Za dobro zdravlje

Bulgur – evo što trebaš znati o žitarici koju nutricionisti obožavaju

Ova pomalo zaboravljena žitarica vrlo je dobra za ljudsko zdravlje. Smanjuje kolesterol, a može pomoći i kod mršavljenja

Voliš li jesti žitarice poput prosa ili heljde, onda bi u svoju prehranu svakako trebala uvrstiti i bulgur. Po čemu je bulgur poseban? Riječ je o vrlo zdravoj žitarici koja nalikuje riži, samo što je svijetlo-smeđe boje.

Bulgur potječe iz mediteranskih i srednjeistočnih zemalja, a dobiva se procesom natapanja i sušenja različitih vrsta pšenica. Ima blagi orašasti okus, a u kulinarstvu je poznata već dugi niz godina. Mnogi je smatraju i prvom procesuiranom namirnicom na svijetu. Danas se najviše koristi u Turskoj i Indiji.

Odlična je zamjena za rižu

Izgleda poput malih smeđih granola i vrlo se lako priprema te ju ne treba dugo kuhati. Odlično se slaže uz brojna jela, a može se koristiti i u salatama. Odlična je zamjena za rižu te se može poslužiti i kao prilog, uz meso ili ribu. Zanimljivo je spomenuti da se bulgur može koristiti i kao desert, u kombinacij s voćem, medom ili pak orašastim plovodovima.

Sadrži malo kalorija

Bulgur je u nutritivnom smislu vrlo vrijedna namirnica, sadrži malo masti i kalorija, a odličan je izbor i za vegetarijance i vegane. Obiluje brojnim hranjivim tvarima, vlaknima i vitaminima te je izuzetno zasitna. Pokušavaš li se riješiti viška kilograma, bulgur je super izbor jer će ti pomoći da se osjećaš sito i spriječiti će prejedanje.

Jedna šalica bulgura sadrži samo oko 150 kalorija, dijetalna vlakna te mnoštvo vitamina i minerala poput vitamina B6, mangana, magnezija, željeza i cinka.

Zdravstvene prednosti

Nutricionisti obožavaju bulgur jer ima mnogo zdravstvenih prednosti, a neke od njih otkrivamo ti u nastavku:

  • Snižava razinu lošeg kolesterola
  • Pozitivno utječe na rad probave
  • Ubrzava metabolizam
  • Pomaže kod mršavljenja
  • Jača imunološki sustav
  • Sprečava nadutost i grčeve
  • Obiluje vitaminima i mineralima

Osim vlakana, bulgur sadrži i brojne druge vrijedne nutrijente poput cinka koji ima važnu ulogu u jačanju našeg imuniteta. Sadrži i željezo, zbog čega se često preporuča ljudima koji ne jedu meso ili imaju problema s nedostatkom ovog važnog minerala.

S obzirom na sve navedene prednosti, bulgur bi se trebao što češće naći u tvojoj prehrani pa ga povremeno dodaj u svoja jela, umjesto riže. Bulgur možeš kupiti u većini trgovina i to na odjelu sa zdravom hranom.

Kako ističu nutricionisti, jedini nedostatak ove super zdrave žitarice je taj što sadrži gluten pa ga osobe koje su osjetljive na gluten ili pate od celijaklije trebaju izbjegavati.

Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.