Zašto je planiranje i organiziranje važno za kvalitetu života svake žene

Jedina hrvatska profesionalna organizatorica za žene savjetuje ženama kako organizacijom vremena, prostora i stvari smanjiti svakodnevni stres i postići jednostavniji i bolji život

Zašto je planiranje i organiziranje važno za kvalitetu života svake žene

Da biste se osjećale zadovoljno i imale volje i vremena za ono što volite, vaš svakodnevni prostor i vrijeme moraju služiti vama, a ne obratno. Namještaj u prostorijama, stvari po ormarima, policama ili u računalu neophodno je dobro organizirati, a dnevne i tjedne planove i rasporede imati pod kontrolom. Time si oslobađate vrijeme, ali i energiju za sve one aktivnosti u kojima biste rado uživale, ali nikako ne uspijevate. Ukoliko su vam organizacijske vještine konstantni izazov, usluga profesionalnog organiziranja može vam pomoći oko planiranja, motivacije, fokusa i osmišljavanja optimalnih rješenja.

Najčešći organizacijski izazovi su oni oko planiranja obaveza i određivanja prioriteta, nekorištenja ili pogrešnog korištenja tzv. to-do lista, ali i problemi proizašli iz neplaniranog kupovanja stvari, kao i izazovi oko odvajanja potrebnog od nepotrebnog te bitnog od nebitnog. Najčešća pogreška koju možete u takvim okolnostima učiniti je dobro poznati “multitasking” kojem velik broj žena pribjegava u želji da budu efikasnije.

Prepoznajete li kod sebe neke od simptoma neorganiziranosti kao što su nesastavljanje planova i popisa, preuzimanje previše obaveza, gubljenje stvari, kašnjenje, pretrpani ormari, nesređena arhiva, izazovi majčinstva, zanemaren društveni život, kronični umor i nezadovoljstvo, primijenite za početak ove savjete profesionalne organizatorice za žene:

  •     krenite od uzroka, a ne od posljedice – konstantno pospremanje po kući, traženje zagubljenih stvari, kašnjenje i naravno, borba sa velikim brojem obaveza u danu direktna su posljedica načina planiranja i postavljanja prioriteta. Promislite da li je svaka stvar u vašem stambenom prostoru logično i praktično smještena ili vam je nezgodno doći do nje i vratiti ju na mjesto pa je u prostoru uglavnom nered. Zapitajte se zašto je to tako i odgovori će se početi nametati sami. Ispišite sve što želite obaviti u danu ili tjednu, a onda objektivno razvrstajte bitno od nebitnog, eliminirajte “kradljivce vremena” i sve što je preostalo na listi svedite u točan vremenski okvir. Bez grižnje savjesti prihvatite pomoć oko dnevnih obaveza kad god je to moguće.
  •     primijenite princip “manje je više” – nastojte kupovati ciljano i prema unaprijed ustanovljenim potrebama i popisima (odjeća, hrana, knjige) jer tako kontrolirate količinu stvari u svom prostoru, ali i kućni budžet. Osvijestite vezu između prihvaćanja e-mail pretplata i ogromne količine informacija koja će se tako skupiti u vašem inboxu u vrlo kratko vrijeme. Naučite reći “ne” ljudima i događajima koje možete izbjeći i tako oslobodite vrijeme za nešto što vam je važnije. Drugim riječima – manje gomilanja garantira veću kontrolu i zadovoljstvo
  •     naučite male dnevne rutine – samo petnaestak minuta planiranja svake večeri dovoljno je da vam idući dan bude bitno jednostavniji i većina stvari pod kontrolom. Samo petnaest minuta jutarnjeg mira i omiljene knjige uz šalicu kave ili kratka tjelovježba umjesto provjeravanja e-mail poruka ili igranja igrice na mobitelu, učinit će vaš ulazak u radni dan mirnijim i fokusiranijim
  •     zapisujte umjesto da pamtite – Evernote, Trello, Wunderlist ili pak običan blok i olovka, sasvim je svejedno dokle god je u funkciji pojednostavljenja vaše svakodnevice. Odaberite ono što vam najviše odgovara, ali koristite to svakodnevno.


Trenutno su u toku prijave za radionice o organiziranju, pod indikativnim naslovom “Ne daj hrpi da te iscrpi” koje će biti održane 10. i 21. listopada i 14. studenog u Zagrebu i Velikoj Gorici.

Ostale detalje o ovoj jedinstvenoj usluzi profesionalnog organiziranja za žene možete saznati na www.slagalicaorganiziranje.hr i na www.facebook.com/slagalicaorganiziranje.
___________________________________________
Tamara Kajari - magistrica ekonomije, certificirana profesionalna organizatorica i jedina hrvatska profesionalna organizatorica za žene, osnivačica i vlasnica tvrtke "SLAGALICA organiziranje d.o.o.", autorica e-knjižice “Kako organizirati prostor, stvari i vrijeme u samo 3 koraka”, autorica i predavačica serije predavanja “Organiziranost – što, zašto, kako” (predavanja posjetilo više od 200 ljudi), vlasnica i urednica stranice www.slagalicaorganiziranje.hr, objavljivana autorica na naturala.hr, pitajmamu.hr, časopis Gloria, Radio Samobor, Z1 Televizija, stručna suradnica časopisa Mama&Beba, stručna suradnica Pučkog otvorenog učilišta Velika Gorica.  

Foto: Depositphotos, GoodMoodPhoto