Trebate li se družiti s kolegama s posla?

Prijateljstvo na poslu vam može smanjiti stres i pridonijeti širenju vidika, opuštenosti, te biti dobar temelj za doživotne poslovne veze, pa čak i partnerstva...

Trebate li se družiti s kolegama s posla?

„Družiti se ili ne družiti s kolegama s posla, pitanje je sad…“

Odgovor na ovo pitanje nije niti malo jednostavan. Odgovore „da“ i „ne“ najčešće nije moguće primijeniti u okruženju u kojemu mnoge osobe rade. No, prije nego što pokušamo dati konkretni odgovor, prvo moramo definirati što podrazumijevamo pod druženjem s kolegama s posla.

Druženje je kada sa svojim kolegama razvijete dobru kolegijalnu ili prijateljsku vezu, koja se barem djelomično proteže na privatni aspekt vašeg života. To prijateljstvo možete održavati zajedničkim ručcima za vrijeme pauza, zatim pićem nakon posla, zajedničkim druženjima u slobodno vrijeme u koje mogu i ne moraju biti uključeni članovi obitelji.

Do koje mjere će kolegijalnost i prijateljstvo ići odlučujete vi i vaši kolege, no ono što je sigurno, kada radite s određenom skupinom ljudi na sličnim poslovima i u timu, te provodite zajedno osam i više sati na dan, određena vrsta bliskosti se mora formirati.  

Ako izbjegavate bliskost i socijalizaciju smatrat će vas čudnima, antisocijalnima i autsajderom, što nije niti malo zavidan položaj i može vrlo loše utjecati na vašu karijeru. Zapamtite s kolegama na poslu češće provodite više vremena nego s obitelji i drugim prijateljima.

Sklapanje prijateljstva

Mnogi ljudi ne polažu previše pažnje i ne smatraju osobito važnim druženje s kolegama, jer su ili previše zaposleni pa za to nemaju vremena ili jednostavno kolege ne smatraju osobama s kojima bi voljeli imati bilo kakav kontakt, osim onog poslovnog. No, sklapanje prijateljstva u radnom okruženju može uvelike olakšati mnoge stvari.

Potpora i pomoć koju možete dobiti od svojih kolega/prijatelja ponekad može značiti mnogo više od bilo čega. Ugodno i prijateljsko radno okruženje sigurno će vam olakšati rad i obavljanje posla. Prijateljstvo na poslu vam može smanjiti stres i pridonijeti širenju vidika, opuštenosti, te biti dobar temelj za doživotne poslovne veze, pa čak i partnerstva.

Druženje s kolegama nakon radnog vremena na „čašici razgovora“ može biti vrlo korisno za vaše općenito psihičko zadovoljstvo, a osim toga može vam dati vrlo dobru predodžbu na koje se kolege možete osloniti, a na koje ne, kojima možete vjerovati, kojima ne.

Što ne smijete propustiti

Koje događanja u uredu nikako ne smijete propustiti:
1. Bilo koji oblik druženja i zabave za djelatnike
2. Božićnu zabavu/zakusku
3. Jednodnevni/vikend izlet s djelatnicima tvrtke
4. Rođendansku proslavu/zakusku
5. Oproštajnu zabavu/zakusku

Trebali biste biti prisutni na većini društvenih događanja u tvrtki u kojoj radite. Naravno, uvijek postoje razlozi zbog čega možda ne možete prisustvovati određenoj zabavi, ali općenito odbijanje pohađanja takvih događanja znači nepoštivanje kolega i nadređenih, te nemar prema poslu. Dakle, sve to može biti kontraproduktivno. Ako ne želite biti dio zajednice određene tvrtke, definitivno si trebate postaviti pitanje zašto uopće radite u toj tvrtki.

Budite dio tima

Mnogi kolege/prijatelji s radnog mjesta nalaze se na ručcima, kavi, piću nakon radnog vremena, a s vremena na vrijeme sigurno ćete dobiti pozive na rođendanske zabave, roštiljade, sportske aktivnosti, pa čak i vjenčanja. Naravno, sve to nije u vašem opisu radnog mjesta, što znači da nemate nikakvu obavezu pohađati ih. Ipak, potrudite se da barem djelom budete njihov dio.

Vjerujemo da vam nitko neće zamjeriti ako koji puta odbijete, ali često i neprestano odbijanje može biti uvreda za kolegu ili kolege, te postoji mogućnost da vas više neće zvati na bilo kakva neformalna okupljanja, a što znači da ne pripadate u njihov krug ljudi. Vaše prihvaćanje poziva na ručak, piće ili zabavu, znači da vi sebe smatrate dio tima, ali isto tako da vas kolege smatraju djelom svojeg društva/tima ili žele da to postanete. Ako se sramežljiviji i šutljiviji, ne znači da trebate izbjegavati pozive. Nitko od vas ne očekuje da budete srce zabave i razgovora i u centru pozornosti, nego da budete dio cjeline kao i svi ostali.

Zapamtite da u tim situacijama uvijek možete saznati korisne informacije vezane uz posao, kolege i nadređene koje vam mogu pomoći u obavljanju posla. S obzirom da se u takvom okruženju češće razgovara otvorenije, znači da možete razgovarati i o određenim problemima na poslu, riješiti razmirice, dogovoriti strategije... Također, dobre ideje se često rađaju u nešto opuštenijem okruženju.

Još nekoliko dobrih razloga zbog čega je dobro družiti se:

  • Slobodno možete izražavanje mišljenja na prijateljski način i u prijateljskom okruženju
  • nećete se osjećati nelojalno i negativno
  • možete reći stvari koje su vam na duši
  • možete saznati što se ustvari događa negdje iza zatvorenih vrata

(vam)