Zanimanje novog doba: Influencer

Moderna vremena donose i nova zanimanja, a jedno od njih vezano je za popularnost na društvenim mrežama

Zanimanje novog doba: Influencer

Influencing je pojam koji označava širenje utjecaja pojedine osobe ili tvrtke na velik broj ljudi preko društvenih mreža. Influenceri su ljudi koje na društvenim mrežama prati toliki broj ljudi da to u marketinškom smislu označava brojne mogućnosti za suradnju, ovisno o području na kojeg je influencer usmjeren, pa tako nailazimo na brojne fitness, modne i lifestyle blogere čiji je stil i način života toliko zanimljiv ljudima da ga počinju strastveno slijediti kao neku vrstu uzora.

Mnogi influenceri sebe ne doživaljavaju kroz ovu pomodnu riječ koja otvara mnoga vrata za razne vrste poslovnih suradnji, već kroz svoj Instagram dnevnik plasiraju sebe ili svoje usluge kao uživanje u onome što rade, kao određeni hobi i sjajnu zabavu. To je ujedno i njihova snaga je su ljudi počeli prepoznavati osobe koje istinski uživaju u onome što rade od onih kojima je to samo posao, pa će tako neka obična, hedonistička fotka dobiti više lajkova i simpatija od neke na kojoj je jasno kao dan da se radi o plaćenoj suradnji.

Iako je zajednica ljudi koje Instagram okuplja danas narasla preko čak jedne milijarde korisnika, mnogi još uvijek nisu upućeni u proces zarađivanja preko ove aplikacije i nije im jasno kako to sve funkcionira. Dakle, nakon što se skupi određen broj pratitelja na Instagramu, ovisno o tržištu na kojem se krećete, određene tvrtke i poduzeća će vam se sami početi javljati za suradnju u vidu promocije njihovih proizvoda i usluga. Primjerice, nedvojbeno je da pratitelji modnih blogerica požele gotovo sve što one ispromoviraju i da na taj način tvrtki čiji brend nose, donesu iznimno veliku korist.

Ipak, obzirom na broj stanovnika u Hrvatskoj i brojčano stanje na hrvatskom tržištu je malo drugačije. Naime, prema podacima koje je donijela specijalizirana digitalna agencija Arbona u svibnju ove godine, Hrvatska broji 970.000 aktivnih Instagram korisnika. To znači da se ljudi u Hrvatskoj zaista zanimaju za Instagram kao platformu i za sve što ona sa sobom nosi. Bilo da je riječ o tome kako Hrvati samo žele voditi svoj privatni Instagram dnevnik i zaključati ga za svoju odabranu publiku ili ga podijeliti sa svima i pritom ostvariti brojne pogodnosti koje im ova platforma može donijeti, jedno je sigurno: biti influencer danas je jedno od najunosnijih i najuzbudljivijih zanimanja.

Popričali smo s poznatom hrvatskom modnom blogericom, Isabellom Rakonić, koju na Instagramu prati preko 270.000 ljudi i upitali ju što za nju predstavlja oznaka influencerice.


„Za mene je influencanje super hobi. Putem njega razvijam svoju kreativnost i upoznajem brojne zanimljive ljude.“

Obzirom da nije lako okupiti tako veliku zajednicu ljudi kojima ćeš konstantno biti zanimljiv, influencerima je potrebno mnogo vremena, truda i mašte koje moraju uložiti u kvalitetu sadržaja koji serviraju svoji pratiteljima, kako bi im i dalje ostali zanimljivi i simpatični. Isabella nam je otkrila i da kod Instagrama, preko kojeg ostvaruje doista velik utjecaj, najviše voli činjenicu da je upravo to njen mali bijeg od učenja i monotonije u knjižnici, no ističe i negativnu stranu svog rada na Instagramu, a to je upravo odvlačenje od učenja i oduzimanje puno vremena koje bi mogla utrošiti upravo na učenje.

Upitali smo ju i kako izgleda njena svakodnevnica obzirom da ju prati toliki broj ljudi, te koji su joj ciljevi za budućnost na području Instagrama i influencinga.

„Moja svakodnevnica se nije promijenila s brojkama. Naučila sam se odlično organizirati i rasporediti vrijeme tako da stignem učiti i redovito objavljivati sadržaj. Nadam se da ću se influencingu više posvetiti u skoroj budućnosti, kada završim fakultet i u potpunosti razviti svoj potencijal u tom segmentu.“