Izvuci najbolje iz sebe: Pet učinkovitih savjeta kako biti produktivnija na poslu

Događa li ti se da posao nosiš kući i da imaš osjećaj kako radiš po cijele dane, ali to se ne odražava na tvoj učinak?

Izvuci najbolje iz sebe: Pet učinkovitih savjeta kako biti produktivnija na poslu

Pod stresom si jer je zadataka sve više i nikako ih ne stižeš riješiti u roku, a gdje li tek unutar osam radnih sati te se ostatak dana posvetiti privatnom životu i, toliko ti potrebnom, odmoru.

Image

Nije tvoj dan? Prava glazba popravit će ti raspoloženje i povećati produktivnost. Evo kako je izabrati


U smislu optimizacije produktivnosti, prvo što bi trebala je usredotočiti se na to kako postati učinkovitija, a ne marljivija. To su dvije različite stvari. Vrlo je vjerojatno da si marljiva, no izostaje ti željeni rezultat. Ukratko, radeći na sebi i stavljajući fokus na prave stvari, povećat ćeš svoju produktivnost ne samo u poslu, nego i izvan njega. Jedan od bitnih elemenata povećavanja produktivnosti je i vrijeme koje ćeš odvojiti za odmor i za osobni razvoj.

U nastavku donosimo pet koraka koji će ti, usvojiš li ih, pomoći da posao obaviš uvijek u roku i unutar radnog vremena te postaneš zadovoljna sobom.

Image


(FOTO: Pexels)

Odmori se

Ne trebamo naglašavati da umorna nikome ne koristiš. Možda ovo zvuči surovo, ali znaš da je istina, a i govorimo o poslu, a smisao posla je  odraditi ga i biti plaćena za isti. 

Vrlo često će se dogoditi da ga imaš previše i za odmor jednostavno nemaš vremena. I to je toliko česta zamka u koju upadaš...

Kako bi bila učinkovita, moraš zadovoljiti osnovne ljudske potrebe, a odmor je jedna od njih. Vodi računa da kvalitetno jedeš i opskrbljuješ organizam nutrijentima i vodom, da kvalitetno i dovoljno spavaš te da si redovito fizički aktivna.

Nemaš vremena za odmor? Napravi ga

Ovo će možda značiti da ćeš ujutro ustati ranije ili ne ostajati na poslu dulje, kako bi u to vrijeme mogla odraditi trening, družiti se s najdražima, skuhati zdravi ručak - napraviti bilo što, što te opušta. Možda ti zvuči nelogično i suludo ne ostajati na poslu nakon radnog vremena kada imaš hrpu nedovršenih zadataka, ali u suprotnom ti se može dogoditi da pregoriš i da uopće ne možeš raditi. 

Image


(FOTO: Pexels)

Piši poslovni dnevnik

Pametni telefon i razni gadgeti vrlo su praktični jer u njima možeš zapisivati sve što trebaš i pratiti svoju produktivnost, no ima nešto u papiru i pisanju 'crno na bijelo', što tipkanjem u mobitel ne možeš postići. Sam čin pisanja pomaže ti da razbistriš misli, a tvom mozgu da se organizira i shvati što su prioriteti.

Na radnom stolu uvijek imaj bilježnicu u koju ćeš zapisivati zadatke i to čini uvijek u isto vrijeme. Rutina je izuzetno bitna za efikasnost. Najbolje je da na kraju radnog dana ispišeš zadatke za idući dan i kad ih odradiš, prekriži ih. Možeš ih planirati i na tjednoj bazi. 

Kada su ti svi zadaci na papiru, lakše ćeš se fokusirati na njih i završiti ih u željenom roku. 

Image


(FOTO: Pexels)

Određuj prioritete

Ispisane zadatke rangiraj po važnosti, težini i po rokovima. Napravi listu prioriteta i nje se drži dok radiš. Naravno, uvijek prvo odrađuj one koji prvi moraju biti gotovi. Ako nemaš rokova, primi se prvo onih najtežih jer si na početku radnog dana odmornija, a i nećeš cijelo vrijeme misliti kako te čeka neki problem. Riješiš li ga se odmah u startu, bit ćeš opuštenija, a to znači kreativnija i učinkovitija za ostale zadatke do kraja radnog dana.

Image


(FOTO: Pexels)

Ne preskači pauze

Već smo naglasile kako je važno iskoristiti svoje privatno vrijeme za odmor i uživanje, no isto je tako bitno koristiti pauze tijekom radnog vremena. Bilo da traje samo deset minuta, pola sata ili sat, budi usredotočena na nju isto kao i na posao. Pauze su prilika za resetiranje i vraćanje zadacima osvježena uma. 

Image


(FOTO: Pexels)

Komunikacija je ključna

Kvalitetna komunikacija je ključna za dobar posao. Vodi računa o tome da je između nadređenog i tebe jasno iskomunicirano koji su tvoji zadaci i rokovi. Isto vrijedi i ako si ti nekome nadređena. Tako nećeš upasti u zamku da trošiš energiju i vrijeme na nebitne stvari. 

Važno je i da je unutar tima dobro ozračje i da su odnosi među kolegama te oni između nadređenih i podređenih  - zdravi i kvalitetni.

Znanstveno je dokazano, piše portal Work to live, da tvoje raspoloženje i psihičko stanje uvelike utječu na rezultate.Stoga, želiš li biti produktivnija, pobrini se za sebe. 


Image


(FOTO: Pexels)