'Riječki dečki – zagrebačka adresa' - humanitarni kalendar za 2010. GODINU

Predstavljeno četrnaesto izdanje humanitarnog kalendara

'Riječki dečki – zagrebačka adresa' - humanitarni kalendar za 2010. GODINU

U ponedjeljak je u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu svečano predstavljeno četrnaesto po redu izdanje humanitarnog kalendara „Riječki dečki“ na temu „zagrebačka adresa“.
Prvi kalendar kupila je glumica Jelena Perčin.

I ovaj su se put u kalendaru našli zanimljivi, uspješni, uzorni, altruistični dečki i muškarci - riječki dečki koji žive i rade u Zagrebu te svojim radom, likom i djelom služe na ponos gradu iz kojeg su potekli.
Činjenica je da ima puno Riječana koji žive i rade u Zagrebu, koji nažalost nisu unutra, jer godina ima samo dvanaest mjeseci, ali smatrajmo da je ovaj kalendar posvećen svima njima.

Zadatak snimanja na sebe je preuzeo fotografski vrsni dvojac Mara Bratoš i Damir Fabijanić, a pred njihovim objektivima pozirali su sljedeći riječki dečki:

Fernando Soprano, PR savjetnik
Mirza Džomba, sportaš
Silvije Novak, arhitekt
Prof. dr. sc. Marin Stančić, liječnik
Goran Ogurlić, novinar i urednik
Vanja Cuculić & Damir Bralić, dizajner
Marko Benvin, PR menadžer
Ivica Prtenjača, književnik
Branimir Lazanja, kreativni direktor
Zoran Mrvoš, modni dizajner
Stjepan Krajina, fizioterapeut
Edvin Liverić, glumac
Ivan Lupić, menadžer

Kalendar je snimljen na lokacijama Muzeja za umjetnost i obrt koji je zdušno podržao projekt i za potrebe snimanja ustupio svoj interijer i stalnu postavu, u trenutku snimanja upotpunjenu izložbom Dalibora Martinisa i njegovim nadahnutim intervencijama u stalni postav MUO, što je doprinijelo vizualnoj kvaliteti i atraktivnosti kalendara. Svi sudionici nastanka projekta, kao i autori fotografija Bratoš-Fabijanić, radili su pro bono.

Ovogodišnji ukupni prihod od prodaje kalendara po cijeni od 45 kuna bit će ravnopravno usmjeren Domu za djecu i mlade Kraljevica – Oštro kao i Centru za autizam Rijeka, koji je upravo u procesu završnog uređenja novog prostora za svoje štićenike.

Image



Prodaja kalendara će se, s obzirom na temu, paralelno odvijati u Rijeci i Zagrebu. Na štandu na riječkom Korzu, te na štandu na zagrebačkom Zrinjevcu, ove će godine u prodaji biti 2.500 primjeraka kalendara koje će prodavati volonteri - „stari“ i „novi“ riječki dečki, partneri, prijatelji te osobe iz javnog života.

Humanitarni projekt Riječki dečki

Prvi kalendar „Riječki dečki“ izdan je 1996. godine na temu „dečki iz susjedstva“. Otada do danas u kalendaru je sudjelovalo preko 200 sudionika - riječkih dečkiju, koji su za potrebe ovog humanitarnog projekta ustupili svoje vrijeme, lik i djelo. Iz godine u godinu kalendar je ugostio „dečke“ različitih karaktera, dobi i zanimanja. U njemu su tako svoje mjesto pronašli: dečki iz susjedstva, brucoši, sportaši, branitelji, doktori znanosti, dečki iz medija i marketinga, kulturnjaci, ragbijaši, a prošle godine i dečki koji znaju dobro kuhati (a nisu kuhari)...

Svake godine dečke su fotografirali istaknuti fotografi među kojima su bili: Rino Gropuzzo, Egon Hreljanović, Lidija Mataja, Ivan Fabijan, Petar Fabijan, Lea Matković, Damir Fabijanić, Damir Škomrlj i Mara Bratoš.

U prodaju i promociju kalendara na riječkom Korzu, svake su se godine, osim djelatnika Libre - realizatora projekta, uključivali i sudionici – aktualni riječki dečki, kao i oni iz prijašnjih godina. Prodaju su također podržale i brojne osobe iz javnog života, naši prijatelji i partneri, te sve brojniji volonteri, a već tradicionalno, podršku kalendaru pruža i Grada Rijeke i riječki gradonačelnik Vojko Obersnela, koji svake godine prodaje prve primjerke.

O rastu projekta i njegovoj prihvaćenosti od strane javnosti, govori i činjenica da kalendar bilježi konstantan rast tiraže od početnih 200 do ovogodišnjih 2500 primjeraka.
Kako bi kalendar razvio jedinstven i prepoznatljiv stil, svih je ovih godina držao određene standarde. Tako su svake godine kalendari tematski određeni, sadrže visokokvalitetne crno-bijele - art fotografije, zastupaju komunikacijski dizajn, brižljivo odabiru svoje sudionike - riječke dečke, ugošćuju poznate hrvatske fotografe, a popraćeni su regionalnim i nacionalnim medijima koji kroz izvješćivanje pomažu u uspješnosti akcije.

Humanitarni karakter projekta od samog početka bio je usmjeren prema djeci s posebnim potrebama - Domu za djecu i mlade Kraljevica – Oštro. Svake je godine cjelokupan prihod od prodaje uplaćen Domu, što je doprinijelo kvaliteti života i boljoj edukaciji njegovih malih štićenika. Osim financijske pomoći, tijekom svih proteklih 13 godina projekt im je pomogao u pojavnosti i stvaranju prepoznatljivosti prema javnostima, što im je omogućilo lakšu komunikaciju njihovih potreba prema javnostima  te rezultiralo dodatnim donacijama.

Tijekom godina kalendar je postao pravi know how i za druge slične humanitarne projekte novijeg datuma. A svih ovih godina svoju podršku nam pruža i Grad Rijeka.

Idejni začetnik projekta i kreativna direktorica kalendara je Dunja Pavešić, a iza ukupne realizacije stoji Libra, agencija za tržišnu komunikaciju u kojoj Dunja djeluje kao kreativni direktor, a koja na ovaj način želi doprinijeti zajednici te poticati svoju društvenu odgovornost.