Ivana Miljan Tremac: 'U našoj kulturi još uvijek dominira stav da je briga za obitelj dužnost majke'

Razgovarale smo s uspješnom ženom, menadžericom i majkom - Ivanom Miljan Tremac

Ivana Miljan Tremac: 'U našoj kulturi još uvijek dominira stav da je briga za obitelj dužnost majke'

Ivana Miljan Tremac trenutno je menadžerica u British American Tobacco kompaniji, a iza sebe ima već 15 godina iskustva rada u vodećim globalnim tvrtkama poput L'Oreala i Nike Inc. 

Nakon završenog magisterija anglistike i talijanistike na Sveučilištu u Zagrebu, započela je svoju karijeru u marketing odjelu L’Oreala, a kako bi proširila svoje znanje, 2011. godine završila je MBA na IESE University of Navarra u Barceloni.

Osim što je uspješna poslovna žena na vodećoj poziciji u 'muškom svijetu', Ivana je i mama petogodišnjim blizankama. Kako izgleda njezina svakodnevica te kako usklađuje posao i obitelj, otkrila nam je u razgovoru.

Trenutno si menadžerica za nove kategorije proizvoda u British American Tobacco kompaniji. Kako se industrija u kojoj radiš prilagodila digitalnoj transformaciji? 

Niti jedna industrija nije imuna na promjene, čak ni one tradicionalne kao što je duhanska industrija. Ipak, specifičnost duhanske industrije je što nije čekala tehnološke disruptore koji bi nametnuli nove poslovne modele, već je pokrenula proces digitalne transformacije i disrupcije iznutra. Nosioci promjena su nove kategorije proizvoda poput uređaja glo koji smo predstavili u rujnu prošle godine u Hrvatskoj i koji predstavljaju iskorak u inače tradicionalnoj duhanskoj industriji.

Na kakvim projektima trenutno radiš, vaš proizvod glo od prošle je godine dostupan u Hrvatskoj?

Trenutno smo fokusirani na razvoj proizvoda koji griju duhan u Hrvatskoj i Srbiji. Za sljedeću godinu planiramo brojne novitete u području nove generacije proizvoda koji predstavljaju potencijalno manje štetnu alternativu pušenju i potrošačima omogućuju veći izbor. Uz pomoć znanosti i tehnologije industrija se transformira vrlo brzo i zato vjerujemo u rast ove kategorije proizvoda i u Hrvatskoj i globalno.

Kako je biti žena na vodećoj poziciji u 'muškom svijetu'?

Ponekad komplicirano, i u pravu ste ako mislite da ovom industrijom dominiraju muškarci. Iskreno ću vam reći da sam imala iskustva da dođem na sastanak s vanjskim partnerima i da na početku sastanka partneri gledaju samo u moje muške kolege. Međutim, nepogrešivo sam shvatila da nakon šta počnem pričati, kada shvate da znam što govorim i da sam na poziciji na kojoj mogu donositi odluke, ta barijera nestane. Unutar firme nije tako i zaista mogu reći da žene nisu tretirane drugačije, ali na kraju dana uvijek u svim aspektima bitno je ne ustručavati se sudjelovati i reći svoje mišljenje. 

Image

(Foto: Jurica Galoic/PIXSELL)


Kako izgleda tvoja radna svakodnevica? 

Najviše volim rano jutro u uredu, jer je to vrijeme kada neometano mogu odgovoriti na mailove, razmišljati o široj slici i strategiji. Prije podne već kreću sastanci, kojih ima puno jer ova pozicija zahtjeva koordinaciju s mnogim drugim odjelima u firmi – između ostalog prodajom, financijama i pravnim odjelom. Imam odličan tim u Hrvatskoj i Srbiji, i ponosna sam što su vrlo proaktivni i samostalni, ali naravno da svatko od njih treba i svoje vrijeme sa mnom da mi iznesu ideje i rezultate, tako da je sastanaka kroz dan puno, ali su neophodni.

Koji su ti bili najveći izazovi s kojima si se dosad susrela u poslovnom životu?

Prijeći iz tradicionalnije industrije u duhansku industriju i upravljati predstavljanjem jedne potpune nove kategorije proizvoda koja do sada nije bila prisutna u toj industriji je bio baš veliki izazov. U industriji u kojoj radim, komunikacija prema široj javnosti je ograničena, međutim, zaista vjerujem u proizvode s potencijalno smanjenim rizikom, i naša je obaveza da, u dostupnim zakonskim okvirima, nastojimo podignuti svijest među odraslim pušačima o tim proizvodima. 

Vrlo si uspješna poslovna žena i iza sebe već sada imaš bogato poslovno iskustvo. Što te motivira i pokreće u poslu i svakodnevnom životu?

Uvijek i bez razmišljanja tvrdim da je moja motivacija to što radim posao koji volim s ljudima koje poštujem. Nemoguće je potpuno odvojiti poslovni i privatni život, i logično je da se jedno pomalo prenosi na drugo. Zato mi je bitno uživati u poslu kojim se bavim, jer onda nema nervoze i nezadovoljstva koje bi se neminovno prenijelo i na moju privatnu svakodnevicu. 

Što je, prema tvom mišljenju, najvažniji faktor za uspjeh u poslovnom svijetu?

Inovativnost i spremnost na promjene su ključni za uspjeh. Mislim da kompanije, kao i svi zaposlenici, moraju biti proaktivni u inovacijama i ne čekati promjene već ih inicirati i stvarati prilike  za transformaciju. Uvijek treba biti spreman ponuditi nešto novo – i prema kolegama unutar kompanije, ali i prema vanjskim javnostima. 

U kakvom su položaju žene u poslovnom svijetu u Hrvatskoj? Misliš li da žene mogu imati i obitelj i uspješnu karijeru?

Kao i u svemu, ključna je dobra organizacija. Vjerujem da žene mogu biti jednako uspješne ako su spremne uložiti jednako truda i vremena kao muškarci, a za to je potrebna i podrška unutar obitelji. To znači da možda neću stići svaki dan po djecu u vrtić, i možda neću uvijek ja ostati s njima kada su bolesne, ali doista mislim da niti ne trebam – suprug i ja te obaveze dijelimo jednako ovisno o tome kakav nam je raspored taj dan ili tjedan. Istovremeno, niti jedno od nas nije nikad propustilo njihov nastup ili ogledni sat. Ako zbog toga moram izaći ranije, posao ću dovršiti navečer i to nikad nije bio problem niti meni niti firmi za koju radim i imati tu podršku unutar firme je velika sreća. Nažalost, u našoj kulturi još uvijek dominira stav da je briga za obitelj dužnost majke, i vjerujem da taj stav sprečava žene da prihvaćaju pozicije koje će možda zahtijevati ostanak na radnom mjestu izvan radnog vremena. 

Pročitaj još:

Image

Uspješna hrvatska poduzetnica poručuje: Nema potrebe da budemo superžene