U potrazi si za savršenom košuljom? Ne trebaš više tražiti, predstavljamo ti domaći brend najslađih i najromantičnijih šuljica

Upoznaj Šuljice, minimalistički domaći brend ručno šivanih košulja, kao i Mateu Biršić, mladu dizajnericu koja stoji iza ove uspješne lokalne dizajnerske priče

U potrazi si za savršenom košuljom? Ne trebaš više tražiti, predstavljamo ti domaći brend najslađih i najromantičnijih šuljica

Jesi li se ikada susrela s onim klasičnim ženskim problemom – pronalaskom košulje koja ti savršeno pristaje? High street modeli često ne stoje svima jednako, pa tako neke žene imaju problem sa zakopčavanjem gumbi, drugima su pak košulje preširoke u struku, a trećima rukavi ne pristaju. S obzirom na to da su košulje sastavni dio poslovnog looka i njihovu eleganciju teško može zamijeniti bilo koji drugi odjevni komad, pronalazak lijepe košulje koja nam savršeno pristaje dosta je bitan modni zadatak, koji je nažalost rijetko s uspjehom moguće ispuniti. Pa ipak, pronašle smo divan domaći brend specijaliziran samo za izradu dizajnerskih ženskih košulja koje će ljepotom oboriti s nogu.

Prozračne, drugačije i nježne – upoznaj Šuljice i damu koja stoji iza njih, Mateu Biršić. Matea nam je u razgovoru otkrila kako je došlo do toga da pokrene svoj brend košuljica, tko su njezine klijentice i kako bi opisala svoj stil, ali i kako je korona virus utjecao na njezino poslovanje i rad brenda.


Od tutoriala do uspjeha

„Sve je počelo 2016.godine kad sam jedno popodne odlučila sama sebi sašiti košulju. Ne onu običnu klasičnu, već malo pomaknutog dizajna. Do tada si nisam mogla pronaći u dućanu neku koja mi se baš jako sviđa i koja je po mom štihu. Tada sam još studirala na TTF-u. Faks mi nije baš bio omiljeno mjesto. Najviše iz razloga što nas nisu učili ono što su trebali, a to je šivanje. Neke osnove šivanja smo naučili, ali ne onoliko koliko bi voljela da jesu“, otkriva nam Matea te dodaje kako je zbog toga sama odlučila izbrusiti svoju vještinu šivanja na mašini. Uz pomoć puno dobre volje, vremena, tutoriala i mašine, Matea je stvorila svoje prvo remek-djelo.

„Nakon što sam sašila prvu Šuljicu objavila sam je na svom privatnom Instagramu te me jedna kolegica upitala koja bi bila cijena i da li bi mogla sašiti i njoj jednu. Nisam mislila da bi to moglo ići u tom smjeru, ali sam tad počela intenzivno razmišljati o tome da napravim svoj mali brand i vidim kako će publika reagirati. I jesam“, kaže Matea koja je sama kreirala cjelokupni vizualni i dizajnerski identitet Šuljica.


Nakon što je završila preddiplomski studij na TTF-u, Matea je upisala diplomski studij na Grafičkom fakultetu i to na smjeru za dizajn grafičkih proizvoda, a danas, osim što vodi i šiva Šuljice, radi kao fotograf i grafički dizajner u jednoj firmi.

Matea je tako struku i strast spojila u isto, pa je od Šuljica napravila prepoznatljiv brend prekrasnih nježnih košulja s twistom.  
„Košulje nisu moj najomiljeniji odjevni predmet, ali sam htjela da to postanu i tako je sve krenulo. Stil Šuljica bih opisala kao pomaknutu klasiku s daškom romantične vibre. Pokušavam dizajnirati modele koji su funkcionalni te se mogu isfurati na više načina. Smatram da na taj način možemo spriječiti masovno kupovanje odjeće koju ćemo nositi vrlo kratko i koja će naposlijetku završiti na otpadu“, govori nam Matea te dodaje kako jako voli estetiku i smislen, čist dizajn.

Sve od planiranja objava na Instagramu pa do odabira fotografija i šivanja – cijeli kreativni proces koji stoji iza njezinog brenda usrećuje ju i ispunjava, a ona sama naglašava koliko joj je bitno da cijela priča ima smisao i emotivnu vrijednost, zbog koje je u konačnici lakše doći i do ciljane publike.


„Košulja, u ovom slučaju Šuljica, je osnovni komad garderobe kad se radi o ženama koje uz posao vole izaći s društvom, naginju klasici i basic komadima, no ipak se na neki način žele istaknuti. One se osjećaju dobro u vlastitoj koži, ekološki su osviještene i ne žele da odjeća nosi njih već da one nose odjeću“, opisuje Matea svoje klijentice te dodaje kako joj nije bitno koja dama nosi njezin dizajn, bila ona poznata ili ne.

Bitno mi je da žena koja nosi moj dizajn uživa u njemu i samopouzdano i sa smješkom na licu kroči svojim putem. Koji god to put bio“, objašnjava nam ova mlada dizajnerica svoj stav.

Osim što veliku pozornost obraća na sam dizajn i skicu po kojoj radi, Matea veliku pažnju posvećuje i izboru materijala za svoje košulje.

"Što se tiče izbora materijala u RH, moram priznati da nisam oduševljena pa često naručujem materijal iz susjedne Slovenije te uvijek pazim da su to prirodni materijali, poput pamuka, lana i slično, koji se puno prirodnije ponašaju, ekološki su prihvatljiviji od nekih umjetnih te su puno ugodniji za nošenje“, otkriva nam te dodaje kako se nekada zareda toliko narudžbi da sama ne uspije sama sve sašiti, ali zato ima pomoć – tetu šivalicu koja uvijek sa zadovoljstvom odradi dio posla.

„Pokušavam svojoj publici dati do znanja da je to proces koji traje i da ne mogu dobiti svoju šuljicu isti tren jer isključivo šijemo po narudžbi pa je potrebno između pet i devet dana do isporuke paketa na kućnu adresu“, objašnjava nam ova kreativka koja svakom dijelu procesa svog rada pristupa stručno, s velikom pažnjom, što se u konačnici vidi i u finalnom proizvodu – koji je time vrjedniji što se na njega duže čeka i što je više ljubavi utkano u samu proizvodnju.


No, s obzirom na to da trenutno svijetom hara pandemija virusa COVID-19 te da su ljudi u strahu i izolaciji nevoljni trošiti na stvari koje im nisu nužno potrebne, upitale smo Mateu je li i ona osjetila učinak ove krize na svoje poslovanje. Mnogi se dizajneri i mali poduzetnici žale na kolaps sustava i značajan pad broja narudžbi, ali kod Šuljica je stanje i dalje podnošljivo.  
„Ne mogu reći da se nešto bitno promijenilo osim što trenutno ne mogu doći do materijala, ali bilježim sve narudžbe i kad ovo prođe bacam se na izradu. Isto tako primijetila sam da ovo ima pozitivan utjecaj na male proizvođače, barem one koji su u ovom trenutku aktivni na društvenim mrežama. Promoviramo jedni druge i širimo dobru vibru. Mislim da je vrlo bitno da se sad okrenemo prema lokalnom, odnosno domaćim proizvođačima i pokušamo izvući iz ovog jasnu poruku, a to je da sve što nam treba imamo u vlastitoj zemlji. Nije li tako?“, govori Matea koja rezolutno tvrdi – stanje sada nije ni bolje ni gore u odnosu na razdoblje prije pandemije.

„Bitno mi je da imam neku konstantu i da se razvijam i napredujem u smjeru kojem želim. Imam svoju malu zajednicu i cure koje uvijek vesele novi modeli i sviđa im se to što radim u bilo kojim uvjetima. Trenutno sam orijentirana na proljetno/ljetnu kolekciju koju će cure moći nositi nakon što ovo sve prođe“, priča nam te dodaje kako smatra da je trenutno jako bitno da država pomogne malim poduzetnicima, a osobito onima koji se tek planiraju upustiti u poslovne vode.

Osim što joj poslovanje trenutno ne pati previše, Matea je i općenito optimistična u vezi cijele situacije sa koronom i s njezinim posljedicama po gospodarstvo.

Najbitnije je da se prilagodimo situaciji i prihvatimo da ćemo nakon ovoga morati stvarati nove obrasce u poslovanju, a ne se držati starih i pitati se zašto ne funkcioniraju. Brza prilagodba sada igra veliku ulogu. Više od virusa me strah potresa“, zaključuje ova mlada svestrana žena za koju smo sigurni da će nas još dugo oduševljavati svojim bezvremenskim dizajnom vrhunskih košuljica.

Image


(Foto: Matea Biršić)