#podrzidomace: Zdravko Bubnić: 'Bez prijevoznika nema života na koji smo se svi naviknuli'

'Bez brojnih vozača koji svakodnevno prevoze robu na domaćim i međunarodnim turama ne bi bilo robe u dućanima niti lijekova i medicinske opreme u bolnicama i ljekarnama', rekao nam je u razgovoru Zdravko Bubnić, predsjednik Udruženja prijevoznika Zagreb

#podrzidomace: Zdravko Bubnić: 'Bez prijevoznika nema života na koji smo se svi naviknuli'

U vrijeme kada je cijelo gospodarstvo na koljenima vrlo je važno podržati sve što je domaće, ali i ne zaboraviti na vrlo važne segmente našeg gospodarstva. Često se govori o prvim crtama obrane od pandemije koja nas je zadesila i zaboravlja se na prijevoznike. Zbog njihovog rada imamo sve što nam treba u trgovinama, ljekarnama i u medicinskim službama, a oni prelaze granice i voze u najtežim uvjetima. Zbog toga smo odlučili razgovarati sa Zdravkom Bubnićem, prijevoznikom i predsjednikom Udruženja prijevoznika Zagreb.

Image

Prvi na udaru: Domaći mali dizajneri suočavaju se s velikom krizom, a evo kako ih mi možemo podržati


Kako nam je na početku razgovara naglasio često se zaboravlja baš na ovaj segment gospodarstva. "Djelatnost prijevoza nitko niti u državnim tijelima (Vlada, Stožer...) niti u medijima ne predstavlja kao prvu crtu djelovanja u ovoj korona krizi, iako prijevoznici objektivno tu jesu na prvoj crti, uz zdravstvene radnike. Bez brojnih vozača koji svakodnevno prevoze robu na domaćim i međunarodnim turama ne bi bilo robe u dućanima niti lijekova i medicinske opreme u bolnicama i ljekarnama. Dakle, njihov je rad važan i nezamjenjiv za funkcioniranje zajednice u ovoj krizi, ali ih niti država niti javnost ne doživljava kao one koji rade za opće dobro", te nam objasnio kako se osjećaju vozači. 

"S njima se ne rade intervjui, njima se ne plješće na balkonima iako oni svakodnevno izlažu svoje zdravlje i zdravlje svojih bližnjih radeći u svim uvjetima, često i teškim i napornim, kako bi do nas prevezli sve što nam je potrebno. Kod nas prijevoznike nitko ne spominje, osim u kontekstu problema - s propusnicama, sa samoizolacijom vozača, s prelaskom iz države u državu."

Zdravko Bubnić predsjednik je Udruženja prijevoznika Zagreb koje okuplja obrtnike prijevoznike iz Zagreba (osim taksi prijevoznika), dakle autobuse, kombi vozila, autoškole, pogrebnike, kamione (domaći i međunarodni prijevoz, prijevoz rasutih tereta, cisterne itd) ispričao nam je kako prijevoznici posluju tijekom pandemije.

Image


(Foto: Udruženje prijevoznika Zagreb)

"Od pojave epidemije, unatoč činjenici što se međunarodni promet roba naizgled nije promijenio, činjenica je da je bilo i još uvijek ima puno problema. Epidemiološka situacija u Hrvatskoj i ostalim zemljama EU (u koje vozimo) gotovo svakodnevno se mijenja i problem je često u različitim režimima i mjerama koje je pojedina zemlja donijela", rekao je dalje. 

Hrvatska je već početkom ožujka donijela mjeru obveze 14-dnevne samoizolacije (karantena za vozače koji su došli iz virusom pogođenih područja, prije svega iz Italije). U praksi to značilo da prijevoznik koji ima jednog vozača, može u Italiju odvesti jednu turu, zatim taj vozač 14 dana ne smije voziti. Zbog takve situacije vrlo brzo su prijevoznici iz drugih zemalja, koji nisu imali mjere kakve je propisao naš Stožer civilne zaštite, preuzeli njihove poslove.

"Nakon višednevnih i svakodnevnih apela na Stožer, koje smo mi kao Udruženje prijevoznika Zagreb, ali i ostali predstavnici poslodavaca slali, našim vozačima (naglašavamo – vozači koji su zdravi i nemaju simptome zaraze) je omogućen rad i vožnja tura i iz karantene/kućne izolacije", rekao je dalje Zdravko Bubnić. 

Zbog mjera samoizolacije, ali i straha vozača od potencijalne zaraze, prijevoznici iz drugih zemalja preuzeli su poslove naših prijevoznika. Zdravko Bubnić se nada da će javnost postati svjesnija činjenica koliko je prijevozništvo važan dio gospodarstva jer bez njih proizvodnja bi stala zbog nedostatka sirovina. 

Svi prijevoznici pokušavaju smanjiti domino efekt koji se dogodio gospodarstvu. Smanjen obim posla jedne firme iz jedne zemlje, izravno se odražava na drugu firmu u drugoj zemlji i na sve iz istog lanca, u kojem je prijevozništvo vrlo važna karika. "Svi prijevoznici pokušavaju pronaći druge ture, druge partnere, druge firme, možda se orijentirati više na tuzemni prijevoz, no posla je sve manje, a problema koji su nastali za cjelokupno gospodarstvo sve više", rekao je dalje.

Hrvatska Vlada je donijela nove mjere koje pomažu svima u privatnom sektoru, a mišljenja o mjerama su različita. "Vlada pokazuje namjeru pomoći, no pitanje je provedbe pojedinih mjera i pitanje je hoće li poslodavci moći koristiti pojedine mjere, to ćemo vrlo brzo vidjeti. Virus je još neistražen i ne možemo znati koliko će sve trajati i što će nas sve još čekati. Ostaje nam u ovim promijenjenim uvjetima nastaviti raditi i nadati se najboljem", objasnio je Bubnić kako gleda na Vladine mjere.

Nitko od nas ne zna koliko će pandemija ostaviti traga na našim životima i koliko će nam se budućnost promijeniti, ali i kakva budućnost čeka hrvatsko gospodarstvo. "Tek nakon što pandemija prođe, u tjednima i mjesecima koji će uslijediti vidjet ćemo hoćemo li se moći vratiti 'na staro'. Sretni smo da naše poslovanje nije potpuno stalo (brojne djelatnosti i brojni obrtnici morali su privremeno zatvoriti svoje poslovnice, uključujući i naše članove - autoškole i autobusne prijevoznike). Nije lako poslovati u ovim uvjetima i istovremeno paziti na zdravlje. Mi smo svjesni da ako prijevoznici prestanu dostavljati robe, sirovine i materijale - cjelokupno gospodarstvo će stati i onda će zaista život kojeg smo do jučer uzimali zdravo za gotovo biti bitno promijenjen", rekao nam je kraju Zdravko Bubnić.

Prijevoznici su samo dio poduzetnika koji je pogođen cijelom situacijom u kojoj smo se našli. Upravo kako bismo i mi s portala žena.hr podržali naše poduzetnike, obrtnike, dizajnere... sljedećih dana objavljivat ćemo priče i intervjue s njima i kako su se snašli.  Stay positive, ostani negativna. #podrzidomace