Budi najbolja verzija sebe.
Kalkulator kalorija

Znaš li koliko nam je kalorija u danu zapravo potrebno?

Broj kalorija koje su nam potrebne na dnevnoj bazi ovisi o mnogim čimbenicima, a evo i kako možeš izračunati koliko ti je kalorija potrebno

Budi najbolja verzija sebe.

Brojanje kalorija može biti dosadna praksa jer nam upravo ona izvlači radost iz jela. S druge strane, ona nam može pomoći da postanemo svjesniji naših dnevnih potreba za kalorijama i izbora hrane koje svakodnevno donosimo kako bismo ostali zdravi. Kalorije su prvi put osmislili francuski fizičari u devetnaestom stoljeću. "Kalorija" se može definirati kao toplina potrebna za podizanje temperature kilograma vode za jedan stupanj Celzijusa. Drugim riječima, kalorija je potencijalni izvor energije.

Kako bismo najbolje razumjeli kako odrediti dnevni unos kalorija, u obzir moramo uzeti brojne čimbenike, a za izračun kalorija postoji jedna vrlo jednostavna metoda - što se tiče određivanja preporučenog broja kalorija, za to postoje brojne aplikacije. Nutricionistica Kim Bowman preporučuje da potražiš kalkulator koji koristi spol, dob, visinu, težinu i tjednu razinu aktivnosti. "Iz toga možeš generirati dnevnu procjenu kalorija koja olakšava dijeljenje obroka i planiranje zdrave tjedne rutine prehrane specifične za tvoj cilj", kaže Bowman za Byrdie.

Drugim riječima, u Google jednostavno uneseš "kalkulator kalorija" - izbacit će ih nekoliko, a sve što ti trebaš jest odabrati spol, upisati svoju visinu, težinu i stupanj tjelesne aktivnosti. Na kraju ćeš dobiti broj kalorija koje dnevno moraš unijeti. Možeš se poslužiti i našim kalkulatorom idealne težine, kako bi u minuti saznala svoju idealnu težinu.

Budi najbolja verzija sebe.

Uz sve to, stil života uvelike utječe na određivanje dnevnog unosa kalorija. "Tjedna rutina prehrane sportaša s prehrambenim fokusom na performanse uvelike će se razlikovati od dnevnih potreba za kalorijama za nekoga tko trenira za mršavljenje", objašnjava Bowman. "Određivanjem naših specifičnih dnevnih potreba za kalorijama počet ćemo stjecati veću svijest ne samo o vrsti hrane koju bismo trebali redovito konzumirati, već i o ukupnim kalorijama potrebnim za optimalnu energetsku ravnotežu kako bismo ispunili naš cilj."

Za točnu procjenu preporučenog dnevnog unosa kalorija potrebno je uzeti u obzir dodatne čimbenike načina života. "Čimbenici životnog stila, poput sna i hidratacije, iznimno su važni za postizanje ciljeva, a iako ne utječu izravno na procijenjenu dnevnu potrošnju kalorija, bitni su za dugoročni napredak", napominje Bowman.

Kako bi pratila kalorije, "morat ćeš pogledati naljepnice s nutritivnim vrijednostima i potražiti sadržaj hranjivih tvari u namirnicama koje konzumiraš. Zbroji svaku kaloriju iz svake namirnice ili pića konzumiranog tijekom dana", kaže nutricionistica Lisa Richards.

Bowman također naglašava važnost razgradnje kalorija pomoću omjera makronutrijenata. "Za veću individualizaciju, nutricionisti i dijetetičari također mogu pružiti analizu onoga što bi pojedinačni procijenjeni dnevni omjer makronutrijenata (ugljikohidrati, masti, proteini) trebao biti za cilj gubitka masti, razvoja mišićne mase ili održavanja zdravlja. Na primjer, pojedinci koji žele izgraditi čiste mišiće i izgubiti na masti moraju jesti obroke bogate proteinima s malo ili bez prerađenih ugljikohidrata."

Budi najbolja verzija sebe.

Ona naglašava ideju da se sve kalorije ne smatraju jednakima. "Važno je imati i opće razumijevanje dnevnih potreba za kalorijama specifičnim za tvoj cilj, uz vrstu i kvalitetu hrane koja će koristiti tvom dugoročnom cilju", kaže Bowman.

Mikrobiom crijeva još je jedno pitanje važno pri određivanju dnevnog unosa kalorija. "Naši prehrambeni izbori s vremenom mogu utjecati na mikrobiom crijeva i utjecati na to koliko dobro naše tijelo može reagirati na određene namirnice, osobito ugljikohidrate", objašnjava Bowman. "Konkretno, način na koji naše tijelo koristi ugljikohidrate i masti za dobivanje energije razlikuje se od pojedinca do pojedinca. Kad postanemo svjesniji svojih dnevnih potreba za kalorijama, počinjemo graditi bolju svijest o sebi pri odabiru hrane", ističe.

Konačno, brojanje kalorija nije za svakoga. "Svatko tko ima povijest poremećaja u prehrani ne treba kalorije jer to može potaknuti praksu", kaže Richards. Bowman dodaje da bi se svi s poviješću poremećaja u prehrani trebali više usredotočiti na "kvalitetu hrane" umjesto na određeni broj kalorija.

Budi najbolja verzija sebe.
Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.