo za pola.

Budi najbolja verzija sebe.

"Grah, kivi, breskve, banane, paprika, brokula, batat, kvinoja, avokado, grčki jogurt, jaja, masline, morska sol (u granicama) i kava je ono što biste trebali uključiti u svoju prehranu", objašnjava nutricionistkinja Priyanka Aashu Singh.

Hidratizacija je važna

Dehidracija je jedan od glavnih uzroka niskog krvnog tlaka. U ljetnim mjesecima je osobito važno popiti najmanje 8 do 10 čaša vode kako bi tijelo bilo hidratizirano.

"Kada smo dehidrirani, tijelo se bori kako bi isporučilo kisik i hranjive tvari, ali teško uklanja i toksine. Tijelo ne može čuvati tekućinu pa je stoga važno piti dovoljno vode kako bi se nadomjestio gubitak tekućine i održavao normalan krvni tlak. Osim čestog unosa vode, treba uključiti tekućine koje u sebi sadrže elektrolite za održavanje optimalnog krvnog tlaka", savjetuje Singh.

1/3
Budi najbolja verzija sebe.
Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.