Ona je informatologinja, mama trogodišnjih blizanaca, ali i operativna direktorica firme koja se trenutačno 'bori' i protiv moćnog Googlea

Jedna od najpoznatijih hrvatskih agencija Human, našla se u finalu izbora za najbolju web stranicu na svijetu, a sada smo razgovarale i s operativnom direktoricom i jednom od ključnih osoba u ovoj firmi - Ivanom Božanić

Ona je informatologinja, mama trogodišnjih blizanaca, ali i operativna direktorica firme koja se trenutačno 'bori' i protiv moćnog Googlea

Kad smo vidjele da je domaća digitalna agencija Human objavila veliku vijest da se našla u s velikim igračima kao što su Google i KLM - zanimalo nas je kako su došli do toga. Za naša pitanja trebala nam je osoba koja treba napraviti sve kako bi se svi kotačići u firmi vrtjeli u istom smjeru. Za digitalnu agenciju, to je  Ivana Božanić, Human COO, odnosno operativna direktorica agencije.

Ivana je inače po struci informatologica i bohemistica, koja je, kako kaže ''pljusnula' u digital sasvim slučajno,  u početku malo lamatala rukama, ali onda proplivala.' 

Ivana je također i rokerica iz zagrebačke Dubrave, znatiželjna i tvrdoglava 34-godišnjakinja koja mrzi nepravdu, nekad izviđačica i planinarka,  a danas mama trogodišnjih blizanaca

U svakoj firmi ključna je odlična suradnja među timovima, a s obzirom da je Ivana osoba u svojoj firmi koja brine da dobro posluju dok rade ono što vole i koja zapravo uskače kako bi povezala sve što treba, upravo s njom smo razgovarale o najnovijem uspjehu ove agencije, o tome kako je biti žena u digitalnom svijetu te kako izgleda njezina svakodnevica, kako radna tako i privatna

Prije svega, za sve koji ne znaju, Human je jedna od najpoznatijih hrvatskih digitalnih agencija, Ivaninim riječima 'poveznica između ljudi i računala i to već 18 godina', a neki od njihovih ključnih projekata po kojima su prepoznati i za koje su već dobili mnoge regionalne nagrade. S uspjehom smo i započele naš razgovor s Ivanom. 

Nedavno ste dobili MIXX nagradu za najbolju web stranicu u Hrvatskoj (i to sedmu godinu zaredom!), a trenutno ste u finalu 24. Webby Awardsa, najprestižnije digitalne nagrade. Koliko vam ova nagrada, kao i sve ostale, znače?

Znače nam puno, naravno, to je priznanje za naš rad i na to smo ponosni. Plus, to je dodatna prilika da se glas o dobrim projektima daleko čuje. U zadnjih par mjeseci dobili smo za naš website humaninteraction.com brojne nagrade. Izdvojila bih MIXX u Hrvatskoj, Lovie u Europi, a sada smo u finalu za Webby, koja je top svjetska nagrada u našoj branši. To nam je izuzetno veliko priznanje, ali i poslovno snažna stvar jer nam je cilj staviti se na kartu svijeta i postati poznati brend i šire od naše regije.

Ovaj Webby bi nam u tome mogao puno pomoći. Naime, u finalu smo s Googleom i KLM-om. Ako ih pobijedimo, to nije mala stvar kao dokaz kvalitete. Svakim glasom publike možemo doći bliže toj nagradi, a svi mogu glasati na službenoj stranici Webby nagrada. Ljudi, pomozite nam da pobijedimo Google, sad il’ nikad! :)

Image

Napokon malo pozitive: Domaća digitalna agencija u finalu izbora za najbolju web stranicu na svijetu, a možeš glasati i ti

Image


Nakon 18 godina, web.burza postala je Human. Što se sve promijenilo osim imena? Koliko dugo si ti dio ovog tima i koliko se firma promijenila za tvoje vrijeme?

Firma se nije puno promijenila, ali dobila je ime koje joj puno bolje paše od onog dosadašnjeg - web.burza. Human je baš izbacio naš karakter na vidjelo. Čini mi se da je i energija još bolja nego prije + punimo police nagradama za naš novi web na što smo jaaaako ponosni. Dio sam ovog tima od 2010. Okruglo 10 godina. Prije sam vodila projekte i uglavnom surađivala s klijentima. Kroz vrijeme sam počela preuzimati na sebe sve više organizacije, zapošljavanja, upravljanja financijama i timovima…Tako sam zadnje 2 godine usmjerena samo na taj organizacijski odnosno operativni dio, i to me jako veseli. 

Nekad imam osjećaj da se ništa nije promijenilo. I dalje nas gura ista motivacija da radimo top stvari, učimo, razvijamo se i rastemo pomalo, ali pametno. Najbolji od svega su naravno - ljudi. Humans. Oni koji nam se pridružuju, oni koji od juniora postanu voditelji, oni koji naprave ovakav jedan rebranding projekt i učine cijelu firmu izuzetno ponosnom. Ljudi su nam zakon. 

Kako je biti žena u 'digitalnom svijetu'? On se obično pripisuje muškarcima, ali koliko vidimo, u Humanu je ženski tim velik. 

O da, ženski tim nam je velik i odličan. Same lavice :) Iako je omjer muških u našoj firmi uvijek bio nešto veći, nikada se nisam osjećala da sam u muškom svijetu niti imala neke probleme zato što sam žena. Dapače, žene neke stvari puno lakše i bolje prepoznaju nego muškarci, često su bolje organizatorice, odlične developerke, voditeljice projekata itd. 

Jedino sam u trudnoći osjetila da sam žena i da ću 'nestati' na neko vrijeme. Digital je specifičan, u godinu dana puno toga se može promijeniti. Na Facebooku su odjednom samo 'starci', a novi klinci koriste Tik-Tok, dejta se na Tinderu, itd. Ali i to je nekako brzo prošlo i kad sam se vratila na posao, ekspresno su me uvukli natrag u vrtlog. No, i na porodiljnom sam, dok su klinci spavali, pratila mailove i vijesti iz branše. Jednom digitalac, uvijek digitalac.

'Digitalni svijet' je u poslovnom smislu isti kao i svaki drugi - radimo s klijentima, proizvodi su namijenjeni 'običnim' ljudima, radimo ono što volimo i volimo ono što radimo. Razlika je u tome da su naši proizvodi uglavnom online. Zadnjih mjesec-dva svi su 'online'. No, mi smo već dugo u tom 'novom normalnom' koje sada svi spominju. 

Image


Kako izgleda tvoja svakodnevica? Mama si blizanaca, kako usklađuješ poslovne i privatne obveze? Što te motivira i pokreće u poslu i svakodnevnom životu?

Uf, veselo. Ma zapravo, iznenađujuće je što se sve može kad se hoće. Volim se probuditi prije svih i popiti kavu u miru, a onda se bude djeca pa idu pripreme za posao, vrtić i slično. Kad sam na poslu, onda sam na poslu 100 posto. Dosta se brzo i lako mogu šaltati među ulogama i biti fokusirana na ono što radim, a to mi je ključno u ovom periodu života. Suprug ih preuzme u vrtiću pa ja mogu duže raditi ako treba, a ponekad ostati i na druženju poslije posla, po čemu smo mi u Humanu poznati.

Predvečer opet doma pa djeca, igranje, druženje s malim i velikim prijateljima, večera, kupanje, spavanje. I onda, negdje tamo iza 22.00 malo mira. Čaša vina, serija, dobra partija Yamba - tako se ja opuštam. 

Ništa od ovoga ne bi bilo moguće uskladiti bez divnog muža, baka-deda servisa i razumijevanja koji Human ima za mlade roditelje. Zapravo, ovaj rad od doma (s djecom) je najveći izazov, moram priznati, sve ostalo je pjesma. :)

Koja je tvoja formula uspjeha? 

Ne znam još, pitajte me kad mi djeca izrastu u divne ljude, a firma u svjetski brend.